Thursday, December 1, 2016

Kalau Aku Yang Kaya..

Wah kemain tajuk entry saya hari ni kan.. Jom sama-sama kita nyanyi lagu kalau aku kaya dulu ye. Kalau tak tahu macam mana nak nyanyi boleh google dan download lagu ni.

Ni sebahagian je lagunya. Bagi yang tak tahu lagu ni lagu siapa, ia dipopularkan oleh Awi Rafael featuring Altimet. Saya suka sangat lagu ni. Penuh dengan nilai murni dan pengajaran untuk kita semua tak kira tua atau muda.



Kalau aku kaya
Kalau aku kaya

[Altimet]
Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)

Buat suka hati aku
(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

[Awi Rafael] 
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya 
Bil-bil jiran keluarga 
Aku belanja selamba 
Kalau aku kaya 
Aku beli segalanya 
Bungkuskan semua 
Hadiahkan pada mama

Kalau Saya Yang Kaya Pulak Macam Mana..


Kalau saya pulak yang kaya dan mampu saya nak hadiahkan setiap keluarga di Malaysia ni sebotol Vitamin C Shaklee..Suatu hari nanti..siapa tahu kan..hihi..

Kenapa Vitamin C?


Dalam banyak-banyak suplemen atau vitamin yang ada kenapa saya pilih Vitamin C??

Nak tahu kenapa? Sebab saya sendiri dah rasa kesannya jika badan tak cukup vitamin C. Antara masalah ketara yang saya hadpai ialah kulit yang sangat kering, kulit kusam tak bermaya (padahal umur muda lagi), tona kulit tidak sekata, masalah jerawat, parut jerawat lambat hilang, kerap selesema dan gusi berdarah yang agak teruk.

Bila kenal Shaklee dan consume Vitamin C dah hampir 3 tahun barulah sedikit demi sedikit masalah saya setel. Kadang-kadang tak sedar pun masalah yang saya sebut kat atas dah tiada. Tiba-tiba je hilang tanpa disedari..Giteww..hihi..

Jom kita tengok apa manfaat Vitamin C ni. Banyak sangat manfaat vitamin c ni tau..Antaranya ialah:
  • Merangsang pengeluaran dan pembentukan kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang 
  • Mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini. 
  • Membantu kulit lebih cerah
  • Melambatkan penuaan 
  • Memulihkan kulit kusam 
  • Menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmentasi menjadi punca jeragat. 
  • Antioksidan yang baik untuk melawan serangan radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit. 
  • Tingkatkan Sistem Imun
  • Menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.
  • Menguatkan tulang dan gigi kita dan mempercepatkan penyembuhan luka



Lagipun Vitamin C Shaklee ni tak sama dengan Vitamin C jenama lain yang berlambak kat kedai-kedai tu tau. 3 perkara yang menyebabkan Vitamin C Shaklee sangat istimewa ialah:
  • Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.
  • Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

Banyak tak manfaat Vitamin C..Banyak kan..Ni baru sikit manfaat Vitamin C yang saya bagitau. Banyak lagi manfaat Vitamin C untuk tubuh kita ye..Rugilah siapa tak ambik vitamin C ni tau..

No comments:

Post a Comment