Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Korang percaya tak badan kita ni akan sihat sejahtera tak de penyakit pelik-pelik bila sel-sel di dalam tubuh badan kita juga sihat dan boleh berfungsi dengan baik. Apa yang kita makan dan lalui setiap hari akan menentukan kesihatan sel-sel keseluruhan dan memberi kesan yang dramatik apabila kita semakin tua.

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Apa itu Sel?


Sel adalah komponen paling kecil yang hidup di dalam badan. Sel adalah binaan asas yang membentuk tisu-tisu dan organ dalam badan.

Setiap hari sel-sel akan mengalami kerosakan akibat pendedahan terhadap persekitaran, tekanan atau melalui apa yang kita makan yang menjana radikal bebas. Radikal bebas tidak bagus untuk badan kita dan menyebabkan sel-sel menjadi lemah dan tidak berfungsi dengan baik seterusnya menyababkan berlaku tindak balas keradangan dan yang menyumbang kepada penuaan selular.


Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Jangan risau, hasil kajian makmal yang bertahun-tahun telah terhasil satu produk yang mengandungi resveratrol dan polifenol yang sangat hebat yang boleh mencegah penuaan selular. Penuaan selular inilah jika tidak dicegah dari awal akan mencetuskan pelbagai penyakit kronik.

Resveratrol dan polifenol telah ditunjukkan (hasil kajian yang teliti) mampu meneutralkan toksik dari radikal bebas dan melambatkan proses penuaan pada tahap sel.

Polifenol dan Resveratrol


Polifenol? Apa benda la tu..hihi..meh kita berkenalan dengan terma biologi ni secara ringkas dulu eh..Seterusnya nanti saya akan jelaskan secara terperinci manfaatnya untuk kesihatan kita semua.

Bagi yang kali pertama dengar polifenol (polyphenol) ni ialah fitokimia yang terdapat di dalam tumbuhan dan buah-buahan. Ia memberikan warna dan melindungi tumbuhan ini dari serangan penyakit. 



Jabatan Pertanian Amerika Syarikat menyenaraikan tumbuhan yang mengandungi polifenol seperti blueberry, strawberi, rasbery dan buah-buahan sitrus. Satu kajian yang diterbitkan di dalam isu Mac 2008 The Journal of Nutrition menunjukkan bahawa anggur gelap, ceri, epal, plum gelap, blackberry dan blueberry adalah sumber polifenol yang baik juga. 

Tetapi polifenol yang ada di dalam sirap ajaib Vivix shaklee adalah 10 kali lebih berkuasa berbanding polifenol di dalam produk lain. 

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Kuasa Polifenol


Hasil kajian makmal menunjukkan gabungan tumbuhan hebat di dalam VIVX iaitu anggur muscadine, polyganum cuspidatum, purple carrot, dan elderberry eropah telah memberikan 4 kesan positif iaitu:

  • membantu melindungi sel-sel, membaik pulih (repair) DNA dan melawan radikal bebas serta memastikan sel-sel sentiasa sihat.
  • memoptimumkan fungsi dan prestasi sel dengan memperlahankan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End-Product). Protein AGE adalah punca utama berlakunya ketidakselarasan glukosa ( glucose intolerance) dan penuaan selular.
  • meningkatkan tenaga sel, membantu memperbaharui dan cas semula sel-sel.

Nak tahu bagaimana VIVIX Shaklee bantu tingkatkan tenaga sel boleh klik link kat bawah ni okey..
>>> https://goo.gl/TcwiOc <<<


Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat


Bila sel-sel tubuh badan kita sihat kita akan dapat banyak kebaikan:
  • kelihatan dan rasa lebih muda dari usia sebenar. Meamng terbukti mereka yang mengamalkan VIVIX Shaklee lebih muada 2o tahundrai usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari
  • mendapat taraf kesihatan yang optimum, sistem pertahanan badan yang lebih kukuh (sistem imun) dan mengurangkan risiko mendapat penyakit berkaitan umur.
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detox kita.

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Nak badan sihat kena pastikan sel-sel kita juga sihat. Cara yang paling tepat dan terbaik untuk memastikan sel-sel tubuh badan kita sentiasa sihat dan dapat berfungsi dengan baik adalah dengan mengamalkan Vivix Shaklee yang kaya dengan polifenol.

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Comments