Set Vitamin Ibu Menyusu Yang Menjadi Pilihan Ibu Menyusu Masa Kini

Kita tahu susu ibu penuh khasiat untuk si bayi. Khasiat yang tiada tandingannya. Saya tak nak cerita panjang tentang khasiat susu ibu ni. Korang boleh tanya encik google atau boleh juga klik link kat bawah ni kalau nak tahu tentang manfaat susu ibu kepada bayi👇👇😃😄
http://bit.ly/2k8uRg4 

Proses penyusuan bukanlah suatu yang mudah. Bagi yang tak kuat mentalnya akan kecundang di tengah jalan tanpa sempat pun menyusu anak secara eksklusif selama 6 bulan.

Bagi yang berjaya menyusu secara eksklusif anak selama 6 bulan pertama korang memang hebat dan tabik srping lah orang kata. Menyusu sepenuhnya tanpa dicampur dengan susu formula memerlukan kekuatan mental yang bukan sedikit. 


Set Vitamin Ibu Menyusu Yang Menjadi Pilihan Ibu Masa Kini


Tanamkan azam untuk menyusu secara ekslusif sejak mengandung 


Bila sebut bab menyusu ni saya teringat dengan sorang kawan saya ni, Nina (nama samaran). Masa tu dia tengah mengandung anak pertama. Masa tengan pregnant tu memang dalam hati dia dah niat tak nak menyusukan anak. Disebabkan faktor kekangan kerja dan mungkin juga kekurangan ilmu tentang penyusuan dan sebagainya.

Bila Nina dah selamat melahirkan, anaknya sendiri tak nak menyusu. Bukan dia tak cuba bagi. Memang Nina rasa sangat sedih dan menyesal.

Kita sambung lagi citer bab Nina ni. Bila Nina pregnant kali kedua dia berazam sungguh-sungguh nak bagi susu ibu kat anak dia yang kedua ni. 

Alhamdulillah Allah Maha Mendengar kan. Proses penyusuan anak kedua Nina lancar je. Citer Nina lagi anak sulung dan anak kedua dari sudut kesihatan sangat berbeza. 

Yang sulungnya antibodi agak lemah. Kerap demam, batuk dan selesema. Berbanding anak kedua sangat kuat antibodinya. Sejak lahir dalam tempoh setahun boleh kira dengan jari bila anaknya demam, batuk dan selesema. Tu pun sekejap saja.

Jadi pentingnya bagi ibu-ibu yang tengah pregnant tanamkan niat yang betul untuk menyusu anak sekurang-kurangnya secara eksklusif  6 bulan pertama. Lagi lama lagi baik kan. Islam pun menggalakkan kita menyusu anak selama 2 tahun.


Milk booster yang sesuai


Namun tak semua orang dikurniakan Allah susu ibu yang melimpah ruah. Sesetengahnya memerlukan sesuatu untuk merangsang pengeluaran susu seperti pengambilan suplemen atau vitamin tambahan.

Tak salah pun si ibu mengambil suplemen sebagai milk booster kalau itu sahaja cara yang ada untuk menjayakan penyusuan eksklusif untuk si manja. Konsep supply dan demand juga perlu difahami secara jelas oleh ibu menyusu.


Set Vitamin Ibu Menyusu Shaklee


Set vitamin menyusu shaklee antara yang menjadi pilihan ramai ibu-ibu menyusu di Malaysia untuk banyakkan susu ibu..

Suka saya bahagikan set menyusu Shaklee ni kepada 3 jenis iaitu:

  • Set menyusu asas. Penggunaannya sekitar 2 bulan 
  • Set menyusu lengkap. Penggunaannya sehingga 6 bulan
  • Set menyusu premium. Penggunaannya sehingga 6 bulan

Set Vitamin Ibu Menyusu Yang Menjadi Pilihan Ibu Masa Kini
Set menyusu asas Shaklee mengandungi ESP dan Alfalfa Complex


Set Vitamin Ibu Menyusu Yang Menjadi Pilihan Ibu Masa Kini
Set menyusu lengkap shaklee terdiri daripada ESP (energizing soy protein), Alfalfa Complex, B-complex, Vita-Lea (multivitamin), Ostematrix dan Sustained Release Vita-C Plus (Vitamin C)



Set Vitamin Ibu Menyusu Yang Menjadi Pilihan Ibu Masa Kini
Set menyusu peremium Shaklee terdiri daripada ESP (Energizing Soy Protein), Alfalfa Complex, B-complex, Vita-Lea (multivitamin), Ostematrix, Sustained Release Vita-C Plus (Vitamin C), dan Omega Guard (minyak ikan terbaik di dunia)

Jika puan-puan semua berminat nak mencuba set milk booster shaklee yang amazing ni boleh la hubungi saya. InsyaAllah ada harga istimewa untuk pelanggan saya.

Your trusted Shaklee Consultant
Puan Nor Akmal 
WhatsApp/Telegram
+6013-9279846

Comments