Wednesday, January 18, 2017

Graf Kesihatan Pesakit Ulcerative Colitis Semakin Baik Selepas Mengamalkan Vivix

Korang pernah dengar tak penyakit ulcerative colitis? Sebelum ni saya pun tak pernah dengar memang tak tahu apa-apa pasal penyakit ni. Bila google banyak sumber dari Indonesia. Saya tak jumpa lagi artikel atau rencana pasal ulcerative colitis ni dalam Bahasa Malaysia.

Nak buat entry hari ni saya terpaksa cari maklumat dari sumber dalam Bahasa Inggeris. Memang gigih sangat...hihi. Kalah nak buat assignment zaman budak U dulu.. Apa pun saya seronok kerana dapat tambah ilmu baru. www.mayoclinic.org antara laman web yang sentiasa menjadi rujukan saya.



Definisi Ulcerative Colitis


Ulcerative colitis ialah penyakit keradangan usus yang menyebabkan usus menjadi radang dalam tempoh yang lama dan ulser (luka) di dalam saluran pencernaan. Ia memberi kesan kepada bahagian kolon (usus besar) dan rektum.

Proses penyakit ulcerative colitis ni bukan berlaku dalam masa yang singkat. Simptomnya akan berkembang dan muncul dalam tempoh yang panjang. Kadang kala penyakit ini boleh menyebabkan komplikasi yang mengancam nyawa.

Jom kita tengok pula apa tanda-tanda ulceratif colitis

Tanda-tanda dan gejala ulceratif colitis


Gejala penyakit ini adalah berbeza mengikut tahap keterukan keradangan dan lokasinya. Umumnya seseorang yang menghidapi ulcerative colitis akan mengalami tanda-tanda di bawah bergantung kepada bahagian kolon yang mengalami keradangan:

  • cirit birit, selalunya bersama darah dan nanah
  • perut rasa sakit dan kejang
  • rasa sakit pada rektum
  • rektum berdarah - muncul sedikit darah bersama najis
  • tidak mampu nak buang air besar walaupun ada rasa nak membuang
  • hilang berat badan
  • keletihan
  • demam
  • bagi kanak-kanak yang mengalami penyakit ini akan terbantut proses tumbesaran

Setakat hari ini punca sebenar ulcerative colitis tidak dapat dikenal pasti. Salah satu punca yang mungkin menyebabkan ulcerative colitis ialah kerosakan sistem imun badan.

Apabila sistem imun seseorang itu cuba melawan virus atau bakteria yang menyerang, satu tindak balas imun yang tidak normal akan menyebabkan sistem imun menyerang sel-sel di dalam saluran pernafasan.

Komplikasi yang berlaku akibat ulcerative colitis


  • pendarahan yang teruk
  • usus berlubang
  • dehidrasi yang teruk
  • osteoporosis (tulang reput)
  • radang kulit, sendi dan mata. Luka dalam lapisan mulut
  • risiko kanser kolon meningkat
  • kolong membengkak dengan cepat
  • meningkatnya risiko pembekuan darah dalam urat dan arteri

Rawatan alternatif ulcerative colitis


Salah satu rawatan alternatif untuk penyakit ulcerative colitis ialah mengambil sirap ajaib Vivix Shaklee. Bagi yang tak pernah tahu tentang Vivix shaklee jom saya citer secara ringkas.

Vivix Shaklee menjadi suplemen ataupun rawatan alternatif untuk pelbagai jenis penyakit termsuklah penyakit kronik seperti kanser, sakit jantung, sakit buah pinggang, kencing manis, darah tinggi dan sebagainya.


Bukan saya cakap kosong ia terbukti melalui kajian makmal dan ujian klinikal yang dijalankan oleh pihak shaklee sendiri.

Sejak 2008 Vivix telah membantu ramai pesakit kembali sihat dan bertenaga serta awet muda selepas mengamalkan cecair merah ini.


Apa yang menjadikan Vivix ni sangat hebat kerana kandungan resveratrol yang ada di dalamnya. Nak tahu lebih lanjut tentang resveratrol meh klik link kat bawah ni 👇👇👇☺
Khasiat Resveratrol di dalam VIVIX Shaklee

Vivix satu-satunya produk seumpamanya yang ada di dunia. Ia adalah produk berpatent yang menjadi hak eksklusif shaklee sahaja. Maksudnya tak ada sesiap punboleh tiru formula yang ada dalam Vivix ni.

Testimoni pesakit Ulcerative Colitis semakin sihat selepas mengamalkan Vivix Shaklee


"Saya penghidap ulcerative colitis yang merupakan satu penyakit auto immune. Kalau ikut kata doktor sakit yang tak akan baik sampai bila-bila. Itu kata doktor kan. Saya disahkan ada masalah ini sejak 2011. Makan ubat doktor selama setahun termsuklah steroid dan lain-lain. 
Saya juga ambil Vivix sebab saya berpegang Vivix ada anti radang. Penyakit saay akan meneyababkan kulit saya kering sampai rasa boleh siat. Sakit di bahagian sendi. Sembelit dan kadang kala cirit birit.  Cirit tu bila radang sangat aktif dan akanmeyebabkan bleeding. Satu lagi HB memang sentiasa rendah.  
Alhamdulillah sejak ambil VIVIX selama 2 tahun saya rasa lebih sihat. Ubat doktor saya dah stop terus. Sekarang saya ambil VIVIX secara konsisten termasuklah OMEGA GUARD dan VITALEA. Graf kesihatan semakin baik. HB pun dah berada paras normal. 
Saya usahalah apa yang terbaik. Memang perlu bersama VIVIX untuk satu jangka masa yang panjang tapi itu lebih baik dari saya masuk ward dan habiskan duit RM14000 sekelip mata..😃😊😂" - Farah Ali




Tiada keraguan lagi Vivix Shaklee sangat membantu memberikan taraf kesihatan yang lebih baik kepada Cik puan Farah Ali. Vivix dan suplemen shaklee ikhtiar terbaik untuk kita kekal sihat. Apa pun sihat itu hadiah paling benilai daripada Allah. Nak kekal sihat kenalah berusaha kan..

Apalah sangat sebotol VIVIX yang harganya tak sampai pun RM500 jika nak dibandingkan dengan kos masuk ward RM14K..

Fungsi antai radang yang ada di dalam Vivix membantu Cik puan Farah Ali semakin sihat dari derita penyakit ulcerative colitis.


Berminat nak cuba Vivix Shaklee? Nak dapatkan keahlian percuma dengan membeli Vivix Shaklee


Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/telegram: Puan Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment