Saturday, February 27, 2016

Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

Assalamualaikum..

Lobak berasal daripada keluarga sayur yang berakar. Ia dipercayai mula tumbuh sejak 5,000 tahun lalu. Korang tahu tak sebelum abad ke 17 lobak sebenarnya berwarna ungu pekat hampt hitam. 

Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

Lobak dipercayaai mula ditanam di Afghanistan dengan dengan kulit luarnya berwarna ungu, tetapi isi­nya berwarna kuning. Hakikatnya lobak ungu mendominasi kehebatannya di kalangan lobak lain s
ehingga abad ke 17 apabila petani-petani di Belanda telah menjalankan eksperimen bagi menghasilkan lobak lalu lahirlah lobak berwarna oren seperti yang kita lihat sekarang.

Ramai yang sudah sedia maklum lobak kaya dengan vitamin A, mineral dan antioksidan tinggi yang baik untuk tubuh dan memberi banyak kebaikan dari segi kecantikan kulit dan rambut. Begitu juga dengan lobak ungu manfaat yang ada di dalamnya melebihi lobak warna lain.


Lobak ungu atau purple carrot ni warna dia pelik sikit. Tapi sebenarnya khasiatnya sangatlah banyak jika dibandingkan dengan lobak oren yang kita makan tu.

Manfaat untuk kesihatan yang banyak yang ada pada purple carrot menyebabkan tumbuhan ini dipilih sebagai salah satu bahan untuk menghasilkan VIVIX si tonik ajaib.

Lobak ungu mengandungi banyak nutrisi iaitu vitamin A dan pythokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Kesemuanya ini sangat bermanfaat untuk kesihatab tubuh manusia.

Lobak ungu mengandungi kepekatan anthocyanin yang tinggi iaitu 28 kali ganda lebih berbanding lobak warna lain.Ia juag mengandungi 2 kali ganda tahap beta-karotena.

Apakah Anthocyanin ni??


Anthocyanin ni pigmen flavonoid yang memberikan pigmentasi berwarna gelap seperti warna merah, biru dan unggu kepada buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia berfungsi sebagai antioksidan yang tinggi. 
Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

#1 Sebagai Antioksida 


Antioksida yang terdapat dalam purple carrot penting untuk melindungi sel badan kita daripada "berkarat" dan rosak. Apabila sel banyak yang rosak menyebabkan pelbagai penyakit mudah terkena. Ia juga penting untuk menghalang serangan radikal bebas yang datang dari pelbagai sudut yang merosakkan sel-sel dan DNA kita. 

#2 Anti Radang (Anti inflamasi)


Mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Disebabkan itu ia bagus untuk melegakan penyakit arthritis atau sakit sendi
Jadi korang yang ada mak ayah yang sakit lutut bolehlah bagi VIVIX ni sebotol untuk mereka. InshaaAllah boleh membantu mereka untuk lebih sihat. 

Mak ayah kita ni nak badan sihat tujuannya nak beribadah dengan selesa dan khusyuk je. Cuba banyangkan kalau mak ayah kita nak solat pun kena duduk. Nak rukuk pun tak bolah. Nak sujud apatah lagi. Nak berjalan pun kena merangkak. Tak kesian ke tengok maka ayah kita macam tu..Apa salahnya kita berikhtiar. Mak ayah gembira kita sebagai anak lagi la bertambah gembira. Betul tak?? 

#3 Anti Carcinogen 


Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi penyakit kanser, ia boleh membantu tubuh untuk melawan kanser. Sel-sel kanser dapat dihalang dari terus merebak. 

Kajian yang dijalankan Oleh Jabatan Pemakanan & Sains Makanan Universiti Maryland telah menguji kesan Anthocyanin daripada pelbagai sumber. Hasil kajian itu didapati bahawa anthocyanin mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolon. 

#4 Melindungi kualiti kesihatan mata 

Lobak ungu juga kaya dengan lutein dan karotenoid. Makanan yang kaya dengan anthocyanin seperti lobak unggu boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran darah dalam kapilari retina.

Lutein dalam lobak unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Jadi mereka yang ada masalh mata seperti rabun jauh atau dekat, masalah katark sangat disyorkan ambil VIVIX ni sebagai ikhtiar untuk lebih sihat.

#5 Antiviral, antiseptic & anti microbial 


Ia sangat bagus untuk melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut dan perut.

#6 Memperbaiki kesihatan vascular


Kandungan vitamin A yang tinggi dalam lobak unggu membantu untuk meningkatkan sistem imun dan menghalang lemak ke arteri Kita.

Kalau lemak atau kolesterol jahat ni sampai ke arteri , arteri kita akan tersumbat. Apabila arteri tersumbat pelbagai penyakit boleh menyerang sepert sakit jantung, serangan jantung, darah tinggi dan antara yang paling menakutkan ialah strok.

Bagi mereka yang berisiko tinggi menghidap penyakit jantung, penyakit strok dan darah tinggi sangat disarankan untuk mengambil Vivix

Vivix bukan sahaja boleh membantu kita menghalang penyakit-penyakit kronik malah boleh membantu pesakit-pesakit hidup lebih sihat tanpa ubat-ubat kimia.

Shaklee tidak salah memilih lobak ungu sebagai bahan untuk menghasilkan Vivix. Vivix bukan dicipta dalam masa sebulan, bukan juga setahun, malah bertahun-tahun pihak Shaklee mengambil masa untuk menghasilkan tonik ajaib yang yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kita.

Jika nak dibandingakan harganya dengan manfaat kesihatan yang kita akan dapat tak akan mampu. Rawatan untuk setiap penyakit kronik lebih tinggi kosnya berbanding harga sebotol VIVIX


Mana nak cari lobak ungu ni?? Memang susah la nak jumpa. Saya sendiri tak pernah nampak pun dengan mata kasar macam mana rupa lobak ungu ni. 

Apa susahnya kan. VIVIX kan ada. Sehari hanya satu sudu kecil je korang akan dapat semuanya. Bukan badam je yang sihat kulit pun lebih cantik dan awet muda tau.


*******************************************************************************

OFFER MENARIK BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT+FREE MEMBERSHIP+CASHBACK

ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 

  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

3 comments:

  1. Pelik bin ajaib ^^ Nice sharing...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang Allah cipta mesti ada kebaikannua. Allah tak akan cipta sesuatu dgn sia-sis

      Delete
    2. Apa yang Allah cipta mesti ada kebaikannua. Allah tak akan cipta sesuatu dgn sia-sis

      Delete