Sunday, March 20, 2016

Atasi Stretch Mark Yang Mengganggu Hidup Anda Dengan Mudah

Assalamualaikum...

Stretch mark ni bukan sahaja dialami oleh kaum wanita, kaum adam juga tidak berkecuali. Namun, bagi wanita stretch mark atau tanda rekahan kulit pada tubuh amat merimaskan dan memalukan terutama bagi yang dah bersuami. Bila dah stretch mark yang agak teruk boleh menyebabkan seseorang isteri itu hilang keyakinan diri apabila berhadapan dengan suami.

Yelah kita ni orang perempuan kena la sentiasa kelihatan cantik untuk suami kan...Kebanyakan wanita yang pernah hamil dan bersalin akan mengalami masalah ini.

Sebab lain terjadinya stretch mark


Stretch mark terjadi bukan hanya kerana mengandung dan melahirkan anak sahaja. Kenaikan berat badan secara mendadak juga akan menyebabkan terjadinya rekahan kulit. Diet dan penurunan berat badan secara drastik juga boleh meyebabkan terbentuknya stretch mark pada kulit seseorang.

Bagi wanita hamil stretch mark adalah perkara biasa yang terjadi selepas trimester kedua kehamilan. Biasanya wanita hamil akan merasa gatal pada bahagian perut. Jadi untuk mengelakkan rekahan menjadi lebih teruk elakkan menggaru di kawasan tersebut.

Mereka yang suka minum air yang banyak dapat mengurangkan kemunculan stretch mark. Air yang mencukupi dapat mengelakkan diri daripada terhidrat. Penghidratan akan menyebbakan stretch mark menjadi lebih teruk. So ibu-ibu yang hebat kenalah rajin minum air masak ye.. ini untuk mengelakkan anda menyesal kelak.

Sebelum suami kita komplen perut dah tak macam mula2 kahwin eloklah kita ambil langkah awal agar dapat mengatasi masalah stretch mark ini.

Bagimana Shaklee boleh membantu wanita hamil mengatasi masalah stretch mark??


2 cadangan produk shaklee yang boleh membantu kaum ibu dan mereka yang menghadapai masalah stretch mark dengan berkesan iaitu krim pelbagai guna herbal blend dan juga Energizing Soy Protein Shaklee

Atasi Stretch Mark Yang Mengganggu Hidup Anda Dengan Mudah

Kelebihan Herbal Blend Multipurpose untuk mengatasi masalah stretch mark:
  • Membantu mengatasi kulit kering
  • Membantu masalah rekahan akibat regangan kulit
  • Membantu mengurangkan masalah ekzema
  • Kegatalan akibat gigitan serangga dan nyamuk
  • Mengurangkan masalah tapak kaki yang kasar

Selain daripada penjagaan secara luaran, penjagaan dan pemulihan dari dalam juga amatlah penting untuk mengatasi masalah ini.

Kelebihan Energizing Soy Protein Shaklee:
  • Sumber protein daripada soya non-GMO (Tidak diubah secara genetik)
  • Pengambilan diet protein yang tinggi. Protein sangat diperlukan untuk menggantikan sel-sel lama yang rosak dengan sel yang baru dan sihat. Ia juga merangsang pembentukan kolagen pada kulit.
  • Memberikan kesihatan dan kecantikan kulit dari dalam
  • Membantu mengatasi kulit bermasalah

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OFFER MENARIK BULAN INI:

BELIAN ESP TWIN PACK HARGA HEBAT JIMAT BERGANDA


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli..

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur seumur hidup.
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan.
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Monday, March 14, 2016

5 Tip Haluskan Kulit Tangan Petua Tradisional Yang Hebat

Assalamlualaikum...


Tangan merupakan salah satu aset penting bagi seorang wanita. Biasanya wanita sangat sensitif apabila tangannya ada masalah. Tapak tangan kasar memang merisaukan bagi seorang wanita. Begitu juga dengan saya. Tapak tangan yang kasar dan kering menyebabkan kita rasa tidak selesa. Betul tak??


Tangan ni kan peranannya penting. Dah la tangan ni anggota badan yang tak boleh kita nak sembunyikan pandangan dari orang. Bila kita bersalaman dengan kawan-kawan ke saudara mara ke malu juga lan kalau tapak tangan kasar semacam je.

5 Tip Haluskan Kulit Tangan Petua Tradisional Yang Hebat

Kalau yang dah bersuami tu kita mestilah nak pegang-pegang suami nak belai-belai pipi suami kan..kalau tapak tangan kasar camne? Sian suami kita kan..

