Monday, May 30, 2016

Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta

Penyakit katarak yang gagal mendapatkan rawatan pada perigkat awal akan mendedahkan peghidapnya kepada risiko mata menjadi buta. 

Satu kaji selidik yang dijalankan Mata Nasional 2 yang dikendalikan Kementerian Kesihatan pada tahun 2014 menunjukkan 413 000 penduduk Malaysia yang berumur 50 ke atas mempunyai masalah penglihatan . 113 000 daripada jumlah ini menjadi buta. 43000 orang yang menjadi buta adalah disebabkan penyakit katarak.

Nampak macam sikit kan. Tapi sebenarnya jumlah ini sangat menakutkan. Setiap tahun jumlah ini akan meningkat.

Penyakit katarak bukan lagi penyakit yang menyerang golongan tua tau. Ada je golongan muda yang menghidap penyakit ini. 



Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta


Apa itu Penyakit Katarak?


Secara ringkasnya katarak adalah keadaan di mana kanta mata berselaput dan penglihatan semakin kabur sedikit demi sedikit. Kanta mata akan bertukar daripada jernih menjadi kabur. 


Penglihatan akan menjadi kabur kerana cahaya tidak dapat menembusi kanta semulajadi di dalam mata yang telah kabur tadi ke belakang retina.


Punca Penyakit Katarak

  • usia yang semakin meningkat
  • mata yang cedera disebabkan kemalangan atau sebab lain
  • kencing manis yang kronik
  • pengambilan ubat steroid yang berterusan dalam masa yang lama
  • pendedahan kepada radiasi dalam tempoh yang lama
  • banyak mengambil makanan bertoksin dan tinggi radikal bebas 
  • penyakit mata
  • faktor keturunan
  • radang dalam tempoh yang panjang
  • kurang zat makanan
  • rabun pada waktu malam


Gejala dan Tanda-tanda Pesakit Katarak

  • penglihatan kabur dan tidak jelas
  • warna nampak pudar
  • penglihatan menjadi berganda
  • susah membaca perkataan yang kecil
  • kuasa cermin mata meningkat
  • kerap tukar cermin mata atau kanta lekap
  • ada silau (sensitif kepada cahaya yang terang dan bekilau)
  • penglihatan malam yang tidak baik

Jika ada pada diri korang atau mak ayah yang muncul tand-tanda seperti di atas segeralah dapatkan pemeriksaan dan rawatan. Pengesanan awal penyakit katarak dapat mengelakkan mata menjadi buta.

Jaga Kesihatan Mata Melalui Makanan


Saya yakin dan percaya salah satu sebab penyakit yang datang puncanya dari makanan. Maka pentingnya untuk kita semua mengambil makanan yang sihat dan seimbang sejak dari muda lagi untuk menjaga kesihatan dam mencegah pelbagai penyakit.

Makanan yang penting untuk kesihatan mata adalah makanan yang kaya dengan vitamin C dan A sera yang tinggi antioksidan seperti sayur-sayuran.

Antara sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin berkenaan termasuklah bayam, brokoli, sayuran kekacang, serta buah-buahan seperti strawberi, anggur dan jambu.

Beberapa kajian di Amerika Syarikat juga menunjukkan bahawa melalui pengambilan multivitamin tambahan atau suplemen khususnya vitamin A dan C dapat mencegah risiko katarak. (sumber)

Rawatan Alternatif Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan


Masa dok cari maklumat tentang katarak ni saya ada terbaca tentang kos pembedahan untuk katarak ni. Kalau kat hospital swasta kos pembedahan katarak ni boleh mencecah RM4000 hingga RM5000. Banyak tu bagi yang tak berkemampuan kan. Bagi yang duit berkepuk setakat 5K tu apalah sangat. 

Rawatan alternatif yang saya maksudkan ialah mengambil suplemen Vivix Shaklee.


Kenapa Vivix Shaklee?


Vivix mengandungi antioksidan yang sangat power. Kita tahu mata memerlukan makanan yaang tinggi antioksidan untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan katarak.

Salah satu bahan utama di dalam Vivix Shaklee ialah Purple Carrot (Lobak Ungu).

Lobak ungu juga kaya dengan lutein dan karotenoid. Makanan yang kaya dengan anthocyanin seperti lobak unggu boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda.


Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran darah dalam kapilari retina.




Lutein dalam lobak unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Jadi mereka yang ada masalah mata seperti rabun jauh atau dekat, masalah katarak sangat disyorkan ambil VIVIX ni sebagai ikhtiar untuk lebih sihat.



Testimoni Pesakit Katarak Yang Kini Sembuh Tanpa Pembedahan Dengan Hanya Mengambil Vivix Shaklee Sebagai Rawatan Alternatif



Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta
Ini Mak Kawan saya Kak Liza. Mak Kak Liza ada penyakit katarak dan masalah keshatan yang lain seperti sakit sendi. 
Alhamdulilah dengan izin Allah sakit katarak Mak Kak Liza akirnya sembuh tanpa melakukan pembedahan selepas konsisten mengambil suplemen Vivix Shaklee selama 2 minggu. 
Bukan sakit katarak je sembuh, sakit sendi mak Kak Liza juga semakin baik. Sebelum tu nak solat pun terpaksa duduk sekarang da boleh solat erdiri dan boleh naik tangga. 
Alhamdulillah Vivix Shaklee hanya ikhtiar untuk sembuh. Tak salah kita mencuba kan..


Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk penyakit katarak atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, strok, sakit buah pinggang, kanser, sakit jantung dan sebagainya boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment