Monday, October 24, 2016

Belajar Lebih Fokus Selepas Amalkan Minyak Ikan Omega 3

Ibu bapa mana yang tak nak anak-anak mereka bijak, pintar, petah bercakap dan yang sewaktu dengannya. Untuk badan yang sihat dan cergas kita perlu makan makanan yang sihat dan seimbang. Untuk otak yang cerdas kita juga perlu makan makanan yang berkhasiat.

Menurut Gomez Pinilla, seorang ahli Institut Penyelidikan Otak UCLA dan Pusat Kajian Kecederaan Otak berkata, "asid lemak omega 3 (minyak ikan) yang ditemui di dalam ikan salmon, walnut dan buah kiwi memberikan manfaat yang banyak untuk kesihatan termasuklah meningkatkan pembelajaran dan ingatan serta membantu melawan gangguan mental seperti kemurungan, skizofrenia dan demensia".

Menurutnya lagi asid lemak omega 3 sangat penting untuk fungsi otak yang normal. Nama lain bagi asid lemak omega 3 ialah minyak ikan. Sinaps yang terdapat di dalam otak menghubungkan neuron dan menyediakan fungsi-fungsi kritikal. Proses pembelajaran dan ingatan berlaku pada sinaps.

Minyak Ikan Vitamin Untuk Otak Cerdas Dan Pintar

Asid lemak omega 3 kekenyalan sinaptik dan ia memberi kesan positif kepada beberapa pernyataan (expression) molekul yang berkaitan dengan pembelajaran dan ingatan yang terdapoat di dalam sinaps. 

Betul ke minyak ikan atau asid lemak omega 3 ni bagus sangat untuk otak?


Ye memang betul. Banyak kajian yang menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 yang mencukupi meningkatkan prestasi pembelajaran kanak-kanak dan pelajar sekolah.

Dalam kajian yang dilakukan di Australia di mana seramai 396 kanak-kanak antara umur 6 dan 12 yang diberi minuman dengan omega-3 asid lemak dan nutrien lain (besi, zink, asid folik dan vitamin A, B6, B12 dan C) menunjukkan skor yang lebih tinggi pada ujian mengukur kecerdasan lisan dan pembelajaran dan ingatan selepas enam bulan dan satu tahun daripada kumpulan kawalan pelajar yang tidak menerima minuman pemakanan.

Kajian ini juga dijalankan dengan 394 kanak-kanak di Indonesia. Hasil kajian menunjukkan skor ujian lebih tinggi untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan di Australia, tetapi hanya untuk kanak-kanak perempuan di Indonesia. (sumber)

Kira-kira 8% daripada berat otak adalah terdiri daripada asid lemak omega 3 satu blok bangunan yang dianggarkan mengandungi kira-kira 100 bilion neuron. Asid docosahexaenoic (DHA) dan asid eicosapentaenoic (EPA) memainkan pelbagai peranan penting dalam struktur neuron dan fungsi, melindungi mereka daripada kerosakan oksidatif, keradangan, dan kemusnahan terkumpul dilakukan oleh gangguan kronik yang lain.


Suplemen minyak ikan shaklee membantu perkembangan minda anak-anak


Apabila anak kurang fokus dalam pembelajaran, tidak dapat mengingat dengan baik dan menjadi mudah lupa sudah pasti ibu bapa sangat risau kerana keadaan ini akan memberi kesan kepada prestasi anak-anak di sekolah dan lama-kelamaan perkembangan pembelajaran juga boleh merosot.

Minyak Ikan Vitamin Untuk Otak Cerdas Dan Pintar

Jadi apa yang perlu dilakukan agar minda anak-anak kita sentiasa fokus dan otak kekal cerdas untuk menerima pembelajaran di sekolah? 

Pilihan terbaik dan paling tepat ialah memberikan anak-anak kita minyak ikan atau asid lemak omega 3. Mana nak cari minyak ikan paling bagus kat Malaysia ni? Tak lain tak bukan tentulah minyak ikan Shaklee. Asid lemak omega 3 shaklee lebih dikenali dengan nama OMEGA GUARD.

Keistimewaan minyak ikan Omega Guard Shaklee


Apa yang istimewanya OMEGA GUARD Shaklee berbanding minyak ikan jenama lain? Banyak kelebihannya tau. Antaranya ialah:
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan dengan menggunakan teknologi terkini iaitu kaedah ultratulen bergred farmaseutikal. Ia di hasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi.
  • Kaedah yang digunakan oleh Shaklee ini mampu menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yang terdapat di dalam ikan seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium,, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenil yamg merupakan bahan kimia industri yang paling bertoksik).
  • Berbanding dengan jenama lain yang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan yang mana akan memusnahkan sesetengan nutrien.
  • Apa yang paling penting kaedah yang gunakan jenama lain tidak mampu menapis kandungan logam merbahaya untuk kesihatan yang terdapat di dalam ikan.
Nak tahu lebih lanjut lagi tentang keistimewaan Omega Guard Shaklee dan kelebihannya boleh klik di link di bawah ni..okey..

Omega Guard Shaklee Minyak Ikan terbaik Di Dunia
MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE



Testimoni Omega Guard Bantu Tingkatkan Kecerdasan Minda Kanak-kanak


Testimoni 1: Belajar lebih rajin selepas amalkan Omega Guard Shaklee


Testimoni Omega Guard Bantu Tingkatkan Kecerdasan Minda Kanak-kanak
Adik saya ni darjah 1..Lelaki faham-faham je la kan..Puas fikir macam mana nak bagi serius dan cepat faham belajar..Saya bagi la OMEGA GUARD..Alhamdulillah..sekarang tak berhenti mulut asyik nak mengeja jer..Ke hulu ke hilir bawa buku..Suruh akak ajar dia baca.. Nampak sangat lain.. dari dulu yang malas dan berkhayal je time belajar. Selepas ni saya akan supply OMEGA GUARD je untuk dia. Untuk dia makan hari-hari asalkan nak belajar..

Testimoni 2: Belajar lebih fokus dan cepat tangkap apa yang diajar

Testimoni Omega Guard Bantu Tingkatkan Kecerdasan Minda Kanak-kanak
Sebelum ni tak pernah terfikir untuk bagi anak makan OMEGA walaupun tahu khasiatnya kepada perkembangan otak kanak-kanak. Saya mula bagi anak saya omega sejak sebulan yang lepas bila tengok dia asyik kena demam dan selesema berjangkit dari budak-budak kat rumah pengasuh. Bola dia makan OMEGA memang nampak anak saya jarang demam walaupun pengambilan omega cuma seminggu sekali je. Baby sitter pun cakap "sekarang amna ni jarang demam dah..bagi makan apa.."hihi...Satu lagi saya memang dedahkan anak saya untuk belajar buku-buku bergambar sebelum berusia 1 tahun lagi sebab nampak dia memang ada minat untuk belajar. Cuma bila dah duduk dengan budak-budak yang ramai dia selalu hilang fokus bila saya ajar kat rumah sebab ingat nak main je kot..Tapi sejak bagi OMEGA ni nampak dia fokus dan cepat tangkap. Ibu mana yang tak bangga bila anak fokus pada apa yang kita ajar dan cepat tangkap dengan apa yang kita ajar. OMEGA memang pelaburan yang berbaloi untuk anak..I LOVE OMEGA GUARD SHAKLEE.
Nak vitamin yang terbaik untuk anak anda? Inginkan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846


1 comment:

  1. Omega guard ni baik untuk perkembangan minda kanak2..

    ReplyDelete