3 Patent Pending Vivix Jaminan Ekslusif Hak Milik Kekal Shaklee

Perkataan patent mungkin tidak asing pada pendengaran kita. Di Malaysia sendiri kita ada MyIPO (Perbadanan Harta Intelek Malaysia).

Di bawah ini ialah maksud paten (patent) yang saya petik dari laman web MyIPO.

3 Patent Pending Vivix Jaminan Ekslusif Hak Milik Kekal Shaklee

Paten adalah satu hak eksklusif yang dianugerahkan oleh pihak kerajaan untuk suatu rekacipta baru sama ada ia adalah satu produk atau satu proses. Perlindungan Paten adalah selama 20 tahun dari tarikh pemfailan.

Paten akan dianugerahkan apabila ia menepati ciri-ciri berikut:

  • Baru (Novelti) 
  • Melibatkan langkah merekacipta 
  • Boleh digunakan dalam mana-mana industri.


Adakah Vivix Shaklee dipatenkan?



Pihak shaklee mengambil masa yang lama mengkaji, menganalisis bahan-bahan dan membuat ujian klinikal ke atas Vivix. Bukan 5 bulan, bukan satu tahun tetapi lebih dari 2 tahun lamanya.

Produk yang memakna belanja berjuta-juta dolar US ni takkan Shaklee nak biarkan Vivix tanpa perlindungan yang terbaik kan.
Sebab tu la Shaklee membuat permohonan untuk mempatenkan Vivix ni dalam 3 bentuk.

3 Patent Pending Vivix Jaminan Ekslusif Hak Milik Kekal Shaklee

Walaupun Vivix belum mendapat hak patent secara rasmi tetapi dengan adanya patent pending (paten menunggu) ia telah menjelaskan maksud bahawa Vivix ni selamat dari diciplak dan ditiru.

Jadi secara tak rasminya Vivix hanya hak milik kekal yang ekslusif untuk Shaklee sahaja.

Shaklee telah mempatentkan 3 perkara ke atas Vivix. Perkataan "mempatentkan" ni tak tahulah betul ke tak betul. Maaf lah ye cikgu Bahasa Malaysia kalau saya salah. Pandai-pandai je kan tambah imbuhan..

Terdapat 3 paten menunggu (patent pending) Vivix Shaklee


  • Paten 1: Cold-filling extraction process. Maksudnya Proses Pengekstrakan bahan-bahan untuk menghasilkan Vivix dijalankan secara kaedah suhu rendah.

  • Paten 3: Bebas Bahan Pengawet, Semua Semulalajadi dan Cecair Yang Stabil  (Preservative-Free, All-Natural, Stable Liquid Suspension).

Proses pengekstrakan anggur untuk mencipta Vivix telah dibangunkan secara kerjasama dengan University of Georgia.

Vivix totally tak ada bahan kimia. Memang 100% natural. Macam mana nak buktikan?? Senang saja. Vivix ni kalau korang letak dalam peti ais bahagian frezzer dia tak akan membeku. Kalau dok di luar dalam suhu bilik pun Vivix tak akan meruap. 

Mahal ke murah Vivix Shaklee ni?


Istimewa kan Vivix ni. Cuba korang bayangkan Vivix ni dijual sebagai ubat di hospital atau farmasi pastinya harga beribu-ribu.

Tetapi baiknya Shaklee hanya meletakkan harga sebanayk RM475 untuk sebotol Vivix. Itu pun masih ada yang kata Vivix ni mahal.

Tak mahal pun sebenarnya. Korang tahu tak sebiji anggur muscadine tu harganya boleh mencapai RM100 kot. Nak hasilkan seboto Vivix takkan guna sebiji je kan. Setuju??

3 Patent Pending Vivix Jaminan Ekslusif Hak Milik Kekal Shaklee
Antara bahan utama di dalam Vivix ialah amggur muscadine. Anggur ini mempunyai 20 kromosom. Anggur biasa hanya ada 19 kromosom. Sebab itulah anggur muscadine ni sangat hebat jika dibandingkan dengan anggur lain.

Anggur muscadine ni sah-sah memang taka ada kat Malaysia. Korang nak rasa anggur muscadine boleh pergi melawat South Eastern United States. Mampu? Saya pun tak mampu.

Anggur muscadine ni tak sama dengan anggur yang kita selalu makan tu. Sangat tidak sama. Kandungan antioksidan yang ada di dalam anggur muscadine adalah 40 kali lebih tinggi dari anggur biasa. Anggur muscadine juga adalah 6 kali lebih resveratrol dari anggur biasa.

Korang nak tahu lebih lanjut tentang anggur muscadine boleh klik link di bawah ini.

10 Fakta Anggur Muscadine Yang Tiada Pada Anggur Lain


Jadi cara yang paling mudah untuk dapatkan khasiat anggur muscadine hanya dengan sesudu Vivix setiap hari. Sebotol Vivix boleh tahan sampai sebulan hingga 2 bulan penggunaan. 

Bila ditolak dan bahagi maknanya sehari kita hanya peruntukkan lebih kurang 10 ringgit sehari untuk kesihatan. Mahal ke murah?? Tepuk dada tanya iman..



Berminat nak cuba Vivix Shaklee? Nak dapatkan keahlian percuma dengan membeli Vivix Shaklee

Hubungi saya untuk dapatkan harg aistimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/telegram: Nor Akmal 0139279846


Comments