Tuesday, May 31, 2016

Tingkatkan Sistem Imun Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Alhamdulillah Malaysia negara kita yang tercinta telah melepasi saat-saat kritikal cuaca panas melampau akibat fenomena El Nino. Sebenarnya fenomena El Nino ni bermula November tahun lepas lagi dan kemuncaknya berlaku pada sehingga pertengahan tahun ini 2016.

Di seluruh negara terasa bahang kepanasan El Nino sehingga sekolah-sekolah di beberapa negeri terpaksa ditutup akibat cuaca panas yang ekstrem. Dan sehingga hari ini masih lagi terasa sisa kepanasan itu apabila taburan hujan amat sedikit. Panjang pulak ye huraian tentang El Nino. hihi..


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Bila cuaca yang tidak menentu macam ni bagi yang sistem imun lemah akan mudah mendapat penyakit seperti demam, batuk, selesema dan sebagainya. Bukan budak saja yang sistem imun lemah ni. Golongan dewasa dan juga golongan tua yang sistem imun lemah juga berisiko untuk jatuh sakit.

Selain dari minum air masak yang banyak dan secukupnya kita juga digalakkan untuk mengambil suplemen terbaik yang boleh bantu diri kita dan anak-anak untuk bina sistem imun yang aktif dan kuat. Sekaligus dapat elakkan jangkitan penyakit.

Sistem imun tubuh manusia ni dia bertindak seperti sekumpulan pertahanan untuk menyerang, melawan dan memusnahkan kuman yang masuk ke dalam tubuh kita. 


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Antibodi atau sistem imun yang aktif ni juga akan membentuk sistem pertahanan baru untuk melawan kuman yang menyerang.

Tinggal beberapa hari saja lagi umat Islam di seluruh dunia akan berpuasa. Berpuasa pada musim panas ni menjadi satu cabaran yang hebat juga. Sebagai persediaan awal untuk menempuh puasa Ramadhan pada musim kemarau ni kenalah bermula dari sekarang.

Jadi kita mestilah bina antibodi yang kuat dan aktif dari sekarang supaya bila sebulan berpuasa badan kita dan anak-anak sihat-sihat saja. Boleh berpuasa dan beribadah selama sebulan dengan bersungguh-sungguh.

Rasa rugi yang amat kalau bulan puasa badan kita tak sihat. Nak puasa mungkin tak dapat dah kan walaupun lepas tu nanti kita boleh ganti. Nak solat tarawih pun mungkin tak dapat. Sayang kan kalau tak dapat solat tarawih


Cadangan Suplemen Terbaik Untuk Tingkatkan Sistem Imun


Antara suplemen terbaik untuk tingkatkan sistem imun secara semulajadi ialah Vivix Shaklee, Nutriferon, Vitamin C dan juga Garlic Complex.

Saya akan terangkan sedikit tentang bagaimana Vivix Shaklee dapat membantu kita bina sistem imun yang kuat dan aktif.

Vivix Shaklee dihasilkan daripada 4 gabungan tumbuhan hebat iaitu anggur muscadinepurple carrot, elderberry (sambucus nigra) dan polyganum cuspidatum (japanese knotweed). Pengambilan Vivix dapat membantu membina sistem imun yang kuat dan aktif.


Elderberry (sambucus nigra) Bantu Tingkatkan Tahap Imun Sistem





Buah elderberry sumber yang kaya dengan vitamin A dan juga vitamin C. Elderberry membantu tubuh kita mengekalkan kesihatan yang optimum. Elderberry juga ada bioflavonoids yang berfungsi meningkatkan sistem imun badan dengan meningkatkan tahap antioksidan. 

Pengambilan elderberry secara konsisten setiap hari dapat mencegah penyakit akut dan juga kronik.

Selain itu elderberry juga dapat membantu mempercepatkan penyembuhan gejala selesema seperti demam, seram sejuk, sakit tekak, sakit otot dan keletihan. 

Berdasarkan kajian di dalam Journal of International Medical Research, mereka yang mengambil sirap Elderberry sembuh dari selesema 4 hari lebih awal berbanding mereka yang tidak mengambil suplemen ini. Kajian makmal juga menunjukkan elderberry membantu menghalang selesema burung dan babi. (sumber)


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit


Nak tahu apa lagi kelebihan Elderberry boleh klik manfaat elderberry untuk kesihatan.

