Friday, March 24, 2017

Bacaan Kreatinin Pesakit Buah Pinggang Turun Mendadak Selepas 21 Hari Mengambil Sirap Shaklee

Kegagalan buah pinggang atau buah pinggang rosak adalah salah satu penyakit kronik yang mana kehadirannya tidak dirasai. Tanda-tanda atau gejala penyakit buah pinggang akan muncuk bila penyair ini berada di tahap yang serius.

Bacaan Kreatinin Pesakit Buah Pinggang Turun Mendadak Selepas 21 Hari Mengambil Sirap Shaklee

Allah telah menciptakan buah pinggang atau ginjal manusia ini dengan fungsinya untuk mengasingkan toksin dan air berlebihan dari sistem darah selain membantu mengekalkan tekanan darah, membentuk sel darah merah serta memastikan kesihatan tulang. 

Buah pinggang takkan rosak dalam masa setahun atau dua tahun. Ia akan mengambil masa bertahun-tahun sebelum menunjukkan tanda-tandanya.
Nak tahu apa tanda-tanda buah pinggang rosak klik link kat bawah ni tau..
Pesakit Buah Pinggang Kronik Semakin Sembuh Tak Perlu Dialisis Lagi





Gaya hidup rakyat Malaysia yang tidak sihat dan tabiat pemakanan yang makan apa saja mengikut selera tanpa memikirkan baik buruk akibatnya menjadi punca peningkatan statistik pesakit kencing manis dan darah tinggi dan menjurus kepada peningkatan pesakit kegagalan buah pinggang.

Sebab tu la kita sentiasa diingatkan agar menjalani pemeriksaan secara berkala untuk mengetahui sama ada mempunyai risiko buah pinggang rosak atau tidak. Lebih-lebih lagi mereka yang ada penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi. 

Sebab-sebab buah pinggang menjadi rosak


Buah pinggang menjadi rosak disebabkan oleh faktor-faktor lain iaitu;
  • kencing manis (diabetes) yang tidak terkawal
  • tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak terkawal
  • jangkitan kuman
  • keradangan pada buah pinggang
  • terbentuk sista dan batu dalam buah pinggang
  • mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama
  • minum alkohol 

Ramai yang tidak tahu mereka ada masalah buah pinggang kerana mengambil mudah tanda-tanda kerosakan buah pinggang yang muncul.



Lakukan pemeriksaan berkala


Sehinggalah keadaan menjadi semakin teruk kerana tidak membuat ujian awal. Mengetahui lebih awal masalah kegagalan buah pinggang membolehkan rawatan awal dilakukan sebelum penyakit menjadi lebih kronik sehingga memerlukan rawatan dialisis.

Protein dalam air kencing merupakan tanda awal buah pinggang atau ginjal gagal berfungsi dengan baik. Wujudnya protein secara berterusan dalam air kencing adalah tanda awal penyakit ginjal kronik. 

Doktor akan menggunakan keputusan ujian Serum Kreatinin bagi mengira tahap fungsi ginjal yang dikenali juga sebagai Kadar Filtrasi Glomerular (GFR).

Kreatinin merupakan bahan buangan dalam darah yang muncul daripada aktiviti otot. Biasanya kreatini akan dibuang oleh buah pinggang tetapi bila fungsi buah pinggang menjadi tidak normal, tahap kreatinin dalam darah akan meningkat.

Kadar Filtrasi Glomerular (GFR) akan menggambarkan tahap sebenar sejauh mana buah pinggang berfungsi, kata beliau. Tahap normal GFR adalah 100 ml/min.

Rawatan alternatif terbaik yang terbukti selamat dan berkesan untuk pesakit buah pinggang


Bagi yang nak cuba rawatan alternatif atau mencari produk kesihatan untuk sakit buah pinggang saya cadangkan mencuba sirap ajaib Shaklee yang terbukti selamat dan berkesan untuk digunakan dalam masa panjang.

Sirap ajaib yang saya maksudkan ialah VIVIX. Produk keluaran Shaklee yang paling hebat dan plaing kompleks untuk dihasilkan. 

Vivix Shaklee terkenal dengan suplemen anti penuaan yang dihasilkan dari gabungan empat bahan yang hebat iaitu anggur muscadinepurple carrotelderberry dan polyganum cuspidatum telah menghasilkan sejenis sebatian polyphenol iaitu resveratarol yang merupakan antioksidan yang sangat berkuasa.


Umumnya Vivix berfungsi memperbaharui sel-sel dan membaik pulih (repair) sel kita serta melindungi sel-sel dari radikal bebas yang boleh merosakkan pangkalan data sel (DNA). Bila DNA rosak lah yang menyebabkan terjadinya pelbagai jenis penyakit kronik.

Alhamdulillah dah ramai pesakit buah pinggang semakin sihat dan bertenaga selepas mengamalkan Vivix. Vivix tidak membebankan buah pinggang. Ia dalam bentuk cecair yang mudah larut dan bukannya seperti pil atau tablet.

Jom kita tengok testimoni mereka yang mengambil Vivix sebagai rawatan alternatif untuk sakit buah pinggang


Rawatan alternatif terbaik yang terbukti selamat dan berkesan untuk pesakit buah pinggang
Alhamdulillah dengan izin Allah jua kesihatan pesakit buah pinggang ini yang sedang menjalani dialisis seminggu 3 kali semakin baik. Bacaan kreatinin beliau turun mendadak selepas 21 hari mengambil VIVIX Shaklee. Bukan tu je bacaan gula dalam darah semakin normal, potassium juga normal dan kolesterol juga normal. Banyak perubahan yang dialami beliau. 

6 Cara Vivix Bantu Rawat Sakit Buah Pinggang


Bahan aktif di dalam vivix adalah resveraterol ibu segala antioksidan. Mengikut kajian saintifik, resveraterol di dalam VIVIX membantu pesakit buah pinggang melalui 6 cara iaitu:


  • Antioksidan – Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  • Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  • Mengurangkan pengumpulan platlet pada buah pinggang.
  • Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  • Mengurangkan proses lipid peroksida.
  • Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.


Bagi pesakit buah pinggang jangan putus asa untuk mencari penawar. Nasihat saya kalau korang nak cuba apa-apa rawatan alternatif atau makanan tambahan atau apa-apa saja produk kesihatan dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. Jangan cepat terpedaya dengan janji manis penjual. Jangan cepat terpesona dengan testimoni.

Bahaya sangat. Sebab dah ramai yang terjebak dengan tipu muslihat penjual yang hanya mementingkan keuntungan senata-mata. Dari sakit buah pinggang tak teruk sangat, selepas ambil produk P***** buah pinggang seorang pak cik ni terus jadi rosak..

Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee Consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Wednesday, March 22, 2017

Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer

Term neurodegeneration adalah gabungan dua perkataan iaitu "neuro," merujuk kepada sel-sel saraf dan "degenerasi," merujuk kepada kerosakan progresif. Istilah "neurodegeneration" digunakan untuk merujuk kepada keadaan kehilangan struktur saraf dan kemerosotan fungsi sistem saraf pusat dan sistem saraf periferi (peripheral).

Neuron adalah blok binaan sistem saraf termasuk otak dan saraf tunjang. Neuron tidak dapat dihasilkan semula atau menggantikan diri mereka sendiri. Jadi bila neuron ni rosak atau mati, badan kita tidak dapat menggantikan mereka.


Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer


Pendek kata penyakit neurodegeneratif ialah berkaitan proses penuaan otak manusia. Jangan ingat badan manusia je akan menjadi tua tau.

Penyakit tua ni bukannya melibatkan tubuh badan je tau, otak kita juga akan mengalami proses penuaan. Proses penuaan ni proses semulajadi dan tak boleh nak elak dah..

Punca Penyakit Neurodegeneratif


Bila dah terlalu banyak tubuh kita diserang radikal bebas menyebabkan otak kita akan mengalami oxidative stress. Keadaan ini akan mempercepatkan lagi proses penuaan dan penyakit-penyakit neurodegeneration seperti alzheimer, parkinson, masalah kognitif seperti susah nak ingat dan susah nak fokus.

Selain faktor radikal bebas penyakit penuaan otak juga disebabkan pembentukan protein toksik di dalam otak dan kehilangan fungsi mitokondria yang membawa kepada terbentuknya molekul neurotoksik.


Cara Menangani Proses Penuaan Otak


Walaupun perubatan moden tidak ada terapi yang boleh menyembuhkan penyakit neurodegeneration, tapi dengan pengambilan sirap ajiab VIVIX Shaklee dapat membantu menangani masalah penuaan ini.

Vivix Shaklee merupakan gabungan empat bahan yang hebat iaitu anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polyganum cuspidatum telah menghasilkan sejenis sebatian polyphenol iaitu resveratarol yang merupakan antioksidan yang sangat berkuasa.

Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer


Resveratrol berfungsi memerangi radikal bebas yang merosakkan dalam badan, dan manfaat kesihatan termasuk memanjangkan umur, dan pencegahan kanser, penyakit Alzheimer, dan kemurungan. (sumber)

Pengambilan secara konsisten VIVIX Shaklee membantu mengurangkan keradangan pada sistem saraf pusat. Ini penting kerana keradangan pada sistem saraf pusat yang menyebabkan berkembangnya penyakit neurodegenerative (neurodegenerative diseases).

Untuk mencegah badan kita dari serangan pelbagai penyakit langkah pertama yang perlu kita buat ialah dengan memastikan sel-sel tubuh badan kita sentiasa sihat.



Pengambilan Vivix secara berterusan dapat membantu sel-sel di dalam badan kita sentiasa sihat dan dapat berfungsi dengan baik. Korang percaya tak badan yang sihat bermula apabila sel-sel juga sihat...??

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Monday, March 20, 2017

Mak Anak Tiga Tapi Nampak Macam Belum Kahwin, Awet Muda Sangat

Wanita mana tak nak nampak awet muda kan..Tanyalah mak cik yang duduk kat kampung jual pisang goreng pun gembira yang amat bila orang cakap dia nampak muda..Lebih-lebih lagi kalau yang berkerjaya, perlu ke sana ke sini jumpa pelbagai orang..bukan setakat pakaian dari head to toe je nak kena jaga rupa paras lagilah kena ambil berat..

Orang-orang zaman dulu biasanya menggunakan bahan semulajadi yang ada di sekeliling rumah atau yang sedia ada dalam rumah untuk membuat masker atau pupur bagi merawat kulit wajah.

Testimoni Sirap Ajaib Shaklee Buat Wanita Nampak Awet Muda Sangat
gambar sekadar hiasan

Petua-petua tradisional walaupun dah lama tapi bak kata pepatah tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas dan bersifat malar segar. Cuma bagi kita orang-orang muda zaman teknologi dihujung jari ni termasuklah saya juga tak berapa nak rajin nak guna petua-petua tradisional ni...betul tak? Sape yang rasa ada ciri-ciri tu kita geng..hihi..

