Vivix Mampu Memberikan Sinar Kebahagiaan Kepada Pesakit Strok

Assalamualaikum...

Saban hari semakin ramai rakyat Malaysia yang menghidap penyakit strok. Ketika ini strok menjadi penyebab ketiga kematian selepas penyakit jantung dan juga kanser.


testimoni vivix shaklee untuk penyakit stroke


Stroke Iskemia (Serangan Iskemia Sementara/ TIA) 


Strok iskemia, terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak dan mengganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolesterol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) selama bertahun-tahun.

Ia juga dikenali sebagai mini stroke (pre-stroke). Angin ahmar atau stroke permulaan merupakan tanda-tanda awal bagi stroke yang membawa maut. Ia terjadi apabila adanya gangguan bekalan darah yang sementara kepada bahagian-bahagian otak. 

Antara tanda-tanda TIA ialah seseorang itu akan menghadapi masalah bercakap seperti susah hendak memulakan percakapan, susah untuk menyusun ayat dalam percakapan atau percakapan tidak jelas. 

Masalah lemah anggota atau tidak boleh menggerakkan tubuh juga menunjukkan seseorang itu diserang TIA. Biasanya pesakit tidak mampu menggerakkan tangan, kaki, muka dan sebelah badannya.

Ada juga yang mengalami masalah penglihatan. Secara tiba-tiba kemampuan melihat tidak jelas atau tidak dapat melihat apa-apa di hadapannya.

Tanda-tanda dan simptom  TIA hampir sama dengan strok sebenar, tetapi, tidak seperti strok yang serius. Tanda-tandanya biasanya tidak lama. Kadang kala hanya beberapa minit, atau beberapa jam dan kurang dari 24 jam. Kemudian kembali pulih.

TIA adalah petunjuk yang sebahagian otak tidak mendapat darah yang mencukupi dan terdapat risiko berlakunya strok.

Walaupaun begitu TIA tidak boleh sekali-kali dibiarkan berlalu begitu sahaja tanpa merujuk kepada doktor dan mestilah mendapat rawatan secepat yang mungkin. 

Seseorang yang pernah menghadapi TIA ibarat bom jangka yang boleh meletup bila-bila masa sahaja. Jika seseorang itu tidak mendapat rawatan dan pemeriksaan lanjut untuk mengetahui punca sebenar, ia berisiko tinggi untuk mendapat strok yang sebenar. 

Apabila stroke sebenar menyerang, ia akan merosakkan otak dan membawa kecacatan kekal kepada pesakit. 

Tidak semua pesakit yang mendapat serangan strok akan diberi peringatan melalui TIA. Berdasarkan kajian perubatan, hanya satu pertiga daripada pesakit strok akan mendapat TIA. Bakinya pesakit terus diserang strok dan mendapat kecacatan kekal tanpa amaran. Ada juga yang terus meninggal dunia. 

Sangat menakutkan dan menggerunkan.


Vivix Mampu Membawa Sinar Kegembiraan Kepada Pesakit Strok


Bagi pembaca di luar sana yang pernah mendapat TIA atau ada di kalangan orang yang tersayang, kawan-kawan dan saudara mara yang telah mendapat serangan strok, jangan lah berputus asa. Teruskan berusaha mencari penawar.

Dengan rasa gembiranya saya ingin berkongsi tentang Vivix tonik ajaib yang boleh memberikan sinar harapan dan kebahagiaan kepada pesakit strok.

Di sini saya ingin berkongsi beberapa testimoni pesakit strok yang mengambil vivix sebaga ikhtiar. Alhamdulillah dengan izin Allah yang maha kuasa dengan asbab vivix pesakit strok mendapat perubahan positif dan menunjukkan tanda-tanda pemulihan.

TESTIMONI VIVIX 1

Mereka yang menghidapi tekanan darah tinggi (hypertensi) dan ada kolesterol tinggi amat berisiko tinggi untuk mendapat serangan strok.

testimoni vivix shaklee untuk penyakit strok
Alhamdulillah.. dengan izinNya, selepas mencuba Vivix emak Cik Nida Syam lebih sihat dan cergas. Muka pun makin berseri. Maklumlah dah sihat muka pun mestilah ceria. Yang lagi best ubat darah tinggi yang banyak tu tak payah makan dah. 

TESTIMONI VIVIX 2

Minor strok ni jika tidak dirawat dengan betul boleh menyebabkan strok yang membawa maut. 

testimoni vivix shaklee untuk penyakit strok
Alhamdulillah selepas seminggu ambil Vivix pesakit minor strok ini lebih bertenaga dan boleh basuh baju berkali-kali. Subhanallah..



Sebelum saya mengakhiri entry kali ini suka saya memetik kata-kata Dr. Zubaidi " Perjuangan untuk mengekalkan kesihatan adalah perjuangan yang sering dilupakan oleh ramai orang. Inilah sebenarnya perjuangan hidup. Berjuang membetulakan diri agar ianya memberi manfaat untuk jangka panjang dan pendek.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Comments