Ibu ayah yang nak ambil suplemen untuk tingkatkan imun sistem anak-anak boleh la ambik Nutriferon, Vitamin C dan juga Garlic.

Pengambilan Vivix Shaklee bukan saja membantu meningkatkan tahap sistem imun. Vivix dengan kandungan antioksidan yang sangat power membantu mencegah dan merawat penyakit kronik seperti kanser, kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, sakit sendi (rheumatoid arthritis), sakit buah pinggang, strok dan sebagainya.

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, strok, sakit buah pinggang, kanser, sakit jantung dan sebagainya boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Monday, May 30, 2016

Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta

Penyakit katarak yang gagal mendapatkan rawatan pada perigkat awal akan mendedahkan peghidapnya kepada risiko mata menjadi buta. 

Satu kaji selidik yang dijalankan Mata Nasional 2 yang dikendalikan Kementerian Kesihatan pada tahun 2014 menunjukkan 413 000 penduduk Malaysia yang berumur 50 ke atas mempunyai masalah penglihatan . 113 000 daripada jumlah ini menjadi buta. 43000 orang yang menjadi buta adalah disebabkan penyakit katarak.

Nampak macam sikit kan. Tapi sebenarnya jumlah ini sangat menakutkan. Setiap tahun jumlah ini akan meningkat.

Penyakit katarak bukan lagi penyakit yang menyerang golongan tua tau. Ada je golongan muda yang menghidap penyakit ini. 



Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta


Apa itu Penyakit Katarak?


Secara ringkasnya katarak adalah keadaan di mana kanta mata berselaput dan penglihatan semakin kabur sedikit demi sedikit. Kanta mata akan bertukar daripada jernih menjadi kabur. 


Penglihatan akan menjadi kabur kerana cahaya tidak dapat menembusi kanta semulajadi di dalam mata yang telah kabur tadi ke belakang retina.


Punca Penyakit Katarak

  • usia yang semakin meningkat
  • mata yang cedera disebabkan kemalangan atau sebab lain
  • kencing manis yang kronik
  • pengambilan ubat steroid yang berterusan dalam masa yang lama
  • pendedahan kepada radiasi dalam tempoh yang lama
  • banyak mengambil makanan bertoksin dan tinggi radikal bebas 
  • penyakit mata
  • faktor keturunan
  • radang dalam tempoh yang panjang
  • kurang zat makanan
  • rabun pada waktu malam


Gejala dan Tanda-tanda Pesakit Katarak

  • penglihatan kabur dan tidak jelas
  • warna nampak pudar
  • penglihatan menjadi berganda
  • susah membaca perkataan yang kecil
  • kuasa cermin mata meningkat
  • kerap tukar cermin mata atau kanta lekap
  • ada silau (sensitif kepada cahaya yang terang dan bekilau)
  • penglihatan malam yang tidak baik

Jika ada pada diri korang atau mak ayah yang muncul tand-tanda seperti di atas segeralah dapatkan pemeriksaan dan rawatan. Pengesanan awal penyakit katarak dapat mengelakkan mata menjadi buta.

Jaga Kesihatan Mata Melalui Makanan


Saya yakin dan percaya salah satu sebab penyakit yang datang puncanya dari makanan. Maka pentingnya untuk kita semua mengambil makanan yang sihat dan seimbang sejak dari muda lagi untuk menjaga kesihatan dam mencegah pelbagai penyakit.

Makanan yang penting untuk kesihatan mata adalah makanan yang kaya dengan vitamin C dan A sera yang tinggi antioksidan seperti sayur-sayuran.

Antara sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin berkenaan termasuklah bayam, brokoli, sayuran kekacang, serta buah-buahan seperti strawberi, anggur dan jambu.

Beberapa kajian di Amerika Syarikat juga menunjukkan bahawa melalui pengambilan multivitamin tambahan atau suplemen khususnya vitamin A dan C dapat mencegah risiko katarak. (sumber)

Rawatan Alternatif Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan


Masa dok cari maklumat tentang katarak ni saya ada terbaca tentang kos pembedahan untuk katarak ni. Kalau kat hospital swasta kos pembedahan katarak ni boleh mencecah RM4000 hingga RM5000. Banyak tu bagi yang tak berkemampuan kan. Bagi yang duit berkepuk setakat 5K tu apalah sangat. 

