Telomere Dan Kaitannya Dengan Kesihatan Manusia

Telomere tu apa benda pulak? Berbelit lidah nak sebut..Dulu saya pun tak pernah dengar pasal telomere  ni. Sejak terjebak dengan bisnes shaklee ni macam-macam ilmu baru dapat. 

Telomere ni satu bahagian penting yang ada dalam sel-sel badan kita. Ia menjadi salah satu komponen dalam DNA manusia yang terletak di hujung kromosom.

Telomere ni ibarat 'cap' atau penutup plastik di hujung tali kasut. Korang bayangkan kalau penutup tali kasut tu tercabut, apa jadi dengan tali tu, mesti cepat berbulu dan rosak kan..

Telomere Dan Kaitannya Dengan Kesihatan Manusia

Begitu juga dengan telomere, bila ia rosak dan lemah, DNA juga menjadi lemah dan rosak, sel-sel tidak dapat membahagi dan berfungsi dengan baik.

Setiap hari sel-sel dalam badan kita akan membahagi. Telomere akan menjadi semakin pendek setiap kali sel membahagi. Apabila telomere terlalu pendek sel-sel tidak dapat membahagi dan akhirnya boleh mati.

Telomere akan memendek seiring dengan pertambahan usia kita. Faktor seperti tekanan, merokok, obesiti, kurang bersenam, dan diet yang tidak sihat juga boleh menyebabkan telomere menjadi semakin pendek.

Telomere yang pendek akan memberi kesan negatif terhadap kesihatan kita. 

Dah tu ada ke cara nak panjangkan telomere ni? Ye ada..jangan risau..Macam mana tu? Tak lain tak bukan dengan mengamalkan suplemen terhebat di dunia iaitu Vivix Shaklee.


VIVIX dan kaitannya dengan Telomere



Vivix produk shaklee yang paling susah nak buat. Syarikat Shaklee ambil masa lebih kurang 3 tahun nak proses Vivix ni. Bukan senang ye. Duit pulak dah tentulah bukan sikit habis, berjuta-juta dolar okey.

Telomere Dan Kaitannya Dengan Kesihatan Manusia
Hasil dari landmark study yang dijalankan, telomeres pengguna produk Shaklee adalah 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna produk Shaklee.

Kat dalamnya ada resveratrol dan polifenol yang boleh bantu kita panjangkan telomere.

Resveratrol dan polifenol di dalam Vivix ni adalah 10 kali ganda lebih hebat dan berkuasa berbanding produk resveratrol jenama lain yang ada kat pasaran. 

Hebatnya Vivix Shaklee ni ia mampu melindungi dan memelihara sel-sel tubuh manusia melalui 4 cara:

  • Melindungi DNA dari kerosakan : setiap sel dalam tubuh manusia terdedah kepada 1 juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel
  • Membaiki kerosakan DNA : dengan cara memperbaiki pengatur genetik yang berperanan dalam proses pembaikan sel. 
  • Mengecas tenaga pada Mitokondria (sumber tenaga sel) : sel yang tidak mempunyai tenaga yang cukup tidak akan berfungsi dengan sebaiknya. 
  • Membersihkan protein AGE (bahan sisa dari tindakbalas protein): semakin bertambah umur, semakin banyak bahan sisa dalam sel yang boleh mengganggu fungsi optimum sel
Maka, kita memerlukan Vivix untuk memanjangkan telomere dan menjaga sel DNA supaya tidak rosak dan melindungi sel-sel dari radikal bebas.

Bila telomere kita sentiasa panjang dan sel-sel sentiasa sihat maka secara logiknya sakit pun susah la nak datang. Bila sel-sel rosak macam-macam penyakit yang datang. Nauzu billahi min zalik..

Jadi sempena promo Vivix bulan Januari ni elok sangatlah kita pakat-pakat jaga kesihatan. Kalau nak rasa nak nampak muka tu muda dari usia meh la berVivix dari sekarang. Jangan tunggu-tunggu lagi..

Telomere Dan Kaitannya Dengan Kesihatan Manusia

Apa yang best offer Vivix bulan ni? Korang beli 2 botol Vivix, akan dapat benda-benda kat bawah ni:

  • dapat diskaun 5%
  • dapat free membership bernilai RM80
  • dapat cash rebat juga bernilai RM34 kurang lebih
  • tolak tambah korang untung dalam RM200. Banyak kot RM200 tu sape nak bagi mudah-mudah cam tu kan

Memang jimat banyak sangat.. Siapa tak grab memang rugi yang amat. Time offer macam ni saya borong Vivix banyak-banyak buat stok untuk kegunaan peribadi.

Kalau nak sihat jangan berkira tentang duit. Bila dah sakit kos nak merawat lagi banyak..InsyaAllah mudah-mudahan dengan ikhtiar kita mengambil Vivix Shaklee dapat mencegah dari terkena pelbagai penyakit.

So macam mana sekarang? Nampak tak kat mana murahnya kalau beli Vivix Shaklee twin pack? Masih lagi berfikir nak beli Vivix sebotol atau twin pack?

Tak payah fikir panjanglah. Saya yakin korang takkan menyesal beli Vivix twin pack. Lain kali korang nak beli apa-apa produk shaklee terus dapat beli dengan harga ahli. tak payah dah dok survey tanya seller yang boleh jual murah. Korang dah jadi ahli dah anytime je boleh beli shaklee dengan harga murah..

Apa tunggu lagi jom hubungi saya sekarang untuk maklumat lanjut tentangVivix shaklee suplemen terhebat di dunia. 

WhatsApp atau telegram saya:
Puan Nor Akmal 013-9279846

Comments