Teknologi semakin canggih


Seiring dengan perkembangan teknologi dan pengetahuan manusia nak awet muda tak semestinya setiap hari kena tepek bedak sejuk, kena buat masker lendir lidah buaya, masker timun dan pelbagai jenis masker lagi menggunakan bahan semulajadi..

Ye masker memang bagus untuk kecantikan kulit. Itu saya tak nafikan. Tapi zaman sekarang ni nak curi masa untuk belai-belai wajah tu amatlah terhad. Sibuk dengan kerja lagi, balik rumah nak layan suami lagi, nak layan anak-anak lagi kan..Celah mana la nak ada masa untuk buat masker bagai..

Mak Anak Tiga Tapi Nampak Macam Belum Kahwin, Awet Muda Sangat

Tapi itu tidak bermakna kita sebagai wanita tak boleh nak pasang badan, tak boleh nak cantik-cantik..Kita cantik pun bukan untuk sesiapa kan..untuk suami juga..gitew..niat tu kena betul okey..jangan pulak nak kulit wajah cantik gebu licin sebab nak tarik perhatian bos atau kaum lelaki kat pejabat. Salah okey...kan tak pasal-pasal dapat dosa..

Puan-puan, kakak-kakak dan adik-adik semua yang nak kulit cantik dan awet muda sokmo tapi tak nak makan macam-macam jamu dan suplemen bagai, tak nak tepek macam-macam kat muka tu jangan risau okey..

Nak kulit cantik dan awet mudak korang tak perlu pun beli set penjagaan kulit yang mahal-mahal, beli macam-macam jenis vitamin, buat masker hari-hari..

Korang tak perlu pun semua tu..Apa yang perlu korang buat ialah amalkan dan konsisten VIVIX Shaklee setiap hari hanya satu sudu sahaja, InsyaAllah hasilnya sangatlah wow dan amzing. Korang boleh kekalkan kecantikan dan sentiasa awet muda 25 tahun dari usia sebenar..

Hanya satu sudu kecil VIVIX setiap hari korang boleh dapatkan kulit yang gebu dan cantik berseri macam Mira Filzah..


Hasil kajian makmal menunjukkan resveratrol di dalam VIVIX hasil gabungan empat tumbuhan hebat  iaitu anggur muscadine, polyganum cuspidatum, purple carrot, dan elderberry Eropah membantu melindungi sel-sel, membaik pulih (repair) DNA dan melawan radikal bebas serta memastikan sel-sel sentiasa sihat.

Bila sel-sel tubuh badan kita sihat kita akan dapat banyak kebaikan:
  • kelihatan dan rasa lebih muda dari usia sebenar. Meamng terbukti mereka yang mengamalkan VIVIX Shaklee lebih muada 2o tahundrai usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari.
  • mendapat taraf kesihatan yang optimum, sistem pertahanan badan yang lebih kukuh (sistem imun) dan mengurangkan risiko mendapat penyakit berkaitan umur.
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detox kita.

Testimoni Sirap Ajaib Shaklee Buat Wanita Nampak Awet Muda Sangat


Tak percaya?? Meh tengok testimoni ni

Testimoni Sirap Ajaib Shaklee Buat Wanita Nampak Awet Muda Sangat
Kisah mak anak 3 disangka masih bujang..wow memang awesome sangat kan..gara-gara minum Vivix masa berpantang effect meletop kebabomm..Padahal umur pun dah masuk kategori remaja purba..kihkih..


Tak percaya juga. Biar betul?? Meh klik link kat bawah ni, ada lagi testimoni yang best2..Nak tahu bagaimana VIVIX bertindak ke atas badan dan menyebabkan mereka yang mengamalkan VIVIX jadi awet muda giteww..klik tau..
Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Untuk Kulit Cantik Dan Awet Muda

Nak tengok testimoni yang best-best lagi tak?? Meh klik link kat bawah ni..Rugi tak tengok okey..
Kulit Makin Halus, Bekas Jerawat Makin Kecil Dan Kulit Lebih Anjal

Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee Consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Friday, March 17, 2017

Seminggu Tak Membuang Air Besar, Baru Sekali Minum Vivix 3 Kali Ke Tandas

Sehari tak membuang pun dah rasa tak sedap nak duduk kan. Apatah lagi kalau seminggu bukan rasa tak selesa je perut pun akan sakit, kejang dan kembung serta tiada selera makan. Sembelit bukan sejenis penyakit merbahaya.

Hampir semua orang pernah mengalami masalah sembelit pada waktu-waktu tertentu. Saya pun tak terkecuali. Biasanya kalau kurang minum air saya susah nak membuang. Seksanya la hai. Siapa yang pernah alami tahulah rasa macam mana tahap keseksaannya tu. Sakitnya tuh di sini...

Masalah sembelit ni bukanlah satu penyakit merbahaya, sebab tu lah ramai yang ambil mudah dan memandang remeh. Ramai menganggap ianya boleh diselesaikan dengan minum air masak yang banyak.



Dari sudut perubatan dikatakan seseorang itu mengalami masalah sembelit apabila membuang air besar kurang 3 kali seminggu. 

Dikatakan golongan warga emas yang berumur 65 tahun ke atas lebih mudah mendapat sembelit. 


Kesan buruk sembelit yang berpanjangan dan tidak diatasi dengan baik


Bila masalah sembelit sering berlaku makan berkhasiat yang kita makan tu jadi kurang bernilai. Rugi sangat kan..Pastu toksin juga akan terhasil dalam aliran darah dan menjadi beban kepada hati untuk melakukan proses detoksifikasi dengan berkesan.

Sembelit juga menyebabkan bahan bertoksik tidak dapat dibuang dengan baik. Kesannya paras radikal bebas meningkat. Bila dah toksik bermaharajalela di dalam tubuh kita ia akan mengganggu fungsi DNA sel-sel. Ia juga akan menggangu pembentukan pelbagai jenis enzim termasuklah enzim detoksifikasi. 

Tip mudah yang boleh diamalkan oleh mereka yang mengalami masalah pembuangan di rumah untuk mengatasi sembelit.
Bila proses detoks tidak berjalan dengan lancar lama kelamaan sel-sel menjadi berasid. Ia menyebabkan sel-sel akan kekurangan oksigen. Keadaan ini menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser.

Ngeri pulak rasanya..Sebab sembelit sokmo dantak rawat betul-betul pun boleh jadi punca kanser. Bahaya juga sembelit ni. Jadi korang yang ada masalah sembelit tu jangan ambik mudah okey. Baik korang bersusah-susah sekarang cari penyelesaian sembelit daripada bersusah bila dah kena macam-macam penyakit. 


Suplemen atasi sembelit terbaik untuk warga emas


Mungkin ada di kalangan korang yang tercari-cari suplemen atau "ubat sembelit" yang selamat dan berkesan untuk diberikan kepada mak ayah tersayang kat kampung tu, highly recommended ambil sirap ajaib Shaklee iaitu VIVIX, the powerful of antioxidant in the world..

VIVIX ni dalam bentuk secair. Memang sesuai sangat untuk mak ayah kita. Orang tua ni bukannya rajin sangat nak telan vitamin banyak-banyak kan. Nak tahu kenapa VIVIX suplemen terbaik untuk mak ayah kita.

Klik link bawah ni tau.
6 Sebab Kenapa Vivix Suplemen Terbaik Untuk Ibu Bapa Kita



Salah satu bahan di dalam VIVIX ialah anggur muscadine. Ia mengandungi serat yang tinggi berbanding oat menjadikannya sumber diet terbaik. 35 biji anggur muscadine memberikan 105 kalori dan 7 gram serat. 

Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, anggur muscadine memang tinggi dengan kandungan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa.

Selain ada serat yang tinggi VIVIX adalah suplemen yang mengandungi resveratrol atau ibu segala antioksidan. Kalau dah ibu itu pendek katanya memang sangat powerlah.

Kandungan antioksidan yang tinggi di dalam anggur muscadine membantu melindungi sel-sel kita dari serangan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit.




Berdasarkan kajian yang dijalankan Harvard School of Public Health, memakan makanan yang kaya dengan antioksidan boleh menurunkan risiko mendapat penyakit jantung, kanser, Alzheimer dan penyakit-penyakit kronik lain.

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar


Jom kita tengok apa kata mereka yang mengalami kehebatan VIVIX dalam mengatasi masalah sembelit dan pembuangan tidak lancar.

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar
Asalnya si anak belikan ayah VIVIX sebab semput dan sesak nafas. Ayah terpaksa ditahan di hospital. Tak snggup tengok ayah menanggung derita dan sengsara, si anak belikan VIVIX. Kesan positif yang dialami oleh ayahnya masalah sembelit seminggu selesai. Sekali je minum VIVIX dari seminggu tak membuang terus 3 kali ke tandas. Memang lawas sungguh

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar

"Hidup lebih synergi dengan Vivix"
 
Saya bangun pagi jam 5.30pagi, selepas mandi saya akan terus membuka peti ais dan mengambil sebotol vivix saya, botol berwarna purple, saya ambil satu tea spoon vivix dan secawan air masak...
Secara jujurnya, saya dapat bertahan dari segi energi memandu ke pejabat yang agak jauh kira-kira 70km sehala dan kerja long hours tanpa keletihan..
Lagi satu kelebihan vivix ialah pencernaan. panggilan semulajadi tidak ada masalah sembelit atau masalah buasir. senang dan mudah
Bab hidung gatal2 pun tiada lagi.biasanya tanpa vivix pasti menggaru lepas pekena belacan dsb tapi vivix dapat mengawal kegatalan akibat resdung..


Alhamdulillah apa yang berlaku semuanya dengan izin Allah jua. Namun kita diminta untuk berusaha dan berikhtiar mencari penawar bagi menyelesaikan masalah yang dihidapi.

Amalkan VIVIX sebagai langkah pencegahan dan ikhtiar kita dari pelbagai penyakit kronik dan pelik-pelik.

Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee Consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Wednesday, March 15, 2017

Sukanya Bila Perut Semakin Kempis Baju Pun Longgar

Bila sebut bab perut buncit dan badan gemuk ni ia berkait rapat dengan metabolisme badan kita..Biasa je kan kita dengar orang cakap bila metabolisme tinggi ni makan banyak pun badan tak gemuk. Bila metabolisme rendah makan sikit je cepat je berat badan naik.

Biasanya orang kurus ni metabolisme dia tinggi. Makan macam-macam tapi badan maintain je sekeping..Macam saya la tu..kihkih.. Pergi mana-mana orang pakat dok tegur makan banyak kemain badan sekeping je pun. Saya memang jenis makan banyak. Kalau dah lapar tu memang makan tak hengat la. Lagi la kalau ada lauk yang kena dengan taste..