Nak lembutkan kulit tangan kita tu tak semestinya kena sapu losyen yang maha-mahal. Tak semua mampu nak beli losyen kan... Kadang-kadang produk losyen yang diiklankan kat TV kemain lagi kan kebabomm gitu...Taaapiiii... bila kita beli dan guna sendiri barulah tahu macam mana... Bak kata pepatah Melayu "indah khabar dari rupa".. Dah beli mahal-mahal, bila guna habis sebotol pun tangan dok macam tu juga kan..Sakit hati je rasa..hihi..

Jadi lepas ni korang boleh la cuba amalkan tip yang akan saya kongsikan ini untuk menghalus dan menggebukan tangan dan tapak tangan yang kasar tu. Petua tradisional ni kena amalkan sokmo-sokmo (selalu). Kena rajin buatlah barulah kesannya cepat nampak..


Ramas Serbuk Kopi

Kalau korang penggemar kopi boleh gunakan hampas kopi tu untuk menghaluskan kulit tangan. Caranya mudah aje ramaskan hampas kopi tu dan gosok perlahan-lahan pada tangan.


5 Tip Haluskan Kulit Tangan Petua Tradisional Yang Hebat

Dikatakan kopi mengandungi khasiat yang boleh membuang sel-sel mati. Kopi juga dapat menghaluskan dan melembapkan kulit. Kopi juga boleh menghilangkan bau yang tak best kat tangan kita.


Lulur Tangan Dengan Kelapa Parut

Kelapa ni semua orang tahu manfaatnya sangat banyak. Dari hujung daun hingga hujung akarnya ada manfaat untuk manusia. Kelapa parut mempunyai kadar lembapan yang tinggi. 


5 Tip Haluskan Kulit Tangan Petua Tradisional Yang Hebat

Kelapa parut ni korang boleh lulur satu badan tau bukan tangan je. Kandungan minyak yang terdapat dalam kelapa parut boleh membantu mengatasi masalah kulit kering.

Saya pun suka lulur badan dengan kelapa parut ni. Biasanya saya akan ambil hampas kelapa parut yang mak kita dah guna untuk masak. Masa mandi gosok la badan dengan kelapa parut ni. Memang best rasa lembut je kulit. hihi. Siapa yang tak pernah buat you should do that. Inilah petua mak-mak kita yang bebas bahan kimia.


Guna sarung tangan bila buat kerja rumah

Kita ni orang perempuan memang banyak dok kat dapaur dan banyak buat kerja rumah. Siapa yang suri rumah tu start bnagun tidur sampailah nak tidur pu tak habis-habis buat kerja. Betul tak?

Wanita yang berkerjaya pun sama. Sampai je rumah lepas balik kerja terus terkam buat kerja rumah, masak la, basuh baju la, lipat baju la, kemas rumah la..macam-macam kerja kan..

Kerja-kerja rumah terutamnya di dapur melibatkan penggunaan sabun atau pencuci. kebiasaannya pencuci dan sabun ini mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan kulit tangan kita. Kulit jadi nipis dan kasar. 

Jadi penyelesaiannya korang boleh guna sarung tangan ketika melakukan kerja rumah seperti membasuh pinggan, menyental bilik air dan membasuh baju anak-anak.


Minyak Zaitun

Bila kita buat banyak kerja rumah terutama kerja dapur yang banyak guna sabun kulit kita mesti kering. Betul tak? Apa kata korang cuba petua ini pula. Campurkan 4 sudu minyak zaitun dalam semangkuk air suam. Kemudian rendam tangan korang selama 10 hingga 15 minit. Cuba bauta sebanyak 3 kali seminggu. Kulit lebih lembab, lembut dan juga bagus untuk lancrakan peredaran darah di bahagian tangan.

Pastikan korang guna minyak zaitun yang original tau. Saya kadang2 ambik je minyak zaitun tu gosok kat tangan sebelum tidur. Buat macam losyen la. Nak rendam tangan dalam minyak zaitun ni belum tentu boleh buat. Nak cari masa yang sesuai tu susah juga kan..


Minyak Aromaterapi


5 Tip Haluskan Kulit Tangan Petua Tradisional Yang Hebat

Korang boleh menggunakan minyak aroma terapi untuk melembutkan kulit tangan. Pilih la minyak aromaterapi yang korang suka untuk mengurut tangan. Cuba buat setiap hari. Urutan yang lembut boleh menghilangkan keletihan dan lenguh tangan serta melancarkan peredaran darah.

Semoga tip ini memberi manfaat untuk kita semua.

Salam sayang,
Akmal Rusdi

Thursday, March 10, 2016

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kencing Manis Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah

Assaalamualaikum..

Kencing manis atau diabetes merupakan satu penyakit di mana badan seseorang itu tidak dapat menghasilkan insulin di pankreas atau tidak boleh menggunakan insulin yang dihasilkan dengan betul. 


