Monday, November 14, 2016

Pembedahan Batu Karang Suami Tak Jadi Selepas Batu Keluar Dengan Sendiri

Antara tanda-tanda awal penyakit batu karang ialah rasa sakit di bahagian belakang atau sisi di bahagian bawah tulang rusuk. Apabila batu karang mula berpindah dari buah pinggang ke pundi kencing melalui ureter, pesakiat akan mengalami rasa sakit di bawah abdomen. Rasa sakit ini berhenti apabila batu karang tersebutr tidak bergerak. Ini menyebabkan rasa sakit itu tenggelam timbul.

Pembedahan Batu Karang Suami Tak Jadi Selepas Batu Keluar Dengan Sendiri

Macam mana batu karang terjadi?

Air kencing mengandungi garam galian yang telah hancur. Jika garam ini terlalu pekat dan berlebihan ia akan menjadi keras seperti batu. Batu ini terbentuk apabila terdapat mendakan mineral dalam air kencing di mana ia boleh membesar dan menyekat pengaliran air kencing sehingga menyebabkan jangkitan dan sakit.

Dianggarkan seorang dari lima orang rakyat Malaysia akan mengalami penyakit ini semasa mereka hidup. Salah satu puncanya kerana rakyat Malaysia kurang minum air masak yang mencukupi. Faktor lain seperti suka makanan yang tinggi lemak dan juga faktor keturunan. 

Kebiasaannya batu karang terjadi di kalangan kaum lelaki yang berumur di antara 20 hingga 40 tahun. Ada juga wanita yang kena penyakit batu karang ni tetapi amat jarang berlaku.


Tanda-tanda penyakit batu karang


  • adanya darah di dalam air kencing
  • air kencing menjadi keruh dan berbau busuk
  • sering berasa mual dan muntah
  • sentiasa hendak kencing
  • demam dan menggigil jika berlaku jangkitan kuman

Nak atasi masalah batu karang dengan lebih cepat dan berkesan? Korang kena la cuba Vivix Shaklee.

Jom kita tengok apa kata pesakit batu karang yang semakin sembuh selepas mengambil tonik ajaib Vivix Shaklee


Pembedahan Batu Karang Suami Tak Jadi Selepas Batu Keluar Dengan Sendiri
"Nisah, tadi siang mak aku ada buat check up kat hospital besar pasal buah pinggang tu kan.. Yang aku cerita hari tu.. Lega tak ada sakit buah pinggang apa.. Doktor kata ok. Ada batu karang tapi doktor kata tengok banyak dah yang tak ada. tinggal seketul je lagi..Mak aku dok kata makan VIVIX hari tu kot tu yang makin ok.."

Pembedahan Batu Karang Suami Tak Jadi Selepas Batu Keluar Dengan Sendiri
Pesakit ini hampir menjalani pembedahan untuk mengeluarkan batu karang namun keajaiban telah berlaku apabila batu karang itu keluar dengan sendiri. .
Pembedahan Batu Karang Suami Tak Jadi Selepas Batu Keluar Dengan Sendiri
"Memang berkesan.. Saya haritu pun alami kencing kotor dan perut ngilu. sangat bimbang..masalah buah pinggang..perut dan sebelah kaki kiri terasa sakit.dah terbayang antara buah pinggang/batu karang.dah la ada tanda-tanda macam gatal-gatal tapi takde ruam pun. terbayang duduk dekat hospital.tapi setelah saya minum vivix selama seminggu, rasa gatal dan sakit sebelah pinggang dan ngilu perut dah hilang..aritu nak angkat benda berat pun takut pinggang sakit sangat.. Sekarang dah aktif pun. Lega dah.. senang dah gi shopping untuk beli barang kahwen anak..hihi.. berbaloi la dengan harga. Sakit kepala pun hilang.."
Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Puan Nor Akmal 0139279846



No comments:

Post a Comment