Mengikut Kevin Zahri maksud metabolisme dari segi fungsi tubuh dan pemakanan ialah jumlah tenaga atau kalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi-fungsi tubuh yang asas. 

Metabolisme setiap individu tak sama. Ia dikukur berdasarkan jumlah otot dan jumlah lemak di dalam badan. Mereka yang ada tisu otot yang banyak kadar metabolismenya tinggi berbanding mereka yang ada banyak lemak.

Jadi yang ada masalah kegemukan dan perut buncit, meningkatkan kadar metabolisme adalah salah satu cara untuk kembalikan berat badang yang ideal dan sekaligus kempiskan perut buncit korang tu..

Ada juga orang yang perutnya buncit tapi badan tak gemuk pun. Tak best la kan kalau macam ni. Nampak buruk je..Bila sepatutnya kita boleh pakai baju saiz S tapi disebabkan saiz perut kita tu dah maju ke depan terpaksa beli baju saiz L..Bila pakai baju pun jadi menggeleber. Kalau mengandung itu lain cerita la kan..

Nak beli baju yang berfesyen macam baju keluaran minaz ke leeyana rahman ke sah-sah dah tak boleh. Mampu tengok jelah kawan-kawan sedara mara melaram baju cecantik up tu date giteew..


Cara tingkatkan metabolisme badan


Banyak cara yang boleh dilakukan untuk tingkatkan metabolisme badan. Antaranya ialah:

  • Minum air masak yang secukupnya atau 8 gelas sehari. Air cukup penting supaya tubuh kita dapat berfungsi dengan baik.
  • Tidur yang cukup setiap malam penting untuk kekalkan metabolisme sihat. Tidur yang kurang boleh mengganggu kebolehan tubuh untuk membakar kalori. Jangan pulak tidur berlebihan sebab kesannya sama dengan tidur yang tak cukup.
  • Kurangkan stress. Tekanan boleh meningkatkan hormon kortisol dalam badan. Kortisol merupakan hormon yang memberitahu tubuh untuk menyimpan lemak sebagai persediaan sekiranya di dalam situasi yang bertekanan tinggi.
  • Makan secukupnya. Bukan berlebihan tau. Berlapar bukan cara yang betul untuk tingkatkan metabolisme. 
  • Lakukan senaman menggunakan pemberat dan berlari. 

Makanan bantu tingkatkan metabolisme





Jom kita tengok pulak makanan yang boleh bantu tingkatkan metabolisme badan dengan berkesan. Antaranya ialah:
  • Minum teh hijau. Boleh la gantikan kopi, teh tarik dengan teh hijau. Dalam teh hijau ni ada polifenol yang dapat bantu tingkatkan metabolisme.
  • Halia. Halia mengandungi kualiti thermogenic yang membantu meningkatkan suhu badan sekaligus meningkatkan kadar metabolisme badan.
  • Cayenne. Cayenne mempunyai sebatian yang dikenali sebagai capsaicin yang mempunyai kesan positif ke atas thermogenesis, proses di mana sel-sel menukarkan tenaga menjadi haba.
  • Cuka epal. Cuka epal juga boleh meneutralkan tubuh kita dari terlalu berasid.
  • Air lemon suam.
  • Dapatkan Vitamin D yang mencukupi. Vitamin D yang rendah boleh membawa kepada pengumpulan lemak dan mengurangkan kadar metabolisme badan. 

Dan banyak lagi makanan yang boleh diambil untuk tingkatkan metabolisme badan. Bila dah metabolisme kita tinggi proses menurunkan berat badan dan mengempiskan perut menjadi lebih mudah dan cepat.

Nak tahu tak cara yang lebih pantas dan mudah untuk kuruskan badan dan kempiskan perut korang? Hanya satu produk je yang korang perlu ambik untuk mendapatkan tubuh yang menjadi idaman.

Produk apa tu?? jeng jeng jeng..tak lain tak bukan sirap ajaib Shaklee yang semakin hari semakin diminati ramai iaitu VIVIX. Vivix pun boleh buat orang kurus? Biar betul..eh macam tak percaya la pulak ye..

Sukar nak percayalah..Meh tengok testimoni mereka yang berjaya kempiskan perut dan baju-baju semakin longgar..

Bila Perut Semakin Kempis Baju Pun Longgar Dalam Masa Sebulan
Baru je beberapa hari ambil VIVIX  dah rasa perubahan. Pembuangan menjad semakin lancar. Baju pun rasa ponggar sikit. Kalau dah sebulan boleh turun banyak kg juga la tu..Vivix mengandungi serat yang  tinggi sebab tu kalau ada masalah sembelit dan pembuangan tidak lawas boleh ambil VIVIX. InsyaAllah sangat membantu.

Ini pula testimoni panas kawan saya yang mengamalkan VIVIX. Sebelum amalkan VIVIX Kak Kamalia juga buat senaman, tukar bersa putih kepada beras perang, amalkan Omega Gaurd dan Lecithin tetapi berat statik je tak ada perubahan. Perut tetap buncit. Cuma berat tak naik macam sebelum tu..Alhamdulillah selepas konsisten mengamalkan VIVIX barulah nampak perubahan, perut semakin kempis dah..

testimoni vivix untuk kempiskan perut.
Seminggu ambik VIVIX ukur lilit perut berkurangan dari 28.8 ke 28. Hari ini susut lagi jadi 27.hihi..sape tak gembira kan..