Insulin merupakan sejenis hormon yang berfungsi menukar gula dalam darah kepada tenaga. Pars gula dalam darah yang tinggi dan tidak dikawal dalam tempoh masa yang lama boleh menyebabkan komplikasi pelbagai penyakit yang lebih kronik seperti kegagalan buah pinggang

Terdapat dua jenis diabetes iaitu jenis 1 dan jenis 2. Kebiasaannya kencing manis jenis 1 berlaku di kalangan kanak-kanak. Penyakit kencing manis bukan lagi penyakit orang tua. Kanak-kanak pun ramai dah yang menderita penyakit ni. Kecik-kecik lagi dah sakit. 

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kencing Manis

Kencing manis jenis 2 adalah disebabkan masalah rintangan insulin.


Apakah rintangan insulin?


Rintangan insulin ini berlaku bila mana insulin yang dihasilkan oleh pankreas tidak dapat berpaut pada membran sel untuk buka laluan glukosa masuk ke sel utk digunakan.

Umpamanya kunci yang tak dapat dibuka utk beri laluan pd glukosa, maka glukos akan meningkat dalam salur darah.

Kepekatan gula dalam darah akan bertambah dan lama-lama akan menyebabkan berlakunya kencing manis.

Jadi bagaimana pesakit kencing manis boleh mendapat kesihatan yang lebih baik apabila menggunakan Vivix?

Adakah vivix itu ajaib?


Tidak. Dalam Vivix terdapat kandungan resveratrol.

Resveratrol adalah ibu kepada segala antioksidan dan sangat berkuasa. Resveratrol inilah yang dapat memperbaiki masalah rintangan insulin bagi pesakit kencing manis.

Bila rintangan dan kerosakan ini dapat diperbaiki, gula dalam darah akan stabil dan ini memberi sinar baru pada pesakit diabetes.

Vivix bukan ubat. tapi menyelesaikan punca kepada masalah diabetes.


Di sini saya ingin berkongsi beberapa TESTIMONI VIVIX Shaklee yang diamalkan oleh mereka yang menghidapi kencing manis. Dengan izin Allah Vivix Shaklee telah terbukti berkesan dalam membantu menurunkan bacaan gula dalam darah bagi pesakit kencing manis.

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kencing Manis
Kolesterol, tekanan darah dan bacaan gula dalam darah semakin turun selepas amalkan vivix. Syukur alhamdulillah. 

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kencing Manis
Walaupun tak makan ubat bacaan gula tetap turun dengan izin Allah selepas amalkan Vivix. Bukan kencing manis semakin terkawal kulit muka pun jadi gebu dan halus. Banyak khasiat Vivix ni. Sebab tu ramai yang suka. 


Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kencing Manis

Kita tahu mencegah itu adalah lebih baik dari merawat. Jadi pilihlah untuk mencegah kencing manis. Bagi yang sudah pun ada diabetes, pilihlah untuk mengawal dengan bijak. Pilih untuk sihat. Sihat atau tidak kita yang tentukan bukan sesiapa. Hidup sihat tanpa ubat itu lebih membahagiakan.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


OFFER MENARIK BULAN INI:

BELIAN VIVIX TWIN PACK = HARGA HEBAT + FREE MEMBERSHIP + CASHBACK. ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 

  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit 
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Wednesday, March 9, 2016

Kenapa Saya Pilih Protein Soya Berbanding Protein Haiwan

Assamualaikum...

Sememangnya pengambilan protein ditekankan berbanding dengan karbohidrat dan juga lemak. Semua orang biasa dengar perkataan protein kan. Jom kita tengok protein ni apa?

Protein ni apa sebenarnya? Penting ke?

Kenapa Saya Pilih Protein Soya Berbanding Protein Haiwan

Protein ni terdiri  daripada asid amino yang merupakan blok dalam penghasilan setiap sel. Badan kita menggunakan protein untuk membina dan membaiki tisu. Ia juga penting dalam menghasilkan otot, kulit, tisu, tulang, sendi, rambut, adarh dan pelbagai organ penting yang lain.

Protein juga amat penting dalam menghasilkan enzim, hormone, haemoglobin dan antibodi. Walaupun protein digunakan dalam penghasilan glukos untuk keperluan tenaga apabila badan memerlukannya.

Protein haiwan merupakan sumber biologi lengkap jika dibandingkan dengan protein sayur. Majoriti rakyat Malaysia menggunakan protein hawan sebagai sumber utama.

Bagaimanapun protein haiwan mengandungi lemak dan kolesterol yang tinggi. Ini meningkatkan risiko mendapat penyakit seperti tekanan darah tinggi dan jantung.

Pengganti terbaik protein haiwan pastilah Protein soya


Jadi, berdasarkan penemuan saintifik penyelidik menyarankan kita supaya memilih makanan berasaskan tumbuh-tumbuhan.

Kacang soya merupakan satu-satunya tumbuhan yang mengandungi kesemua 9 jenis amino asid perlu dan telah digunakan sejak dahulu lagi sebgai pengganti protein haiwan dalam pemakanan.

Selain merupakan sumber protein terbaik yang mengandungi vitamin dan mineral, protein soya juga mengandungi pelbagai menfaat kesihatan yang tidak boleh didapati daripada sumber protein haiwan.

Kebaikan Protein Soya


  • protein soya mampu memberikan kulit, otot, rambut dan kuku yang sihat
  • membantu meningkatkan tenaga prestasi dan ketahanan badan.
  • membantu melancarkan peredaran darah
  • meningkatkan kesihatan tulang
  • mengekalkan kesihatan payudara dan prostat
  • mengawal kestabilan hormon, melancarkan tempoh peralihan menapous.

Di mana anda boleh mendapatkan sumber protein yang lengkap dengan asid amino dan vitamin lain??


Adakah produk Shaklee ada menyediakan makanan tambahan protein yang amat penting ini?? 


Jawapannya tentulah ada. Anda tidak perlu bersusah payah mencari suplemen protein yang lain. Shaklee menyediakan anda makanan tambahan protein yang terbaik iaitu Energizing Soy Protein (ESP).

ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang mengandungi 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. 

Kenapa Saya Pilih Protein Soya Berbanding Protein Haiwan


ESP Shaklee juga mengandungi 5 sumber vitamin iaitu Niacin (B3), Panthothenic acid (B5), Thiamin (B1), Riboflavin (B2) dan pyridixine (B6) serta 4 sumber mineral iaitu seperti kalsium, iron, fosforus dan sodium.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OFFER MENARIK BULAN INI:

BELIAN ESP TWIN PACK 

HARGA HEBAT JIMAT BERGANDA


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli..


JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur seumur hidup.
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan.
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Tuesday, March 8, 2016

2 Tip Mudah Merawat Selesema Secara Semulajadi Di Rumah

Assalamualaikum...

Selesema ni bukanlah penyakit tapi bila dia datang membuatkan kita sangat tidak selesa. Selesema juga salah satu simptom demam. Bila dah terkena selesema ni pergi mana-mana wajiblah berkepit dengan tisu atau sapu tangan. Kalau tak ada dua benda ni maka bala la jadinya. Kalau masa tu kita dok kat rumah je tak apa lagi kan..kalau kat tempat kerja nak kena carai juga la tisu..Seksa juga la kan.


Cara yang paling mudah untuk mengatasi selesema hanya dengan memasukkan air ke dalam hidung. Macam mana tu..?? Bila kita dah bersin lebih dari tiga kali itu menunjukkan tanda yang kita akan mendapat selesema Jadi cepat-cepatlah sedut air menggunakan hidung..Sedut tu janganlah terlalu kuat, perlahan-lahan je agak-agak air tu boleh sampai ke pangkal hidung kita. Kuat kan masalah lain pulak jadinya.

Kemudian hembus dan ulang lah langkah ini sehingga 10 kalai atau sehingga lubang hidung kita tu rasa lega. Cara ini dapat mengeluarkan bakteria yang hinggap di dalam lubnag hidung kita.

Kaedah menjaga kesihatan lubang hidung ini sebenarnya telah di ajar oleh Baginda Nabi Muhammad SAW 1400 tahun yang lalu. Nabi ajar kita sedut air menggunakan hidung sebanyak 3 kali semasa berwudhu'. Banyangkan kalau kita cuci lubang hidung kita tu sebanyak 5 kali sehari. Sudah pastilah lubang hidung kita akan bersih dan susah la bakteria nak bertapak kat situ kan..

Kaedah ini kita boleh amalkan untuk bersihkan hidung kita dari segala kotoran dan bakteria. Biasanya mereka yang tinggal di bandar ni akan menyedut udara yang kurang  bersih. So kebarangkalian lubang hidung menjadi lebih kotor adalah sangat tinggi jika dibandingkan mereka yang berada di kampung. 
2 Tip Mudah Merawat Selesema Secara Semulajadi Di Rumah

2 Tip Mudah Merawat Selesema Secara Semulajadi Di Rumah


Cara ini sangat lah mudah dan simple je. Korang boleh buat di rumah menggunakan bahan-bahan yang ada di dapur je. Cara ini boleh membantu melegakan selesema yang dihadapi


Tip Pertama

Cara yang pertama ialah gabungan teh hijau, halia, kulit kayu manis dan buah lemon.


Tip kedua 

Cara yang kedua pula gabungan antara madu, lemon, kulit kayu manis dan daun pudina.


Khasiat teh hijau

Di dalam teh hijau mengandungi polifenol dan flavonoid yang tinggi yang mana kedua kompaun ini sangat membantu dalam meningkatkan sistem imun tubuh manusia. Orang yang nak diet juga sangatlah digalakkan ambil teh hijau untuk membakar kalori dengan cepat.

Teh hijau ni bagus juga untuk kita detoks. Boleh amalkan minum teh hijau untuk buang toksin


Halia

2 Tip Mudah Merawat Selesema Secara Semulajadi Di Rumah

Sifat halia yang dikatakan panas membantu merawat selesema dengan membuang kahak dan juga lendir. Halia juga membnatu membakar lemak, membuka arteri dan melancarkan aliran darah di seluruh tubuh.


Kulit Kayu Manis

Di dalam perubatan Ayuverda India, kulit kayu manis digunakan merawat diabetes, masalah pencernaan dan juga selesema. 

Manakala perubatan tradisional Cina pula menggunakkan kulit kayu manis untuk merawat masalah selesema, batuk dan sakit tekak.


Buah Lemon

Lemon sememangnya diketahui ramai mengandungi Vitamin C yang tinggi. Ini menyebabkannya sangat membantu meningkatkan perisai tubuh dan boleh menentang pelbagai penyakit termasuklah selesema.
2 Tip Mudah Merawat Selesema Secara Semulajadi Di Rumah

Air lemon juga berkemampuan melancarkan proses pencernaan dan membuang racun dari slauran pencernaan. Sebab tu yang nak diet kena amalkan minum air lemon ni. Yang ada masalah pencernaan haruslah minum air lemon ni. Banyak lagi khasiat lemon ni.


Madu

Khasiat madu saya tak perlulah nak ulas panjang lebar. Saya yakin pembaca semua dah tahu kelebihan dan manfaat madu untuk kesihatan. Amalkan lah minum madu terutama madu tualang. Rasai perbezaannya.

Madu boleh membantu melegakan batuk dan rasa tidak selesa kat tekak. Yang ada masalah pencernaan elok sangat amalkan madu selepas bangun tidur. Jangan gosok gigi atau berkumur dulu tau. Campur madu tualang 2 sudu besar dalam segelas air dan minum.  

Nak kawal berat badan pun boleh amalkan madu. Nak dapat kesan dan khasiat sesuatu dari bahan semulajadi ni kena amalkan setiap hari dan dalam tempoh yang lama sehingga nampak hasilnya. 


Daun Pudina

Mungkin kita rakyat Malaysia kurang menggunakan daun pudina ni. Daun ini memang banyak manfaatnya terutama untuk merawat selesema. Daun pudina juga boleh bertindak sebagai perangsang penghadaman.

Cukup sampai disini sahaja untuk entry kali ini. Terima kasih kerana sudi menungjungi blog saya dan membaca coretan ini.

Salam Ikhlas
Akmal Rusdi
8 Mac 2016 bersamaan 28 Jamadil Awal 1437H

Sunday, March 6, 2016

Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Untuk Kulit Cantik Dan Awet Muda

Assamualaikum...

Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Wanita mana yang tak nak cantik kan..Setiap orang inginkan kulit wajah yang cantik, gebu, berseri-seri dan awet muda. Nak wajah cantik tak perlu sampai kena buat pembedahan plastik macam orang Korea kan. Diaorg memang sanggup buat pembedahan semata-mata untuk dapatkan wajah yang sempurna.

Kita ni sebagai orang Islam nak cantik macam mana sekalipun jangan lah obses sangat sampai sanggup melanggar hukum dan larangan Allah. Tak perlulah sampai nak buat pembedahan bagi hidung mancung, mata besar, dagu runcing dan sebagainya. Dosa tau..Syukur lah dengan apa yang ada.

Banyak produk kat pasaran yang boleh buatkan anda putih melepak dalam masa seminggu. Jaga-jaga..ingat tau produk yang menawarkan kulit putih dalam masa yang singkat ni tinggi kandungan merkuri dan bahan kimia lain yang merbahya. Bahaya macam mana?? Bahayanya kulit anda akan menjadi rosak dan buah pinggang juga bole rosak. Ngeri kan..Nak cantik penyakit pulak yang dapat.

Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Untuk Kulit Cantik Dan Awet Muda

Panjang pulak intro kali ni. Baru nak masuk main point..Hihi. Yang saya nak share dengan korang pasal kuasa Vivix dalam memberikan kulit cantik dan sihat serta awet muda.

Yang muka berjerawat dan berjeragat mesti nak kasi buang jerawat tu jauh-jauhkan? yang kulit muka kusam dan kering mesti la nak kulit lembap dan berseri-seri kan? Yang lubang pori sebesar tapak kaki gajah tu mesti nak kecilkan ia. Pori besar tepek bedak pun tak lekat..Betul tak? 

Pendek kata semua kulit muka bebas jerawat dan jeragat, gebu, lembut, berseri-seri dan toing-toing bila kita tekan-tekan kat pipi tu.