Rawatan alternatif yang saya maksudkan ialah mengambil suplemen Vivix Shaklee.


Kenapa Vivix Shaklee?


Vivix mengandungi antioksidan yang sangat power. Kita tahu mata memerlukan makanan yaang tinggi antioksidan untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan katarak.

Salah satu bahan utama di dalam Vivix Shaklee ialah Purple Carrot (Lobak Ungu).

Lobak ungu juga kaya dengan lutein dan karotenoid. Makanan yang kaya dengan anthocyanin seperti lobak unggu boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda.


Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran darah dalam kapilari retina.




Lutein dalam lobak unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Jadi mereka yang ada masalah mata seperti rabun jauh atau dekat, masalah katarak sangat disyorkan ambil VIVIX ni sebagai ikhtiar untuk lebih sihat.



Testimoni Pesakit Katarak Yang Kini Sembuh Tanpa Pembedahan Dengan Hanya Mengambil Vivix Shaklee Sebagai Rawatan Alternatif



Pulihkan Penyakit Katarak Tanpa Pembedahan Elak Mata Menjadi Buta
Ini Mak Kawan saya Kak Liza. Mak Kak Liza ada penyakit katarak dan masalah keshatan yang lain seperti sakit sendi. 
Alhamdulilah dengan izin Allah sakit katarak Mak Kak Liza akirnya sembuh tanpa melakukan pembedahan selepas konsisten mengambil suplemen Vivix Shaklee selama 2 minggu. 
Bukan sakit katarak je sembuh, sakit sendi mak Kak Liza juga semakin baik. Sebelum tu nak solat pun terpaksa duduk sekarang da boleh solat erdiri dan boleh naik tangga. 
Alhamdulillah Vivix Shaklee hanya ikhtiar untuk sembuh. Tak salah kita mencuba kan..


Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk penyakit katarak atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, strok, sakit buah pinggang, kanser, sakit jantung dan sebagainya boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Sunday, May 29, 2016

Cegah Dan Rawat Penyakit Nyanyuk (Alzheimer) Sebelum Terlambat

Penyakit Alzheimer merupakan sejenis penyakit nyanyuk atau disebut juga dementia yang dialami oleh mereka yang berumur 65 tahun ke atas. Kita pernah dengarkan orang-orang tua kata nyanyuk ni sakit yang disebabkan proses penuaan. Tetapi alzheimer bukan dari proses penuaan normal tetapi sejenis penyakit otak degeneratif. 

Tetapi korang jangan terkejut tauu.. Sebabnya penyakit nyanyuk atau Alzheimer kini telah menyerang mereka yang berumur 40 tahun ke atas juga.


Cegah Dan Rawat Penyakit Alzheimer atau Nyanyuk Sebelum Terlambat


Apa itu Alzheimer?


Penyakit Alzheimer ialah penyakit yang menyebabkan kehilangan progresif sel saraf otak. Kita tahu sel-sel saraf otak ni sangat penting dalam menjana pemikiran yang normal, daya ingatan dan fungsi otak.

Jadi pesakit penyakit Alzheimer ni fungsi otak mereka telah merosot dan mengganggu akiviti harian mereka.

Sedikit demi sedikit pesakit Alzheimer akan hilang kemampuan untuk melakukan aktiviti harian seperti menggosok gigi, mandi, memakai baju dan sebagainya. Sekiranya penyakit berlarutan penghidap Alzheimer tidak mampu untuk berjalan dan bercakap.

Apabila usia manusia mencecah 20 tahun, proses kematian sel-sel di dalam otak mula berlaku dan menyebabkan otak mengecut. Kemusnahan sel-sel otak secara berterusan menyebabkan kualiti daya ingatan semakin berkurangan.


Pesakit Alzheimer sering tertekan, bercakap merepek, tidak sabar dan sukar membezakan masa. Ada yang paling teruk ialah mereka gagal mengawal ketika membuang air kecil atau besar. Pesakit Alzheimer juga tidak mampu berfikir, bercakap dan bergerak. 

