Thursday, May 19, 2016

Ada Ke Cara Untuk Sembuhkan Penyakit Sopak Dengan Berkesan Dan Cepat?

Dulu zaman sekolah menengah selalu dengar perkataan sopak ni. Tapi tak tahu pulak penyakitnya macam mana. Sekarang baru tahu..

Saya ada seorang sepupu yang ada penyakit sopak ni. Kesian pun ada tengok dia. Takut pun ye juga. Bila tanya mak saya dah lama sepupu tu ada sopak ni. Dulu tak banyak sangat sekarang makin banyak pula..

Ada Ke Cara Untuk Sembuhkan Penyakit Sopak Dengan Berkesan Dan Cepat



Apa itu penyakit sopak (Vitiligo)?


Penyakit sopak atau dalam istilah perubatan dikenali sebagai Vitiligo. Ia merupakan sejenis penyakit kulit yang menyebabkan kulit penghidap menjadi tompok-tompok putih. Sopak atau vitiligo ni tak ada rasa sakit atau gatal pun.

Penyakit sopak boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira jantina dan juga kaum. 

Tompok-tompok putih ini berlaku di bahagian tubuh yang terdedah kepada cahaya matahari seperti tangan, kaki, lengan, muka dan bibir.

Tiada siapa pun boleh agak sopak (vitiligo) boleh merebak atau tidak. Kadang-kadang kadar merebaknya laju dan ada juga perlahan saja.


Apa punca penyakit sopak (vitiligo)?


Setakat hari ini tiada punca yang tepat terjadinya penyakit sopak. Cuma sopak ini terjadi apabila sel-sel yang menghasilkan pigmen iaitu melanosit telah dimusnahkan oleh sistem imun pesakit itu sendiri. 

Sopak (Vitiligo) juga dikenali sebagai penyakit autoimmune atau auto antibody.


Cara Cepat Sembuhkan Penyakit Sopak (vitiligo) Dengan Vivix Shaklee


Ada Ke Cara Untuk Sembuhkan Penyakit Sopak Dengan Berkesan Dan Cepat


Bagi pesakit sopak (vitiligo) sangat digalakkan mengambil makanan yang kaya dengan antioksidan. Makanan yang kaya dengan antioksidan membantu meningkatkan tahap imunisasi pesakit sopak dan mencegah serangan radikal bebas. 

Pengambilan Vivix adalah sangat tepat kerana ia mengandungi ada sebatian yang sangat berkuasa iaitu resveratrol

Resveratrol berfungsi sebagai antioksidan yang berkuasa. Vivix juga membantu meningkatkan fungsi mitokondria (mitochondria).

Mitokondria ni pusat tenaga sel. Maka bila mitokondria ni dapat berfungsi dengan baik, sel-sel tubuh pesakit sopak pun dapat ditingkatkan dan imunisasi semakin baik. 

Sedikit kenyataan tentang pengambilan resveratrol di dalam makanan harian yang dapat bantu pesakit sopak sembuh.

Petikan ini diambil dari http://www.healthguidance.org/

"Antioxidants are found in many types of food, and in particular they are in tomatoes, tuna and omega 3 fatty acid. Vitamin C and many other vitamins are again also antioxidants. Even better is to add 'resveratrol' to your diet. Not only is this an antioxidant, but it also improves the function of your mitochondria, which surround the cells and thereby can help to further protect them against oxidative stress. This is found as supplements, but also exists in high quantities in red wine and red grapes."

Testimoni Pesakit Sopak Sembuh Dengan Suplemen Shaklee


Jom kita tengok testimoni seorang pesakit sopak (vitiligo) yang akhirnya sembuh selepas mengambil Vitamin Shaklee antaranya ialah Vivix

Antioxidants are found in many types of food, and in particular they are in tomatoes, tuna and omega 3 fatty acid. Vitamin C and many other vitamins are again also antioxidants. Even better is to add 'resveratrol' to your diet. Not only is this an antioxidant, but it also improves the function of your mitochondria, which surround the cells and thereby can help to further protect them against oxidative stress. This is found as supplements, but also exists in high quantities in red wine and red grapes.

Jika korang ada masalah sopak tau ada kawan-kawan dan saudara mara yang menghidapi penyakit ini boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

Rawat lah segera. walaupun penyakit ini tidak merbahaya dan tidak berjangkit tetapi mereka yang menghidapinya akan mengalami tekanan perasaan dan malu untuk berhadapan dengan orang ramai lebih-lebih lagi kaum wanita.


Hubungi saya untuk pertanyaan dan tempahan Vivix Shaklee
Whatsapp/telegram 
Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment