Monday, January 23, 2017

7 Makanan Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Dan Isteri

Apa yang kita makan bukan saja mempengaruhi tahap kesihatan tubuh badan kita malah memberi kesan terhadap tahap kesuburan juga.

Bagi suami isteri yang tengan berusaha untuk mendapatkan zuriat, pengambilan makanan yang berkhasiat sangatlah penting. Makanan yang berkhasiat boleh bantu tingkatkan kesuburan dan peluang untuk mengandung.

Kena ingat tau bukan si isteri je yang kena makan makanan yang berkhasiat, si suami pun kena sama-sama ambil berat apa yang masuk dalam mulut tu.

7 Makanan Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Dan Isteri

Makanan yang membantu tingkatkan kesuburan lelaki (suami)


Jom kita tengok apa makanan yang bagus untuk kesuburan dan suami atau kaum lelaki dan meningkatkan kesihatan sperma juga. 

Buah-buahan segar


Buah-buahan yang kaya dengan vitamin C dan tinggi antioksidan membantu meningkatkan kualiti dan bilangan sperma.

Kalau boleh ambiklah 2 hidangan buah-buahan setiap hari. Buah lemon manis, mangga dan oren antara buah yang kaya vitamin C dan antioksidan.

Buah delima pun banyak khasiat juga tau. Ada kajian menunjukkan ekstrak buah delima boleh meningkatkan kualiti sperma dan boost pengeluaran tetsosteron.

Bawang Putih


Rasanya semua tahu bawang putih banyak sangat fungsi teraputik. Salah satunya ialah memulihkan fungsi testis dan meningkatkan kesihatan seksual lelaki.

Bawang putih juga membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan fungsi kardiovaskular.

Ikan


Ikan mengandungi asid lemak perlu yang membantu meningkatkan peredaran darah sekitar sistem pembiakan dan meninggikan kualiti sperma yang dihasilkan.

Ada kajian yang menunjukkan kiraan bilangan sperma lelaki yang makan ikan meningkat dengan ketara berbanding lelaki yang makan daging.

Jadi orang lelaki digalakkan meningkatkan pengambilan ikan untuk meningkatkan kualiti air mani dan bilangan sperma sekaligus mencerahkan peluang untuk isteri hamil.

Ada banyak lagi sebenarnya makanan yang boleh diambil oleh kaum suami untuk tingkatkan kesuburan. Antaranya brokoli (yang kaya dengan Vitamin C, kalsium, Vitamin K dan asid lemak omega 3), lada benggala merah, halia (kaya dengan Vitamin C, magnesium, pottasium, copper dan mangan) dan biji labu (yang kaya dengan fosforus, magnesium, zinc, zat besi, mangan dan protein).

Makanan yang membantu tingkatkan kesuburan perempuan (isteri)


Sayuran hijau dan produk tenusu


Sumber protein terbaik adalah dari sumber tumbuhan. Jadi pengambilan sayuran hijau dan produk tenusu yang kaya dengan protein mampu memberi kesan perlindungan ke atas ovari. 

Mengikut kajian pengambilan daging seperti ayam dan ayam belanda mengurangkan kesuburan dan proses ovulasi isteri. Jadi para wanita makanlah sayuran hijau banyak-banyak kerana ia mampu meningkatkan peluang untuk hamil.

Kekacang


Antara kekacang yang boleh diambil oleh wanita ialah walnut dan badam. Keduanya kaya dengan Vitamin E yang membantu melindungi embrio dari keguguran. Vitamin E juga membantu mencegah kecacatan telur, dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan. telah terbukti Vitamin E membantu mengurangkan risiko keguguran dan kecacatan semasa kelahiran.

Badam juga kaya dengan itamin B2, serat, biotin, magnesium, cooper, mangan dan fosforus. 

Kentang


Kentang yang kaya dengan Vitamin B dan E membantu meningkatkan pembahagian sel, meningkatkan penghasilan ovari yang sihat. Pengambilan kentang juga dikatakan dapat membantu merembeskan enzim yang membantu dalam proses persenyawaan telur dan mengurangkan risiko keguguran awal. 

Telur


Telur salah satu makanan yang dikenali dapat membantu meningkatkan kesuburan wanita. Telur mengandungi Vitamin B12 dan asid folik yang penting dalam membantu mengurangkan kecacatan kelahiran pada saraf tunjang bayi.

Telur juga kaya dengan Vitamin E, Vitamin K, Vitamin B6, Vitamin A, kalsium, fosforus dan selenium.

Pengambilan Supelemen Tambahan


Selain pengambilan makanan yang terbaik untuk tingkatkan kesuburan suami dan isteri, pengambilan suplemen (makanan tambahan) juga tak boleh dilupakan.

Cadangan saya pilihlah suplemen yang 100% dihasilkan dari bahan semulajadi seperti rangkaian produk Shaklee. Pengambilan suplemen Shaklee salah satu ikhtiar yang boleh dilakukan oleh pasangan suami isteri untuk try to conceive.

Untuk kedua-dua suami isteri Vitamin Asas yang mesti diambil ialah:



7 Makanan Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Dan Isteri

Untuk suami boleh add on VITA-E Complex (Vitamin E)

7 Makanan Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Dan Isteri

Dan untuk wanita boleh add on GLA Complex

Kenapa Saya Cadangkan produk Shaklee?


Korang boleh cakap saya jual shaklee sebab tu la saya promote suruh beli shaklee kan.

Mesti la saya promote barang yang saya jual. Takkan saya nak promote suplemen jenama lain yang saya tak guna dan tak pernah beli pun. 

Shaklee satu-satunya syarikat suplemen yang berani membenarkan produknya dibuat land mark study oleh pihak ketiga yang tiada kepentingan sikit pun dengan Shaklee.

Tujuannya nak buktikan bahawa produk shaklee ni sangat selamat. Hasil landmark study yang telah dijalankan telah membuktikan produk shaklee sangat selamat walaupun dah amalkan selama 20 tahun.

InsyaAllah pengguna tegar produk shaklee tidak mengalami apa-apa kesan sampingan pun. Jadi jangan ragu-ragu lagi untuk pilih produk shaklee sebagai suplemen korang seisi keluarga.

Usah difikir-fikirkan lagi. Alhamdulillah dengan izin Allah ramai dah yang telah hamil selepas berikhtiar dengan produk shaklee. Korang bila lagi?

Berminat nak cuba vitamin terbaik di dunia ini? Jangan segan jangan malu meh whatsApp saya sekarang.

Your trusted shaklee consultant
Puan Nor Akmal 
+60139279846

No comments:

Post a Comment