Terdapat juga penghidap Alzheimer hilang sifat malu dan bercakap mengenai hal yang boleh memalukan keluarga atau bertelanjang di tempat umum.



Cegah Dan Rawat Penyakit Alzheimer (Nyanyuk) Sebelum Terlambat...Boleh Ke?


Sejarah Penyakit Alzheimer


Penyakit ini ditemui pada tahun 1907 oleh Dr Alois Alzheimer. Jadi nama penyakit Alzheimer diambil sempena nama beliau. 

Hasil daripada bedah siasat terhadap seorang wanita, Dr. Alzheimer mendapati otak wanita tersebut bukan saja mengecut malah, dipenuhi dengan gumpalan protein yang luar biasa yang dipanggil plak amiloid dan serat yang berbelit-belit (neuro fibrillary).

Faktor Risiko Penyakit Alzheimer


  • seseorang yang menghidap hipertensi apabila mencecah usia 40 tahun ke atas
  • penghidap diabetes
  • kurang melakukan senaman
  • paras kolesterol yang tinggi
  • faktor keturunan iaitu mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit ini pada usia lingkungan 50-an
  • merokok
Gaya hidup juga memainkan peranan penting. Mereka yang mempunyai kehidupan sosial dan mental yang aktif kurang menderita dementia.


Cegah Dan Rawat Penyakit Alzheimer (Nyanyuk) Sebelum Terlambat...Boleh Ke?


Simptom Dementia (Alzheimer)


  • lupa perkara yang sering dilakukan
  • cepat penat
  • sukar membezakan masa
  • tempat dan orang
  • hilang daya logik
  • pelupa
  • tidak mampu melakukan kegiatan harian dan menyiapkan diri sendiri
  • tidak boleh menumpukan perhatian
  • susah mengingat perkataan ketika bercakap
  • sukar menamakan objek


Rawatan Penyakit Alzheimer


Pengesanan dan rawatan awal penyakit Alzheimer dapat mengurangkan beban ahli keluarga untuk mengurus pesakit Alzheimer dengan berkesan.

Bagi mengatasi masalah nyanyuk bergantung kepada punca terjadinya nyanyuk. Nyanyuk yang disebabkan oleh kekurangan vitamin B12 boleh diatasi dengan pemberian vitamin ini.

Nyanyuk akibat kekurangan hormon tiroid dan jangkitan otak boleh disembuhkan melalui rawatan memulihkan penyakit ini melalui pemberian hormon dan pembedahan otak.

Namun penyakit nyanyuk akibat alzheimer atau strok masih belum ada penawarnya. Pesakit Alzheimer hanya memerlukan penjagaan kebajikan dirinya. Ini kerana pesakit boleh mengalami pelbagai komplikasi lain seperti kematian akibat kemalangan dan sebagainya.


Rawatan Alternatif Yang Berkesan Dan Selamat


Ada ke rawatan untuk mengatasi penyakit Alzheimer? Mungkinkah rawatan alternatif boleh membantu pesakit Alzheimer bangun dari mimpi ngerinya itu? Tidak mustahil kan. Nothing imposible..

Rawatan alternatif  yang maksudkan itu ialah mengambil suplemen atau makanan tambahan Vivix Shaklee.


Kenapa Vivix Shaklee?


Vivix Shaklee merupakan gabungan empat bahan yang hebat iaitu anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polyganum cuspidatum telah menghasilkan sejenis sebatian polyphenol iaitu resveratarol yang merupakan antioksidan yang sangat berkuasa.

Resveratrol berfungsi memerangi radikal bebas yang merosakkan dalam badan, dan manfaat kesihatan termasuk lanjutan kehidupan umum, dan pencegahan kanser, penyakit Alzheimer, dan kemurungan. (sumber)



Resveratrol Memberi Kesan Kepada Neuroprotective (perlindungan saraf)


Beberapa tahun yang lalu ada kajian yang menyatakan resveratrol boleh memberi kesan positif kepada perlindungan saraf dan mampu melambatkan permulaan dan perkembangan penyakit Alzheimer dan dementia vascular.