Jadi korang yang tercari-cari suplemen untuk kempiskan perut dan turunkan berat badan boleh amalkan VIVIX. Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Monday, March 13, 2017

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Korang percaya tak badan kita ni akan sihat sejahtera tak de penyakit pelik-pelik bila sel-sel di dalam tubuh badan kita juga sihat dan boleh berfungsi dengan baik. Apa yang kita makan dan lalui setiap hari akan menentukan kesihatan sel-sel keseluruhan dan memberi kesan yang dramatik apabila kita semakin tua.

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Apa itu Sel?


Sel adalah komponen paling kecil yang hidup di dalam badan. Sel adalah binaan asas yang membentuk tisu-tisu dan organ dalam badan.

Setiap hari sel-sel akan mengalami kerosakan akibat pendedahan terhadap persekitaran, tekanan atau melalui apa yang kita makan yang menjana radikal bebas. Radikal bebas tidak bagus untuk badan kita dan menyebabkan sel-sel menjadi lemah dan tidak berfungsi dengan baik seterusnya menyababkan berlaku tindak balas keradangan dan yang menyumbang kepada penuaan selular.


Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Jangan risau, hasil kajian makmal yang bertahun-tahun telah terhasil satu produk yang mengandungi resveratrol dan polifenol yang sangat hebat yang boleh mencegah penuaan selular. Penuaan selular inilah jika tidak dicegah dari awal akan mencetuskan pelbagai penyakit kronik.

Resveratrol dan polifenol telah ditunjukkan (hasil kajian yang teliti) mampu meneutralkan toksik dari radikal bebas dan melambatkan proses penuaan pada tahap sel.

Polifenol dan Resveratrol


Polifenol? Apa benda la tu..hihi..meh kita berkenalan dengan terma biologi ni secara ringkas dulu eh..Seterusnya nanti saya akan jelaskan secara terperinci manfaatnya untuk kesihatan kita semua.

Bagi yang kali pertama dengar polifenol (polyphenol) ni ialah fitokimia yang terdapat di dalam tumbuhan dan buah-buahan. Ia memberikan warna dan melindungi tumbuhan ini dari serangan penyakit. 



Jabatan Pertanian Amerika Syarikat menyenaraikan tumbuhan yang mengandungi polifenol seperti blueberry, strawberi, rasbery dan buah-buahan sitrus. Satu kajian yang diterbitkan di dalam isu Mac 2008 The Journal of Nutrition menunjukkan bahawa anggur gelap, ceri, epal, plum gelap, blackberry dan blueberry adalah sumber polifenol yang baik juga. 

Tetapi polifenol yang ada di dalam sirap ajaib Vivix shaklee adalah 10 kali lebih berkuasa berbanding polifenol di dalam produk lain. 

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Kuasa Polifenol


Hasil kajian makmal menunjukkan gabungan tumbuhan hebat di dalam VIVX iaitu anggur muscadine, polyganum cuspidatum, purple carrot, dan elderberry eropah telah memberikan 4 kesan positif iaitu:

  • membantu melindungi sel-sel, membaik pulih (repair) DNA dan melawan radikal bebas serta memastikan sel-sel sentiasa sihat.
  • memoptimumkan fungsi dan prestasi sel dengan memperlahankan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End-Product). Protein AGE adalah punca utama berlakunya ketidakselarasan glukosa ( glucose intolerance) dan penuaan selular.
  • meningkatkan tenaga sel, membantu memperbaharui dan cas semula sel-sel.

Nak tahu bagaimana VIVIX Shaklee bantu tingkatkan tenaga sel boleh klik link kat bawah ni okey..
>>> https://goo.gl/TcwiOc <<<


Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat


Bila sel-sel tubuh badan kita sihat kita akan dapat banyak kebaikan:
  • kelihatan dan rasa lebih muda dari usia sebenar. Meamng terbukti mereka yang mengamalkan VIVIX Shaklee lebih muada 2o tahundrai usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari
  • mendapat taraf kesihatan yang optimum, sistem pertahanan badan yang lebih kukuh (sistem imun) dan mengurangkan risiko mendapat penyakit berkaitan umur.
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detox kita.

Badan Yang Sihat Bermula Apabila Sel-sel Sihat

Nak badan sihat kena pastikan sel-sel kita juga sihat. Cara yang paling tepat dan terbaik untuk memastikan sel-sel tubuh badan kita sentiasa sihat dan dapat berfungsi dengan baik adalah dengan mengamalkan Vivix Shaklee yang kaya dengan polifenol.

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Friday, March 10, 2017

Tiada lagi GERD dan pedih ulu hati selepas mengambil sebotol sirap ajaib

GERD atau gastroesophageal reflux desease banyak terjadi pada golongan muda di bawah umur 40. Kes banyak berlaku di barat dan semakin banyak di Asia. Penyakit ini berkaitan dengan sistem penghadaman. 

GERD merupakan gangguan penyakit pencernaan kronik yang berlaku apabila asid di dalam perut atau kadangkala, kandungan perut, mengalir semula ke dalam saluran esofagus. Esofagus iala laluan di antara mulut dan perut.

Biasanya asid dalam perut akan memasuki salur pemakanan dalam jumlah yang sedikit sahaja dan akan dineutralkan kembali dengan cepat.

Bagi penyakit GERD pulak jumlah asid yang disalurkan ke esofagus banyak danberlaku dalam masa yang panjang. Maka hakisan berlaku pada saluran tersebut.

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD


Hakisan yang berlaku secara berulang kali sehingga ke sel-sel saraf akan menyebabkan kesakitan di bahagian dada bagi pesakit GERD.

Kesakitan atau ketidakselesaan di dada pesakit berpunca daripada kumpulan saraf berhampiran jantung yang dikongsi bersama salur esofagus.

Kumpulan saraf ini dikongsi memandangkan esofagus melalui belakang jantung sebelum bercantum ke perut.

Disebabkan kedudukan struktur seperti ini, pesakit tidak akan sakit pada perut tetapi akan merasa sakit pada tengah dada (sternum) dan kerap pedih hulu hati.

Pesakit juga akan kerap merasa masam (asid) atau pahit di dalam mulut akibat masalah refluks asid ini.

Tanda-tanda dan simptom GERD yang korang perlu tahu:

  • rasa sensasi membakar dalam dada (pedih ulu hati), kadang-kadang merebak ke tekak bersama-sama rasa masam dalam mulut
  • sakit dada
  • sukar menelan makanan
  • sakit kerongkong 
  • kembung perut dan sendawa yang kerap walauoun belum makan apa-apa
  • batuk berterusan
  • alami gangguan tidur kerana simptom-simptom ini

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD

Faktor-faktor yang boleh meningkatkan risiko penyakit GERD:

  • masalah kegemukan (obesiti)
  • kehamilan 
  • merokok dan alkohol (arak)
  • asma
  • diabetes
  • lelaki (kaum lelaki lebih mudah mendapat GERD)
  • bangsa (kaum India lebih mudah mendapat GERD)
Walaupun penyakit GERD ni bukanlah penyakit merbahaya yang boleh membawa maut. Namun kesannya akan menyebabkan kualiti hidup pesakit akan merosot.

Yelah kan kalau dah sakit sokmo, ambik MC pun keraplah kan..Tak best la macam ni. Bila kita asyik cuti je kerja pun dah tak ada kualiti.

Cara-cara kurangkan kekerapan pedih ulu hati


Perubahan gaya hidup boleh membantu mengurangkan kekerapan berlakunya pedih ulu hati atau GERD. Bagi korang yang mengalami masalah ini boleh cuba amalkan tip-tip penting ini:

  • Mengekalkan berat badan yang sihat. 
  • Elakkan memakai pakaian yang ketat. 
  • Elakkan makanan dan minuman yang boelh mencetuskan pedih uou hati seperti makanan berlemak dan bergoreng, sos tomato, coklat, pudina, bawang putih, bawang besar, dan kafein. Makanan ini menjadikan pedih ulu hati menjadi lebih teruk.
  • Makan dalam kuantiti yang sedikit.
  • Jangan berbaring selepas makan.Tunggu sekurang-kurangnya tiga jam selepas makan sebelum berbaring atau tidur.
  • Jangan merokok. Merokok mengurangkan keupayaan sfinkter esophageal yang lebih rendah untuk berfungsi dengan betul.

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD


Tiada lagi GERD dan pedih ulu hati selepas mengambil sebotol ambil sirap ajaib


Sirap ajaib yang saya maksudkan di sini tak lain tak bukan pastinya VIVIX. 

Bagi yang tak pernah dengar pasal Vivix secara ringkas VIVIX ni antioksidan yang sangat power. Mengandungi resveratrol dan polifenol yang boleh membantu mengatasi pelbagai jenis penyakit terutama penyakit kronik seperti kanser, darah tinggi, sakit jantung, kegagalan fungsi buah pinggang, kencing manis dan sebagainya. 

Suplemen yang berpatent. Tak ada mana-mana syarikat boleh tiru. Vivix hanya milik shaklee saje..Salah satu fungsi VIVIX ialah mampu bertindak sehingga ke DNA sel. VIVIX berfungsi membaik pulih sel-sel yang rosak dan melindungi sel-sel dari kerosakan yang berlaku setiap hari akibat radikal bebas dan faktor-faktor lain yang tidak boleh dielakkan.

Tak kenal maka tak cinta kan. Apa kata korang klik link kat bawah ni untuk kenal VIVIX lebih lanjut

Jom kita tengok testimoni pesakit GERD yang mengamalkan VIVIX shaklee.


testimoni pesakit GERD yang mengamalkan VIVIX shaklee.
Alhamdulillah, segalanya dengan izin Allah jua..Suami Puan Wana yang menghidap GERD telah kembali sihat seperti dulu selepas mengamalkan VIVX. Gerd dah tiada selepas ambil VIVIX sebotol. Suami Puan Wana dah boleh makan pedas-pedas. Dulu makna sos pun tak boleh.. 


Korang yang tercari-cari suplemen terbaik untuk mencegah dari sebarang penyakit produk Shaklee dan VIVIX adalah pilihan yang paling tepat.

Vivix ni suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia. Ia mengandungi resveratrol dan kuasa antioksidan yang sangat unggul. Ia berfungsi membantu melindungi dan membaik pulih DNA sel yang rosak.

Bila sel-sel badan kita sihat:

  • insyaAllah penyakit pun susah nak datang.
  • Kita akan rasa dan kelihatan lebih muda dari usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari.
  • mendapat kesihatan yang optimum, imunisasi yang lebih kuat dan mengurangkan risiko mendapat penyakit yang berkaitan umur
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detoks

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Wednesday, March 8, 2017

Sakit Lutut Mak Semakin Sembuh, Tak Perlu Lagi Solat Atas Kerusi

Sakit lutut di kalangan mak-mak kita adalah perkara biasa kan..Ayat mudahnya sakit lutut ni sakit orang tua..Walaupun mereka tak pernah jatuh atau kemalangan sakit lutut tetap akan datang..

