Pesakit Buah Pinggang Kronik Semakin Sembuh Tak Perlu Dialisis Lagi

Sakit buah pinggang antara penyakit kronik yang kehadirannya sukar untuk dikesan sehinggalah penyakit sampai ke tahap yang lebih serius dan kronik.

Kita kena faham buah pinggang yang rosak bukanlah terjadi dalam masa setahun atau dua tahun. Penyakit apa pun takkan terjadi dalam masa yang singkat. 
Pesakit Buah Pinggang Kronik Semakin Sembuh Tak Perlu Dialisis Lagi

Tanda-tanda penyakit buah pinggang rosak


Jika korang ada mengalami tanda-tanda ini wajiblah buat pemeriksaan kesihatan. Jangan ambil mudah tau. sangat bahaya. Buah pinggang yang bermasalah dan rosak pada peringkat awal lebih mudah dirawat dan prognosisnya adalah lebih baik.

  • badan mudah merasa penat
  • mudah letih dan semput 
  • rasa terbakar atau tidak selesa semasa membuang air kecil
  • keluar darah bersama air kencing
  • perubahan pada kekerapan membuang air kecil
  • sakit pinggang (low back pain)
  • sukar untuk membuang air kecil pada waktu pagi atau ketika terjaga pada waktu tidur.
  • kerap buang air pada waktu malam
  • bengkak pada pergelangan kaki dan mata

Fungsi utama buah pinggang ialah membuang bahan kumuh atau bahan bertoksin yang terdapat dalam darah. Jadi, apabila ia rosak dan gagal berfungsi bahan buangan berkumpul dalam darah lalu menyebabkan seseorang mengalami ruam, rasa gatal yang keterlaluan dan kulit kering.

Ini juga merupakan tanda-tanda awal kerosakan buah pinggang.Tetapi ramai yang menganggap gejala-gejala di atas sebagai tidak penting dan perkara biasa.

Tidak hairanlah kenapa ramai rakyat Malaysia yang menghidap penyakit  buah pinggang kronik dan memerlukan rawatan dialisis seumur hidup.

Kos rawatan dialisis ni bukannya murah tau. kalau yang kronik tu seminggu mungki dua kali kena buat dialisis. Sekali rawatan menelan belanja RM300 hingga RM400..kalau sebulan antara 3 ribu hingga 4 ribu. Banyak tu..

Apa Punca Buah Pinggang Rosak?


Kencing manis dan tekanan darah tinggi yang tidak terkawal juga antara punca utama kerosakan buah pinggang. Jika ini berlaku, bermakna pesakit terpaksa bergantung kepada mesin dialisis darah sepanjang hayat.

Penghidap diabetes lebih mudah mengalami penyakit buah
pinggang jika mereka mengambil ubat-ubatan kombo (beberapa jenis ubatan) termasuk ubat mengawal kencing manis, paras kolesterol dan tekanan darah tinggi.


Testimoni pesakit buah pinggang kronik yang semakin sembuh selepas mengambil Vivix Shaklee


Pesakit Buah Pinggang Kronik Semakin Sembuh Tak Perlu Dialisis Lagi
Assalamualaikum. Selamat menunaikan ibadah puasa. Saya adalah salah seorang pesakit buah pinggang yang kronik sebelum ini. 
Doktor kata kedua-dua buah pinggang saya dah kecut dan berlubang-lubang. Doktor syorkan kepada saya supaya dibuat rawatan dialisis tetapi saya tidak setuju dengan rawatan tersebut. 
Dalam masa 10 hari saya dimasukkan ke dalam wad berat badan saya dah kurang 17 kg. Saya minta keluar dari hospital dan dalam diam-diam saya cuba makan VIVIX. 
Ubat hospital yang dibekalkan saya hanya makan sekali-sekala sahaja. 
Hari Jumaat lepas 19 Jun 2015 saya jumpa doktor pakar di hospital dan mengatakan buah pinggang saya ada perkembangan yang baik dan tak perlu buat rawatan dialisis.


Alhamdulillah segala puji Allah..Vivix hanyalah asbab kepada sembuhnya penyakit buah pinggang. Yang paling penting kita berusaha dan berikhtiar mencari penawar yang terbaik.

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk sakit buah pinggang atau buah pinggang rosak boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain. InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.
Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Comments