Dementia berlaku apabila aliran darah serebral dihalang atau berkurang menyebabkan sel-sel otak mengalami kekurangan oksigen yang kronik dan nutrien penting.

Selain itu resveratrol mampu menyeberangi halangan darah otak kita, dan membolehkan ia mengurangkan keradangan pada sistem saraf pusat. Ini penting kerana keradangan pada sistem saraf pusat yang menyebabkan perkembangan penyakit neurodegenerative (neurodegenerative diseases)



Cegah Dan Rawat Penyakit Nyanyuk (Alzheimer) Sebelum Terlambat


Resveratrol juga mampu meningkatkan aliran serebrum darah, yang merupakan sebahagian daripada kesan perlindungan terhadap demensia vaskular, dan juga strok. Satu kajian pada tahun 2010 mendapati bahawa walaupun satu dos tunggal resveratrol boleh meningkatkan aliran darah ke otak.

Penyelidikan terdahulu juga mendapati resveratrol meningkatkan pembelajaran dan ingatan pada tikus yang mempunyai demensia vaskular dengan mengurangkan tekanan oksidatif dalam otak mereka.

Satu lagi kajian pada tahun 2010 mendapati bahawa resveratrol menyekat kesan dalam sel-sel otak tertentu (microglia dan astrocytes) dengan menghalang sitokin pro-radang yang berbeza dan molekul isyarat utama.

Kajian juga menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah pembentukan plak di dalam otak anda yang membawa kepada penyakit Alzheimer.




Cegah Dan Rawat Penyakit Nyanyuk (Alzheimer) Sebelum Terlambat


Jadi pengambilan Vivix Shaklee adalah sangat tepat untuk merawat penyakit Alzheimer dari menjadi lebih teruk. Jika ada dikalangan ahli keluarga korang yang ada tanda-tanda dementia bertindaklah segera mencari penawar yang terbaik. Jangan tangguh-tanggu lagi.

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk penyakit Alzheimer atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, strok, kanser, sakit jantung, sakit buag pinggang dan sebaginya boleh cuba berikhtiar denganVivix dan suplemen Shaklee yang lain. 

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Saturday, May 28, 2016

Pulihkan Vertigo Sebelum Saraf Pendengaran Rosak Dan Boleh Menyebabkan Pekak

Zaman sekarang macam-macam penyakit yang wujud. Kadang-kadang tu tak pernah dengar pun kan. salah satunya vertigo. Inilah kali pertama saya dengar ada penyakit bernama vertigo.

Saya cuba berikan maklumat penting tentang vertigo ni supaya korang tahu dan nampak jenis macam manakah penyakit ini.

Vertigo yang kronik dan tidak dirawat boleh merosakkan saraf pendengaran. Bahasa yang senang difahami ialah boleh menjadi pekak.



Apa itu Vertigo?


Vertigo berkait rapat dengan ketidakseimbangan di dalam telinga. Pesakit yang mendapat vertigo akan berasa pening yang amat sangat, pandangan yang berpinar dan rasa melayang.

Simptom yang paling ketara apabila vertigo menyerang ialah ruang di sekeliling seakan-akan berpusing-pusing (sensation of spinning) diikuti dengan rasa loya dan muntah. 



Tanda-tanda dan simptom vertigo


Vertigo kebiasaannya dicetuskan oleh perubahan kedudukan kepala. Lazimnya mereka yang mendapat vertigo menjelaskan perasaan mereka seperti:

  • berpusing-pusing
  • berbuai- buai (bergerak dari kiri ke kanan)
  • tidak seimbang
  • ditarik ke satu arah
  • senget sebelah (tilting)
Simptom dan gejala lain Vertigo ialah:
  • rasa loya dan mual
  • pergerakan ritma mata yang luar biasa/abnormal (nystagmus)
  • sakit kepala
  • berpeluh
  • bunyi deringan di dalam telinga (telinga berdesing) dan hilang pendengaran

Serangan vertigo boleh berlaku dalam beberapa minit,beberapa jam atau lebih lama lagi sehingga berhari-hari.



Punca-punca terjadinya Vertigo


Antara sebab-sebab yang dikaitkan dengan serangan Vertigo ialah:
  • masalah dengan otak dan bahagian dalam telinga termasuk pergerakan kepala secara tiba-tiba
  • keradangan di dalam telingan akibat jangkitan bakteria
  • penyakit meniere's (Meniere's disease)
  • ketumbuhan
  • aliran darah ke otak berkurangan
  • kecederaan leher 
  • trauma kepala
  • sclerosis berbilang
  • sakit kepala migrain
  • komplikasi akibat diabetes

Jika kalian ada terdapat tanda-tanda seperti di atas segeralah mendapatkan pemeriksaan doktor untuk kepastian dan rawatan lanjut. 

Bimbang jika lambat mendapat rawatan yang betul boleh merosakkan saraf pendengaran atau pekak. 

Rawatan Penyakit Vertigo


Rawatan adalah bergantung kepada jenis vertigo yang dialami oleh pesakit. diagnosis terhadap keadaan telinga dalam pesakit akan menentukan pencetus utama penyakit ini.

Ada beberapa cara untuk mengubati penyakit ini termasuk menggunakan ubat-ubatan seperti betasere, stemetil dan stugeron. 


Bagi yang ingin mencuba rawatan alternatif untuk pulihkan vertigo boleh cuba ambil Vivix Shaklee.

Vivix Shaklee telah terbukti secara klinikal mampu memperbaiki hingga ke peringkat sel. Gabungan empat bahan utama Vivix iaitu anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polyganum cuspidatum mampu melindungi dan membaikpulih sel-sel DNA.

Dalam satu ujian klinikal yang dijalankan saintis shaklee Vivix berupaya melindungi tubuh dari tindak balas keradangan.

Vivix juga berupaya melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan. 

Vivix juga terbukti membantu meningkatkan fungsi otak. Mereka yang mengamalkan Vivix dapat mencegah penyakit alzheimers dengan izin Allah.

Testimoni Pesakit Yang Menghidapi Vertigo Mengambil Vivix Sebagai Rawatan Alternatif


Pulihkan Vertigo Sebelum Ia Merosakkan Saraf Pendengaran Yang Boleh Menyebabkan Pekak 
Mak saya ada vertigo. dah cuba macam-macam cara.. pergi sensei, homeopathy, hospital tetapi masih sembuh. Akhirnya saya bagi VIVIX kat mak.. Alhamdulillah selepas 3 botol mengambil VIVIX mak sembuh dari sakit vertigo. Sekarang mak maintain vitamin biasa saja. Kebas-kebas tangan mak pun dah kurang.. Alhamdulillah..

Pulihkan Vertigo Sebelum Ia Merosakkan Saraf Pendengaran Yang Boleh Menyebabkan Pekak
Ramai PM tanya saya tentang fungsi VIVIX ni. Dia tanya kenapa ramai sangat yang kata VIVIX ni terbaik.
Seperti cerita-cerita saya sebelum ini. Kisah dan pengalaman saya...Bagaimana Ummi yang menghidap Bells Palsy lebih 20 tahun pulih selepas mengamalkan VIVIX...Bagaimana suami yang mengalami Vertigo sehingga mengganggu saraf pendengaran yang kembali sihat dengan VIVIX...
Kisah anak bujang saya yang hampir terputus jari yang doktor sendiri kata daging itu dah mati dan mungkin jarinya mengalami kecacatan. Alhamdulillah jarinya seperti normal tiada apa-apa...
Dan kisah paling sadis di mana doktor menyarankan untuk gugurkan satu-satunya anak perempuan kami kerana disyaki Down syndrome mengikut teorinya. Alhamdulillah lahir sebagai puteri yang cukup sifat dan bijak.Alhamdulillah dengan izin Allah semuanya berlaku dan VIVIX salah satu usaha LUAR BIASA hasilnya...

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk sakit vertigo atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain boleh cuba berikhtiar denganVivix dan suplemen Shaklee yang lain. 

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Friday, May 27, 2016

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu

Polyganum cuspidatum atau juga dikenali sebagai Knotweed Jepun (Japanese Knotweed) merupakan ubat tradisional masyarakat di negara Cina dan juga Jepun.

Mereka menggunakan tumbuhan hebat ini untuk peredaran darah, kesihatan usus dan kesihatan jantung . Polyganum cuspidatum menjadi sumber resveratrol yang sangat bagus.


Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu
Inilah rupa bentuk tumbuhan hebat yang bernama Polyganum Cuspidatum (japanese Knotweed/Hu Zhang)

Hu Zhang ialah nama yang diberikan kepada tumbuhan polyganum cuspidatum. Manakala masyarakat Amerika Utara merujuk tumbuhan ini sebagai Mexican Bamboo. Bahagian akar tumbuhan ini yang digunakan sebagai ubat.

Tumbuhan ini juga digunakan untuk mengatasi pengerasan salur darah (atherosclerosis), kolesterol tinggi dan sakit jantung. Ia juga baik untuk mengatasi masalah penghadaman termasuk sembelit, penyakit hati (hepatitis), dan batu karang.



Selain itu Hu Zhang ini baik untuk sakit kanser, kulit terbakar, kesakitan dan pembengkakan (osteomyelitis) dan juga gout.

Kaum wanita menggunakan Hu Zhang untuk mengatasi simptom kesakitan semasa haid dan untuk mengatasi simptom menapause seperti hot flashes

Vivix Shaklee dan Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed)

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu


Polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) merupakan salah satu bahan utama di dalam Vivix Shaklee. Ia menjadi sumber utama resveratrol di dalam Vivix

Gabungan keempat-empat tumbuhan hebat di dalam Vivix iaitu anggur muscadine, elderberry (sambucus nigra), purple carrot dan polyganum cuspidatum (Japanese Knotweed) telah menghasilkan sebatian polyphenol yang lebih berkuasa dari resveratrol tunggal yang terdapat di dalam produk jenama lain.

Tak hairanlah kenapa Vivix Shaklee memberi respon yang sangat positif untuk pelbagai jenis penyakit.

Kandungan Resveratrol di dalam Vivix adalah 10 kali ganda dari resveratrol tunggal jenama lain. Kehebatan ini menjadikan Vivix boleh bertindak balas dengan sel kanser dengan mematikan sel-sel tersebut (apoptosis).

Menurut kajian yang telah dijalankan oleh Universiti Harvard, anggur muscadine dan polyganum cuspidatum telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang boleh membantu menurunkan paras asid urik dalam badan pesakit gout.

Kesimpulannya Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed) ini memberikan 4 kelebihan utama untuk kesihatan kita iaitu:

  • antioksida yang sangat kuat dan berkuasa
  • antiradang 
  • antipenuaan
  • memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup.
Mana nak cari tumbuhan hebat ni kat Malaysia? Ada ke? Kalau nak yang hidup-hidup seketul dengan akar dan daunnya memang tak ada la kan..

Jadi tak payah susah hati nak cari kat mana. Shaklee dah mudahkan kerja kita dengan menghasilkan tonik ajaib iaitu Vivix. Telan je Vivix selesai masalah. Bukan khasiat Polyganum cuspidatum je yang kan kita dapat bila ambil Vivix, manfaat lain dari 3 bahan utama pun kita akan dapat juga. 

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu
Vivix shaklee telah terbukti dapat membantu mencegah dan mengatasi pelbagai penyakit kronik seperti kanser, sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, masalah saraf, masalah rabun dan katarak dan sebagainya.


Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk pelbagai penyakit kronik seperti sakit jantung, kanser, sakit sendi, kencing manis, darah tinggi dan sebagainya atau sebagai langkah pencegahan boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.
Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Thursday, May 26, 2016

Cegah Serangan Jantung Akibat Salur Darah Tersumbat Elak Pembedahan Pintasan Jantung

Rasanya ramai yang dah tahu penyakit jantung antara penyakit yang menjadi pembunuh utama di negara kita. Lelaki atau wanita keduanya mempunyai risiko yang sama untuk mendapat sakit jantung.

Cuma wanita lambat dan rendah sikit kerana wanita dilindugi oleh hormon estrogen yang tinggi semasa tempoh subur. Apabila seseorang wanita itu mula menopause risiko itu meningkat.

Cegah Serangan Jantung Akibat Salur Darah Tersumbat Elak Pembedahan Pintasan Jantung


Apa itu pembedahan pintasan jantung (bypass)?