Satu Sudu Vivix Untuk Kulit Cantik dan Awt Muda


Nak cantik tak perlu telan bermacam-macam jenis vitamin cukuplah hanya satu sudu Vivix sehari. Korang pasti akan dapat kulit yang menjadi idaman macam kulit artis uollss..Bukan kulit je cantik, kesihatan pun terjaga dan yang paling orang perempuan ni nak ialah AWET MUDA.

Awet muda ni bukanlah kita tak akan tua. Tua itu pasti cuma dengan mengamalkan Vivix ni kita dapat melambatkan proses penuaan ni.

Tak adalah orang akan ingat kita ni umur dah 50 padahal umur baru 30.. Mau pengsan kot kalau betul ada orang cakap camtu kat saya. Bila ambik Vivix ni umur dah setengah abad dah tapi orang tengok macam umur 30..
Sape tak nak kan jadi camtu kan. Tak adalah bila kita berjalan dengan suami orang akan tanya ni adik ke..Mau sentap setahun kalau orang tanya camtu..


Macam mana Vivix bertindak ke atas kulit?



Vivix Shaklee adalah suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia! Vivix membantu melambatkan proses penuaan dan memberikan awet muda serta menyihatkan tubuh badan secara menyeluruh termasuk menghindari penyakit kanser!

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Vivix ni kita tahu kelebihannya ialah mengandungi 10 kali ganda lebih berkuasa dari resveratrol. Kuasa yang ada pada resveretrol ini mampu membuatkan anda kelihatan awet muda. Resveretrol ni adalah agen antioksidan yang sangat power! Ia berupaya menjaga sel badan dari kerosakan.


Apakah kehebatan Vivix Shaklee?





  • Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.
  • Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan Vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.
  • Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.
  • Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)

Peningkatan usia seringkali dikaitkan dengan masalah kecantikan dan kesihatan. Antaranya ialah masalah kedutan pada wajah dan kulit serta jeragat. Selain itu masalah kesihatan seperti sakit sendi, keletihan dan sebagainya seringkali menyebabkan kualiti hidup seseorang menjadi berkurangan.

Jika tidak dirawat maka kulit menjadi kering, berkedut, kulit kusam, jeragat dan sebagainya.

Dengan hanya mengambil Vivix sehari 1 sudu sahaja kita merawat dari dalam untuk semua masaalah di atas agar kulit nampak cantik, kesihatan kita lebih terjaga dan yang paling penting orang sukar nak teka brp umur sebenar kita.

Semua tu adalah penangan hebatnya Vivix
Apa yang penting kita jaga kesihatan dalaman kita. Bila dalaman kita sihat dan kuat, secara tak langsung kecantikan luaran juga akan terserlah.Dulu saya pun tak tahu yang Vivix ni boleh buat kulit jadi cantik dalam masa yang singkat. Cuma tahu Vivix ni bagus untuk kulit dan kesihatan. Bagi yang nak kulitnya cantik cepat memang wajib ambil Vivix.

Jom kita tengok beberapa testimoni pengguna yang mengambil Vivix untuk mengatasi masalah kulit.


testimoni vivix untuk kulit cantik
Selepas mengamalkan Vivix selama sebulan. Hasilnya ialah:
**jeragat makin hilang
**kedutan sekitar mata telah tiada
**berat badan pun turun 3kg
**badan rasa makin ringan dan boleh bergerak lebih aktif

testimoni vivix untuk kulit cantik
Cik puan kita ni asalnya tersalah ambil produk yang menyebabkan kulit wajahnya keluar jerawat bernanah. Hinggakan cik puan kita ni malau nak keluar rumah. Kesian dia..

Alhamdulillah selepas konsisten menggunakan Vivix Shaklee dan juga Collagen Powder lihat hasilnya. Kulit kembali cantik, licin tanpa jerawat yang hodoh.

testimoni vivix untuk kulit cantik

Ini Kisah Kak Yani. Masalah kulit kak yani ni berjerawat, kulit berminyak, muka kusam dan tidak berseri. Sebelah kanan tu gambar sebelum. Nampak agak teruk kan kulit muka akak ni. Merah-merah je kan sebab jerawat banyak.
Gambar sebelah kiri tu wajah selepas tak sampai sebulan amalkan Vivix dan juga Vitamin C. Lihat hasilnya, tak sampai sebulan kot. Wajah dah nampak sangat lain dan berbeza kan? Yang penting kena konsisten la baru hasilnya nampak cepat. Ni penggunaan tak sampai sebulan. Kalau 2 bulan ke 3 bulan ke. Memang gebu, halus mulus kalah artis tau.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OFFER MENARIK BULAN INI:BELIAN VIVIX TWIN PACK HARGA HEBAT + FREE MEMBERSHIP + CASHBACK ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli..



JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!




Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur seumur hidup.
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan.
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Saturday, March 5, 2016

Atasi Buasir Berdarah Dengan Segera Elak Komplikasi Lebih Teruk

Assalamualaikum..

Masyarakat Malaysia ni agak malu bila sebut dan bincang pasal buasir. Sebab tu ramai yang tidak mendapat rawatan yang sewajarnya apabila terkena masalah buasir ini.


Buasir ni apa??


Buasir ni luka yang berlaku dari pembuluh darah yang menjadi kusyen bagi di bahagian anus (lubang dubur). Pendarahan sering berlaku bagi pesakit yang mempunyai sejarah sembelit atau kesukaran untuk membuang najis. 

Darah dari buasir selalunya adalah darah merah yang segar (fresh) beserta dengan menitis-nitis sesudah selesai pembuangan najis. Darah tidak akan bercampur dengan najis. Kadang kala pesakit dapat merasakan kehadiran benjolan-benjolan (bengkak) licin di lubang dubur.

Pesakit kadang kala merasakan kegatalan dan sakit di kawasan dubur.
Atasi Buasir Dengan Segera Elak Komplikasi Yang Teruk


Apa Penyebab Buasir Ni??


Buasir selalunya terjadi di sebabkan oleh proses meneran semasa membuang air besar ataupun disebabkan oleh meningkatnya tekanan darah di dalam vena semasa mengandung.

Sebab lain ialah:

  • duduk terlalu lama di dalam tandas
  • cirit-birit yang teruk atau sembelit
  • kegemukan
  • golongan berumur kerana salur darah semakin lemah


Komplikasi Jika Buasir Berpanjangan


Buasir yang berlarutan tanpa rawatan yang betul boleh membawa kepada komplikasi. Walaupun komplikasi ini jarang berlaku, ia tetap perlu diberi perhatian. 

  • Anemia :Kehilangan darah yang sangat banyak akan menyebabkan anemia(kurang darah merah).Oleh sebab itu kita akan cepat merasa letih dan lemah-lemah badan.
  • Dalam sesetengah keadaan pesakit mengalami sakit yang teruk hingga menyebabkan tisu mati atau rosak(gangrene).

Apa Perlu Buat Untuk Elak dan Cegah Buasir??


  • Jaga corak pemakanan. Banyakkan mengambil makanan yang tinggi fiber. Fiber atau serat ni banyak terdapat di dalam buah-buahan dan sayur-sayuran dan juga bijirin.
  • Pastikan setiap hari minum air yang banyak 7 hingga 8 gelas sehari. Pengambilan air juga bergantung kepada berat badan seseorang dan pekerjaan yang dilakukan. Tambah lagi musiam panas kenalah minum air yang banyak.
  • Bersenam. Bersenam dapat mengurangkan tekanan pada salur darah yang menyebabkan buasir dan ia juga dapat mengurangkan berat badan.
  • Elakkan berdiri atau duduk terlalu lama. Duduk terlalu lama terutamanya di dalam tandas akan meningkatkan tekanan salur darah pada anus.
  • Mengambil makanan tambahan atau supplemen yang mengandungi fiber. Bertujuan untuk melancarkan proses membuang najis dan membantu masalah sembelit. Anda boleh cuba Alfalfa Shaklee dan juga Herblax Shaklee.

Bagi yang telah ada buasir apa yang perlu buat??


Bagi yang telah mendapat buasir anda perlu juga mengamalkan tip-tip di atas. Selain mengambil vitamin lain untuk meredakan buasir. 

3 vitamin yang boleh diambil ialah:

OMEGA GUARD
- membantu mengurangkan bengkak akibat buasir.
- mengurangkan radang dan kesakitan.

OSTEMATRIX
- melembutkan najis dan memudahkan prosese pembuangan najis.
- membantu mengurangkan sembelit.

ZINC COMPLEX
- membantu sembuhkan luka  akibat buasir berdarah dengan cepat.


vitamin untuk atasi buasir berdarah


*******************************************************************************

OFFER MENARIK BULAN INI:

BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT + FREE MEMBERSHIP + CASHBACK

ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli..


JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 
"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Friday, March 4, 2016

Rahsia Mengurut Bahagian Kaki Untuk Kesihatan Tubuh

Assalamualaikum...

Mengurut bukan lah sesuatu yang asing bagi masyarakat Melayu terutamanya kaum wanita. Lebih-lebih lagi apabila seseorang wanita baru bersalin. Mengurut menjadi perkara wajib yang dilakukan oleh wanita yang bersalin. Kebiasaannya sebelum bersalin pun sebahagian kaum ibu ini akan mengurut

Kali ini saya ingin berkongsi tentang urutan bahagian kaki atau istilah modennya refleksologi. Urutan kaki baik untuk menyegarkan bahagian tersebut dan sekaligus memberikan manfaat untuk kesihatan badan secara keseluruhan. 



