Cara Kawal Bacaan Gula Penyakit Kencing Manis Sebelum Kaki Kena Potong

Sebut tentang penyakit kencing manis ni saya ada pengalaman berhadapan dengan pesakit kencing manis yang kronik sehingga membawa maut.

Rakan sekerja saya sendiri telah meninggal akibat penyait kencing manis yang tidak terkawal. Pada asalnya hanya luka pada ibu jari kaki. Kemudian luka ini tidak sembuh dan makin merebak.

Dipendekkan cerita rakan saya ini akhirnya meninggal akibat luka yang tidak sembuh dan kuman yang dah merebak ke bahagian lain di dalam badan beliau. 

Rawat Kencing Manis Sebelum Kaki Kena Potong

Itu bahayanya bila pesakit kencing manis ni mendapat luka. ia akan lambat sembuh kerana paras gula yang sangat tinggi. Bila luka lambat sembuh kebarangkalian untuk mendapat jangkitan kuman amat tinggi.

Bila dah kuman merebak ke tulang sebab tu la kaki atau anggota badan pesakit kencing manis kena potong. Ini untuk mengelakkan mudarat yang lebih besar iaitu mengelakkan jangkitan atau kuman merebak ke anggota dan bahagian tubuh pesakit yang kain.

Penyakit kencing manis ni bukan lagi penyakit keturunan. Sesiapa pun boleh mendapat penyakit ini jika tidak mengamalkan diet yang sihat.

Dijangkakan Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara dengan pesakit kencing manis teramai pada tahun 2017
.

Faktor penyumbang utama adalah pola pengambilan makanan tinggi gula dan lemak serta kurangnya aktiviti fizikal.

Rawat Kencing Manis Sebelum Kaki Kena Potong

Banyak sangat kempen yang dijalankan oleh pihak kerajaan supaya kita mencegah lebih awal kencing manis kerana kos untk merawat penyakit ini amatlah tinggi.

Untuk bacaan lanjut tentang kencing manis boleh klik link di bawah ini (artikel saya yang terdahulu tentang kencing manis)




Mata Abah Yang Rabun Akibat Kencing Manis Kini Semakin Pulih

Jadi mulai hari ni bagi pesakit kencing manis jangan bertangguh-tangguh lagi mulakan gaya hidup sihat agar kencing manis dapat dikawal. Masih belum terlambat untuk anda kembali sihat seperti sebelumnya.

Jangan terlalu bergantung kepada ubat yang dibekalkan oleh doktor. Pengambilan diet yang sihat amatlah penting. Apa guna makan ubat tapi minum air tea tarik 3 kali sehari. Itu memang menempah maut namanya. Ye agak kasar bahasanya tapi itulah hakikat yang berlaku depan mata saya. Dah tahu ada penyalit kencing manis tapi masih lagi mengambil makanan dan minuman yang tinggi kandungan gula.

Testimoni Pesakit Kencing Manis Yang Kembali Sihat Dan Bacaan Gula Semakin Turun Selepas Mengambil Vivix Shaklee



Testimoni Pesakit Kencing Manis Yang Kembali Sihat Dan Bacaan Gula Semakin Turun Selepas Mengambil Vivix Shaklee
Customer saya ambil Vivix sebab diabetes dan luka operate di kaki (besar jugaklah berlubang) tak sembuh-sembuh. 
Dia ambik Vivix dua sudu teh dua kali sehari dalam masa 2 minggu luka kering dan tertutup dengan baik. sangat-sangat happy bila tenghok gambar yang dia bagi tu. 
Alhamdulillah..

Cara Sembuhkan Kencing Manis Sebelum Kaki Kena Potong
Ini pesakit kecing manis yang kronik, Mengalami luka di kaki yang dalam dan semakin merebak sehingga nampak tulang kaki beliau. Alhamdulillah dengan izin Allah, suplemen shaklee Vivix dan Zinc Complex sangat membantu pesakit ini. Luka yang dialaminya tidak merebak dan semakin sembuh

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk penyakit kencing manis atau sebagai langkah pencegahan boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain. 

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Pengambilan vitamin atau suplemen adalah ikhtiar kita untuk leboh sihat di samping amalan gaya hidup sihat juga perlu dititikberatkan.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Comments