Pembedahan pintasan jantung sebagai satu proses pintas bagi memulihkan pengaliran darah ke bahagian jantung.

Ia melibatkan penggantian salur darah jantung yang tersumbat dengan salur darah dari kaki (vena), lengan (radial arteri) atau arteri bawah tulang dada (internal mammary artery).

Pembedahan pintasan jantung akan dibuat selepas perbincangan di antara doktor dan pesakit jantung. Jadi tak semestinya pesakit jantung yang saluran jantung tersumbat wajib menjalani operation bypass.

Faktor mudah mendapat serangan jantung:



Terdapat beberapa tanda yang menunjukkan serangan jantung:

  • sakit dada
  • sesak nafas
  • pening kepala 
  • jantung berdebar
Selain itu serangan penyakit jantung antara lelaki dan wanita berbeza. Ada yang kebas tangan kiri hingga bahagian tengkuk, manakala sebahagian pula pada bahagian tengah dada.


Bagaimana Vivix Shaklee Membantu Penghidap Sakit Jantung?


Kita tahu Vivix Shaklee  mengandungi antioksidan yang sangat kuat dan tinggi. Antioksidan ini mampu mencegah penyakit yang berkaitan dengan jantung. Resveratrol yang terkandung dalam Japanese Knotweed dan anggur muscadine menggalakkan fenomena "french paradox".

French paradox merujuk kepada kes penyakit jantung yang sangat rendah di Perancis. sedangkan masyarakat di sana mengambil diet  yang sangat tinggi lemak tepu dan mempunyai peratus perokok yang tinggi juga.

Ini adalah kerana orang Perancis mendapat sumber resveratrol yang tinggi melalui pengambilan wine merah yang banyak. 


Cegah Serangan Jantung Akibat Salur Darah Tersumbat Elak Pembedahan Pintasan Jantung

Japanese knotweed dan anggur muscadine merupakan bahan utama di dalam Vivix mengandungi resveratrol yang sangat tinggi yang memberi perlindungan kepada sistem kardiovaskular.

Jadi pengambilan Vivix adaalah sangat tepat untuk mencegah serangan jantung dan membantu mengatasi sakit jantung.

Cegah Serangan Jantung Akibat Salur Darah Tersumbat Elak Pembedahan Pintasan Jantung


Resveratrol membantu untuk mengurangkan keradangan, mencegah oksidasi daripada LDL atau kolesterol jahat, mengelakkan daripada platlet darah melekat dan membentuk gumpalan (darah membeku) yang menyebabkan serangan jantung. (www.webmad.com/heart-disease/resveratrol-supplements)
Selain itu menurut Doktor Sinatra resveratrol berkerja dalam menyokong jantung melalui 2 cara, iaitu:


  1. melindungi endothelium (lapisan halus di dalam arteri) daripada teroksida kerosakan radikal bebas
  2. resveratrol membantu melindungi penghasilan nitrik oksida (nitric oxcide), kritikal kimia yang dihasilkan oleh endotehlium yang menjaga saluran darh dari mengembang.


Testimoni Pesakit yang mendapat serangan jantung mencuba set kesihatan jantung termasuk Vivix untuk mengatasi saluran jantung yang tersumbat.


Testimoni Pesakit yang mendapat serangan jantung mencuba set kesihatan jantung termasuk Vivix untuk mengatasi saluran jantung yang tersumbat.
Pada bulan lepas ayah mertua dimasukkan ke hospital akibat serangan jantung pertama. Doktor bagitahu ada salur darah yang tersumbat. Jadi kena refer ke IJN. Pagi semalam buat pemeriksaan di IJN nak tengok berapa salur darah yang tersumbat. Sama ada kena masuk belon (angioplasty) atau terus kena buat pembedahan pintasa jantung (bypass).

Alhamdulillah petang itu doktor sahkan salur darah dah tak tersumbat. ayah boleh balik rumah. Apa yang kami ikhtiarkan ialah berikan SET KESIHATAN JANTUNG yang merangkumi phytocol-ST, Omega Guard dan VIVIX. Memang niat supaya clot di dalam salur darah yang tersumbat itu hilang dengan semulajadi - Aimi Syairah


Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk penyakit jantung atau sebagai langkah pencegahan boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.
Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846