Thursday, June 23, 2016

Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)

Tibi atau batuk kering adalah penyakit yang disebabkan oleh Mycobacterium Tuberculosis atau kuman Tibi. Biasanya batuk kering ni menyerang paru-paru. Tapi kadang-kadang boleh juga menyerang bahagian otak, jantung, tulang belakang, nodus limfa, kelenjar adrenal dan bahagian usus manusia.


Bagaimana Penyakit Tibi (Batuk Kering) Tersebar?


Kita semua boleh dijangkiti penyakit Tibi melalui titisan air di udara (airborne droplets) yang ada kuman Tibi. Apabila pesakit Tibi batuk atau bersin kuman Tibi akan tersebar melalui udara. 

Sesiapa saja yang mempunyai sistem imun yang rendah sangat berisiko tinggi untuk dijangkiti penyakit Tibi. Takutnya rasa..Penyakit zaman sekarang ni tak kira sesiapa dah..Sebab tu la kita kena jaga kesihatan dan tingkatkan sistem imun. 


Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)


Simptom dan Tanda-tanda Awal Tibi (Batuk Kering)

  • batuk yang berterusan selama dua mingg atau lebih.
  • batuk berdarah.
  • batuk yang ada kahak kekuningan atau kehijauan
  • badan rasa lemah dan letih
  • turun berat badan secara mendadak
  • hilang selera makan
  • badan menggigil dan demam yang berlarutan
  • badan berpeluh pada waktu malam dan petang
  • sakit dada semasa bernafas
  • susah nak bernafas

Siapa yang berisiko tinggi mendapat batuk kering atau Tibi?

  • bayi, kanak-kanak dan golongan tua
  • mereka yang kekurangan zat dan vitamin
  • meraka yang ada penyakit seperti penyakit HIV, penyakit kencing manis, penyakit buah pinggang tahap akhir (end stage renal failure) atau penyakit kanser.
  • mereka yang sedang membuat rawatan kemoterapi
  • mereka yang berada dekat dengan pesakit Tibi itu sendiri
  • pesakit yang sedang mengambil rawatan steroid seperti pesakit yang telah menjalankan pemindahan organ, pesakit Systematic Lupus Erythemotosus (SLE), rheumatoid, Ulcerative Colitis, psoriasis dan sebagainya


Cegah Dan Atasi Penyakit Batuk Kering (Tibi) Dengan Suplemen Shaklee


Disebabkan peyakit Tibi (batuk kering) ni kebiasaannya menyerang mereka yang mempunyai sistem imun yang lemah, jadi pengambilan suplemen yang dapat bantu tingkatkan sistem imun adalah sangat penting. 

Bila sistem imun kita kuat badan kita dapat melawan dan memusnahkan kuman yang masuk ke dalam tubuh kita. Antibodi atau sistem imun yang aktif ni juga akan membentuk sistem pertahanan baru untuk melawan kuman yang menyerang.

Jadi bila daya ketahanan badan kita kuat susahlah nak dapat apa-apa penyakit kan..

Ada beberapa suplemen penting yang boleh diambil oleh pesakit Tibi (batuk kering) untuk bantu diaorang sembuh dengan cepat. Antaranya ialah Vivix, Nutriferon, Sustain Release Vita-C Plus, Garlic Complex dan Zinc Complex.



Vivix

Menurut umm.edu resveratrol dicadangkan sebagai makanan yang boleh membantu mengurangkan risiko dan gejala batuk kering.

Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)
Mana nak dapat resveratol ni? Tak payah penin-penin kepala fikir mana nak cari resveratol ni. Korang boleh dapatkan khasiat resveratrol di dalam Vivix Shaklee.

Vivix berfungsi sebagai antioksidan yang sangat berkuasa, antikanser dan antiradang.


Nutriferon

Nutriferon diekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh dan merangsang sistem imun.


Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)

Nutriferon merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat membantu menguatkan sistem imun tubuh kita.

Nutriferon juga dapat membantu menguatkan sistem pertahanan badan untuk melawan jangkitan penyakit. Ia sesuai untuk semua golongan.


Sustain Release Vita-C Plus

Ia lebih dikenali dengan Vitamin C. Vitamin C ni fungsinya sebagai antioksidan yang dapat membantu melawan serangan radikal bebas. Apabila badan kita bebas dari risiko serangan radikal bebas, pastinya peluang untuk kita terhindar dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)

Vitamin C ni juga dapat tingkatkan sistem imun tubuh dan melawan jangkitan kuman.


Garlic Complex

Garlic Complex berfungsi sebagai antibiotik yang selamat dan semulajadi. Ia selamat digunakan dalam tempoh yang lama untuk merangsang dan meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang jangkitan penyakit yang disebabkan oleh kuman, virus, kulat, yis kandida dan sebagainya.


Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)


Zinc Complex

Zinc Complex berfungsi dalam mempertingkatkan sistem imun tubuh pesakit Tibi (batuk kering). ia membantu pengeluaran kalenjar thymus. Kalenjar thymus berfungsi meningkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.
Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)

Vitalea (multivitamin)

Sistem Imun Tubuh Yang Lemah Berisiko Tinggi Mendapat Penyakit Tibi (Batuk Kering)
Secara saintifik, tubuh kita sangat memerlukan vitamin untuk berfungsi secara sempurna, iaitu setiap satu daripada 13 vitamin asas seperti A, C, D, E, K dan B12.

Kekurangan setiap satu vitamin asas ini mendedahkan tubuh kepada penyakit. Multivitamin adalah kombinasi vitamin yang boleh membantu mencegah kekurangan vitamin dan mineral yang digunakan untuk meningkatkan nutrisi penting dalam tubuh. 


Jika ada di kalangan kawan-kawan atau saudara mara korang yang sedang berjuang melawan penyakit batuk kering (tibi) ini korang boleh cadangkan kepada mereka VIVIX dan vitamin shaklee yang lain. Mudah-mudahan VIVIX dan vitamin shaklee dapat membantu mereka kembali senyum dan hidup lebih gembira.

Dapatkan VIVIX sekarang. Usah ditangguh-tangguh lagi. Sel-sel kanser semakin pantas merebak. Apalah sangat nilai sebotol VIVIX yang harganya tak sampai pun RM500 berbanding kos merawat penyakit kanser yang lebih tinggi dari RM500.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment