Friday, March 24, 2017

Bacaan Kreatinin Pesakit Buah Pinggang Turun Mendadak Selepas 21 Hari Mengambil Sirap Shaklee

Kegagalan buah pinggang atau buah pinggang rosak adalah salah satu penyakit kronik yang mana kehadirannya tidak dirasai. Tanda-tanda atau gejala penyakit buah pinggang akan muncuk bila penyair ini berada di tahap yang serius.

Bacaan Kreatinin Pesakit Buah Pinggang Turun Mendadak Selepas 21 Hari Mengambil Sirap Shaklee

Allah telah menciptakan buah pinggang atau ginjal manusia ini dengan fungsinya untuk mengasingkan toksin dan air berlebihan dari sistem darah selain membantu mengekalkan tekanan darah, membentuk sel darah merah serta memastikan kesihatan tulang. 

Buah pinggang takkan rosak dalam masa setahun atau dua tahun. Ia akan mengambil masa bertahun-tahun sebelum menunjukkan tanda-tandanya.
Nak tahu apa tanda-tanda buah pinggang rosak klik link kat bawah ni tau..
Pesakit Buah Pinggang Kronik Semakin Sembuh Tak Perlu Dialisis Lagi





Gaya hidup rakyat Malaysia yang tidak sihat dan tabiat pemakanan yang makan apa saja mengikut selera tanpa memikirkan baik buruk akibatnya menjadi punca peningkatan statistik pesakit kencing manis dan darah tinggi dan menjurus kepada peningkatan pesakit kegagalan buah pinggang.

Sebab tu la kita sentiasa diingatkan agar menjalani pemeriksaan secara berkala untuk mengetahui sama ada mempunyai risiko buah pinggang rosak atau tidak. Lebih-lebih lagi mereka yang ada penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi. 

Sebab-sebab buah pinggang menjadi rosak


Buah pinggang menjadi rosak disebabkan oleh faktor-faktor lain iaitu;
  • kencing manis (diabetes) yang tidak terkawal
  • tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak terkawal
  • jangkitan kuman
  • keradangan pada buah pinggang
  • terbentuk sista dan batu dalam buah pinggang
  • mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama
  • minum alkohol 

Ramai yang tidak tahu mereka ada masalah buah pinggang kerana mengambil mudah tanda-tanda kerosakan buah pinggang yang muncul.



Lakukan pemeriksaan berkala


Sehinggalah keadaan menjadi semakin teruk kerana tidak membuat ujian awal. Mengetahui lebih awal masalah kegagalan buah pinggang membolehkan rawatan awal dilakukan sebelum penyakit menjadi lebih kronik sehingga memerlukan rawatan dialisis.

Protein dalam air kencing merupakan tanda awal buah pinggang atau ginjal gagal berfungsi dengan baik. Wujudnya protein secara berterusan dalam air kencing adalah tanda awal penyakit ginjal kronik. 

Doktor akan menggunakan keputusan ujian Serum Kreatinin bagi mengira tahap fungsi ginjal yang dikenali juga sebagai Kadar Filtrasi Glomerular (GFR).

Kreatinin merupakan bahan buangan dalam darah yang muncul daripada aktiviti otot. Biasanya kreatini akan dibuang oleh buah pinggang tetapi bila fungsi buah pinggang menjadi tidak normal, tahap kreatinin dalam darah akan meningkat.

Kadar Filtrasi Glomerular (GFR) akan menggambarkan tahap sebenar sejauh mana buah pinggang berfungsi, kata beliau. Tahap normal GFR adalah 100 ml/min.

Rawatan alternatif terbaik yang terbukti selamat dan berkesan untuk pesakit buah pinggang


Bagi yang nak cuba rawatan alternatif atau mencari produk kesihatan untuk sakit buah pinggang saya cadangkan mencuba sirap ajaib Shaklee yang terbukti selamat dan berkesan untuk digunakan dalam masa panjang.

Sirap ajaib yang saya maksudkan ialah VIVIX. Produk keluaran Shaklee yang paling hebat dan plaing kompleks untuk dihasilkan. 

Vivix Shaklee terkenal dengan suplemen anti penuaan yang dihasilkan dari gabungan empat bahan yang hebat iaitu anggur muscadinepurple carrotelderberry dan polyganum cuspidatum telah menghasilkan sejenis sebatian polyphenol iaitu resveratarol yang merupakan antioksidan yang sangat berkuasa.


Umumnya Vivix berfungsi memperbaharui sel-sel dan membaik pulih (repair) sel kita serta melindungi sel-sel dari radikal bebas yang boleh merosakkan pangkalan data sel (DNA). Bila DNA rosak lah yang menyebabkan terjadinya pelbagai jenis penyakit kronik.

Alhamdulillah dah ramai pesakit buah pinggang semakin sihat dan bertenaga selepas mengamalkan Vivix. Vivix tidak membebankan buah pinggang. Ia dalam bentuk cecair yang mudah larut dan bukannya seperti pil atau tablet.

Jom kita tengok testimoni mereka yang mengambil Vivix sebagai rawatan alternatif untuk sakit buah pinggang


Rawatan alternatif terbaik yang terbukti selamat dan berkesan untuk pesakit buah pinggang
Alhamdulillah dengan izin Allah jua kesihatan pesakit buah pinggang ini yang sedang menjalani dialisis seminggu 3 kali semakin baik. Bacaan kreatinin beliau turun mendadak selepas 21 hari mengambil VIVIX Shaklee. Bukan tu je bacaan gula dalam darah semakin normal, potassium juga normal dan kolesterol juga normal. Banyak perubahan yang dialami beliau. 

6 Cara Vivix Bantu Rawat Sakit Buah Pinggang


Bahan aktif di dalam vivix adalah resveraterol ibu segala antioksidan. Mengikut kajian saintifik, resveraterol di dalam VIVIX membantu pesakit buah pinggang melalui 6 cara iaitu:


  • Antioksidan – Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  • Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  • Mengurangkan pengumpulan platlet pada buah pinggang.
  • Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  • Mengurangkan proses lipid peroksida.
  • Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.


Bagi pesakit buah pinggang jangan putus asa untuk mencari penawar. Nasihat saya kalau korang nak cuba apa-apa rawatan alternatif atau makanan tambahan atau apa-apa saja produk kesihatan dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. Jangan cepat terpedaya dengan janji manis penjual. Jangan cepat terpesona dengan testimoni.

Bahaya sangat. Sebab dah ramai yang terjebak dengan tipu muslihat penjual yang hanya mementingkan keuntungan senata-mata. Dari sakit buah pinggang tak teruk sangat, selepas ambil produk P***** buah pinggang seorang pak cik ni terus jadi rosak..

Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee Consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

No comments:

Post a Comment