Rawatan refleksologi kaki menjadi terapi alternatif yang mengaplikasikan urutan pada titik tertentu di tapak kaki. Rasa kurang selesa di bahagian ini boleh mengakibatkan sakit di bahagian tengkuk, bahu, pinggang dan sembelit kerana kesihatan kaki memberi kesan kepada organ dalaman.

Ini disebabkan kaki merupakan anggota badan yang sangat kompleks yang mempunyai 26 tulang, 57 sendi, 107 ligamen dan 19 otot.

Kaki merupakan anggota badan yang banyak melakukan kerja-kerja keras untuk menampung berat badan, berjalan dan berlari. Bukan semua orang mampu mengurut. 

Hari ini mengurut menjadi satu kerjaya yang memberikan pendapatan yang agak lumayan. Mengurut memerlukan satu skill dan teknik yang betul agar aktiviti ini memberikan kesan yang maksimum. 

Di sini saya ingin berkongsi beberapa rahsia mengurut kaki yang memberikan manfaat untuk kesihatan tubuh badan.


Menambah Tenaga

Semasa kaki kita diurut telah berlaku proses pertambahan tenaga ke dalam tubuh. Mengurut dapat membnatu pengaliran tenaga ke seluruh badan dengan lancar dan  mudah.


Meningkatkan Perjalanan Darah

Kita biasa dengarkan aliran darah tidak lancar. Tapak kaki yang sentiasa sejuk dikatkan dengan aliran darah tidak lancar. Dengan mengurut dapat membantu melancarkan aliran darah kita.


Kurangkan Bengkak Kaki

Pengumpulan cecair di bahagian kaki atau disebut sebagai edema menyebabkan kaki menjadi bengkak. Kebiasaannya berlaku pada wanita mengandung apabila sudah hampir waktu melahirkan anak. Dengan mengurut dan berehat dapat mengatasi bengkak kaki ini.


Atasi Tekanan

Kehidupan hari ini tidak dapat lari dari rasa tekanan atau stress. Stress dengan kerja, stress dengan peningkatan kos sara hidup. Banyak lagi la punca yang boleh menyebabkan stress ni kan. Setiap orang akan mengalami stress disebabkan punca yang berbeza. Ada yang dapat mengatasinya dengan baik. 

Salah satu cara nak hilangkan stress ni dengan mengurut kaki yang kepenatan. Sekali sekala kita juga perlu manjakan diri kita. Pergilah ke spa atau mena2 temat yang boleh kita relax dan tenangkan fikiran.


Melegakan PMS dan Menapaus

Gejala PMS da menapaus sedikit sebanyak ada persamaan. Biasanya sakit kepala, cemas, stress, atau insomnia. Cuba atasi gejala ini dengan megurut kaki. Manalah tahu boleh meredakan gejala yang dialami itu.


Legakan Sakit Kepala

Sakit kepala akibat migraina atau punca lain boleh diredakan dengan mengurut kaki. 


Turunkan Tekanan Darah

Darah tinggi antara penyakit yang ramai rakyat Malaysia menghidapinya. Bagi pesakit darah tingggi anda boleh mencuba mengurut kaki untuk menurunkan tekanan darah. Masa urutan tidak mengambil masa yang lama. Cukup 10 hingga 20 minit sahaja. Mudah-mudahan dengan mengurut dapat meningkatkan mood dan meredakan perasaan cemas.

Dipercayai rawatan yang telah mula berkembang di China sejak beribu tahun ini murah dan selamat dipraktikkan. Namun, anda akan berasa sakit semasa urutan di titik refleksi atau titik pusat saraf kerana setiap titik mempunyai kaitan dengan organ tubuh manusia.


Rasa sakit ini akan menunjukkan tahap kesihatan organ dalaman anda sama ada berada dalam keadaan baik ataupun sebaliknya. Setelah selesai menjalani urutan, anda digalakkan minum banyak air bagi memudahkan pengeluaran toksik dalam badan.

Titik refleksi mewakili organ dalaman manusia yang terdiri daripada mata, lutut, dubur, perut, buah pinggang dan sebagainya. Walaupun ia memberi kesegaran tubuh badan dan melegakan rasa lenguh, namun wanita mengandung tidak disarankan mendapatkan perkhidmatan ini.


Sebagai ingatan, elakkan diri daripada terjerat dengan rawatan refleksologi kaki yang tidak diiktiraf. Ia bagi mengelak perkara tidak diingini yang boleh merencatkan kesihatan mahupun pergerakan anda.

Semoga perkongsian yang serba ringkas ini dapat memberikan manfaat untuk kita semua. Jom kita berurut demi untuk kesihatan.

Salam sayang,
Akmal Rusdi
4 Mac 2016
Pontian, Johor.