Bila usia semakin meningkat, banyaklah penyakit yang datang..yee dok..Namun kita sebagai anak soleh dan solehah takkan nak tengok je kan mak ayah kita sakit tanpa buat apa-apa..

Tergamakkah kita nak biarkan mak ayah tanggung kesakitan. Mak ayah kita ni bila sakit bukannya nak minta kita bawa pergi hospital check pun..suruh kita beli vitamin bagai.. Meman taklah...


Vivix Shaklee Suplemen terbaik dan paling berkesan untuk sakit lutut


Selagi mana mereka boleh bertahan selagi tu la mak ayah kita ni takkan merungut kat anak menantu dia. Selagi kudrat ada akan digagahi jua badan tu untuk bergerak walaupun ada rasa sakit.

Tak kesian ke kita tengok mak sakit lutut sampai nak solat pun terpaksa duduk..Nak turun naik tangga pun terseksa..Kesian kat mak ayah kan bila sakit ni nak beribadah pun terganggu..

Mak saya juga ada masalah sakit lutut ni. Memang sedih sangat tengok mak sampai nak solat pun kena duduk atas kerusi. 

Mak memang tak menyusahkan anak-anak. Setakat sakit sikit-sikit tu tak bagitau pun kat kita. Bila dah teruk barulah mak bagitau minta belikan suplemen.

Pergi klinik pun doktor tak galakkan makan ubat sakit lutut banyak-banyak. Boleh rosak buah pinggang katanya..

Mak saya ni dulu memang  tak makan pun produk Shaklee. Tapi sejak sakit lututnya makin teruk terpaksa telan juga laa. doktor pun suruh ambik suplemen.


Suplemen untuk sakit lutut


Apa yang saya berikan untuk sakit lutut mak ialah Ostematrix, Omega Guard dan Vivix. Sakit lutut ni salah satu puncanya adalah keradangan. Jadi pengambilan Omega Guard dan Vivix dapat bantu mengatasi masalah kerandangan yang menjadi sebab sakit lutut.

Saya suka kaitkan bila penyakit datang ia adalah reflect kepada sel-sel tubuh badan kita yang tidak sihat, rosak dan bermasalah. 

Sel-sel tubuh kita ni sentiasa terdedah kepada kerosakan akibat radikal bebas, persekitaran yang tercemar, bahan kimia, diet yang tidak sihat (makan makanan merapu like makanan proses, makanan segera, makanan tinggi gula, garam dan kolesterol) dan banyak lagi faktor lain.


Bagaimana Vivix berfungsi mengatasi sakit lutut?


Vivix Shaklee Suplemen terbaik dan paling berkesan untuk sakit lutut
Kelebihan Vivix

Radikal bebas ini boleh menyebabkan komponen sel seperti DNA menjadi rosak dan mencetuskan keradangan, maka tercetuslah proses penuaan tahap selular. Bila DNA sel menjadi rosak akan terbentuklah sel-sel yang tidak normal. Sel-sel tidak normal inilah yang akan membiak menjadi kanser. 

Jadi pengambilan VIVIX secara berterusan dapat melindungi DNA dari kerosakan dan menyokong replikasi DNA sel-sel yang lebih sihat. 

Apabila berlakunya keradangan yang tidak terkawal di dalam badan, sistem badan kita berjalan di luar kawalan dan meletakkan kita pada risiko yang tinggi untuk mendapat pelbagai penyakit dan masalah kesihatan. 

Polifenol yang terdapat di dalam Vivix membantu mengurangkan keradangan dan memberikan kesan positif terhadap proses penuaan selular.


Apa kata mereka yang dah cuba Vivix untuk sakit lutut...


Vivix Shaklee Suplemen terbaik dan paling berkesan untuk sakit lutut
Alhmdulillah lutut dah kurang sakit selepas konsisten ambil VIVIX seminggu. Kalau tidak nak rukuk pun tak boleh semasa solat.  

Vivix Shaklee Suplemen terbaik dan paling berkesan untuk sakit lutut
Selepas konsisten mengambil VIVIX badan mak rasa lebih ringan, nak solat pun dah tak ada masalah. Kalau tak sebelum ambik VIVIX nak solat sakit lutut. Nak rukuk pun susah..Nak naik tangga dan turun tangga pun sakit..Solat pun kena duduk. Alhamdulillah sekarang dah ok sangat. Berat badan mak pun semakin turun. Tu yang mak suka sangat kat VIVIX sampai nak repeat order lagi. 

Korang yang tercari cari suplemen untuk dihadiahkan kepada mak ayah Vivix Shaklee adalah pilihan yang sangat tepat dan terbaik. Tiada keraguan lagi. Jom kita jaga kesihatan dari muda lagi. 

Vivix ni suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia. Ia mengandungi resveratrol dan kuasa antioksidan yang sangat unggul. Ia berfungsi membantu melindungi dan membaik pulih DNA sel yang rosak.

Bila sel-sel badan kita sihat: 

  • insyaAllah penyakit pun susah nak datang.
  • Kita akan rasa dan kelihatan lebih muda dari usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari.
  • mendapat kesihatan yang optimum, imunisasi yang lebih kuat dan mengurangkan risiko mendapat penyakit yang berkaitan umur
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detoks

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846