Sunday, February 28, 2016

Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu

Assalamualaikum...

Entry kali ini saya ingin mengulas tentang buah Elderberry. Nama lain bagi buah yang sangat banyak khasiat ialah Sumbucus Nigra. Elderberry merupakan salah satu ramuan terpilih di dalam tonik ajaib VIVIX kegemaran ramai selain muscadine grape, purple carrot dan polyganum. 


Bentuk dan rupa elderberry ni bulat2 kecik aje saiznya and warnanya purple gelap. Banyak tumbuh subur di negara Eropah dan Asia Barat.

Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu


Apa yang sangat best pasal buah elderberry ni?? Yang bestnya sebab ia sejenis buah yang kaya dengan antioksidan. Dalam elderberry ada flavonoids yang sangat membantu untuk kuatkan sistem imun melawan penyakit dan mengelakkan sel- sel kita daripada rosak akibat serangan radikal bebas.

Buah Elderberry juga mengandungi banyak khasiat untuk kesihatan tubuh badan kita. Antara komponen-komponen yang terdapat di dalam buah Elderberry ialah: 

  • flavonoid 
  • kandungan vitamin C yang tinggi
  • tinggi kandungan vitamin A
  • potassium
  • iron
  • vitamin B6
  • fiber
  • beta carotene
  • asid amino
  • tannin
  • gula
  • rutin
  • asid viburnic

Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu

Haa bukan lobak ungu saje yang ada vitamin A dan beta carotene tau tapi buah elderberry pun ada juga. Bayangkan kalau korang amalkan VIVIX ni berganda-ganda khasiat untuk mata yang korang akan dapat. Satu dari lobak ungu dan satu dari buah elderberry.


Jom kita tengok apa pula fungsi dan manfaat elderberry sehinggakan pihak Shaklee mengambilnya sebagai ramuan di dalam sirap merah VIVIX.

Ada 3 mekanisma utama elderberry berdasarkan kajian-kajian dan ujian makmal yang dijalankan iaitu:


ANTI RADANG (anti inflamasi)

Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu

Di dalam elderberry ada anthocyanin yang sangat bagus dalam mengatasi masalah keradangan, boost imunne system dan bagus dalam mengatasi masalah sakit2 otot.


ANTI VIRAL


Jus elderbery banyak digunakan sejak dulu lagi untuk mengatasi masalah demam, selesema, batuk, jangkitan virus dan tonsil. 

Jus elderberrry telah digunakan untuk merawat satu wabak selesema di Panama pada tahun 1995. Elderberries (Sambucus) telah menjadi satu pengubatan tradisional selama berkurun-kurun lamanya di Amerika Utara, Eropah dan Asia Barat.

Sejak dari itu banyak kajian perubatan yang dibuat untuk mengkaji semula kehebatan elderberry. Sememangnya terdapat kajian yang menunjukkan elderbery boleh mengubati serangan influenza A (HINI).

Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu

Bioflavonoids dan protein lain yang terdapat di dalam elderberry berupaya memusnahkan virus demam dan flu (selesema) dari mengjangkiti dan menyerang sel-sel tubuh.

Mereka yang terkena selesema dan mengambil jus elderberry dilaporkan merasa lebih baik dengan cepat berbanding mereka yang tidak mengambil jus buah ini.

Elderberries telah disenaraikan di CRC Handbook of Medicinal Herbs seawal 1985 , dan disenaraikan dalam rujukan Nursing Drug 2000 Mosby untuk selesema, demam, jangkitan yis, sengau dan kesesakan dada, dan demam alergi.

Jadi, anda yang selalu demam dan sakit-sakit terkena selesema sangatlah elok ambil elderberry.


ANTI KANSER

Satu kajian yang telah dijalankan oleh Hassasah Oncology Lab di Israel menunjukkan elderbery dapat bantu merangsang sistem imunisasi (pertahanan) badan. Kajian di sana menunjukkan mereka merawat pesakit cancer and AIDS dengan elderberry ini.

Di pusat penyelidikan untuk makanan Bundesforschungsanstalt di Karlsruhe, Jerman, ahli sains menjalankan kajian terhadap Elderberry. Ia menunjukkan bahawa kandungan anthocyanins di dalam elderberry berupaya meningkatkan fungsi imun dengan melonjakkan pengeluaran sitokin (cytokines) . 

Protein unik ini bertindak sebagai penghantar mesej di dalam sistem imun untuk membantu mengawal gerak balas imun. Ia membantu mempertahankan badan terhadap penyakit. 

Kajian dan penelitian lanjut menunjukkan bahawa anthocyanins yang ditemui di dalam elderberries memiliki dengan ketara lebih banyak keupayaan antipengoksida berbanding vitamin E atau vitamin C.

Kajian di University of Graz Austria mendapati ekstrak elderberry membantu mengurangkan pengoksidaan kolesterol lipoprotein (LDL) yang ketumpatan rendah. Pengoksidaan kolesterol LDL melibatkan atherogenesis. ini menyumbang kepada penyakit kardiovaskular. Kita memang tak nak kolestrol jahat ni teroksida kerana nanti boleh jadi plak pada dinding arteri.

Mana nak cari buah elderberry ni?? Memang susah la nak jumpa. Saya sendiri tak pernah nampak pun dengan mata kasar macam mana rupa buah ni. Buah istimewa ni tak ada di Malaysia tau.

Apa susahnya kan. VIVIX kan ada. Sehari hanya satu sudu kecil je korang akan dapat semuanya. Bukan badam je yang sihat kulit pun lebih cantik dan awet muda tau.

*******************************************************************************

OFFER MENARIK BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT+FREE MEMBERSHIP+CASHBACK

ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 

  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846

Saturday, February 27, 2016

Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

Assalamualaikum..

Lobak berasal daripada keluarga sayur yang berakar. Ia dipercayai mula tumbuh sejak 5,000 tahun lalu. Korang tahu tak sebelum abad ke 17 lobak sebenarnya berwarna ungu pekat hampt hitam. 

Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

Lobak dipercayaai mula ditanam di Afghanistan dengan dengan kulit luarnya berwarna ungu, tetapi isi­nya berwarna kuning. Hakikatnya lobak ungu mendominasi kehebatannya di kalangan lobak lain s
ehingga abad ke 17 apabila petani-petani di Belanda telah menjalankan eksperimen bagi menghasilkan lobak lalu lahirlah lobak berwarna oren seperti yang kita lihat sekarang.

Ramai yang sudah sedia maklum lobak kaya dengan vitamin A, mineral dan antioksidan tinggi yang baik untuk tubuh dan memberi banyak kebaikan dari segi kecantikan kulit dan rambut. Begitu juga dengan lobak ungu manfaat yang ada di dalamnya melebihi lobak warna lain.


Lobak ungu atau purple carrot ni warna dia pelik sikit. Tapi sebenarnya khasiatnya sangatlah banyak jika dibandingkan dengan lobak oren yang kita makan tu.

Manfaat untuk kesihatan yang banyak yang ada pada purple carrot menyebabkan tumbuhan ini dipilih sebagai salah satu bahan untuk menghasilkan VIVIX si tonik ajaib.

Lobak ungu mengandungi banyak nutrisi iaitu vitamin A dan pythokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Kesemuanya ini sangat bermanfaat untuk kesihatab tubuh manusia.

Lobak ungu mengandungi kepekatan anthocyanin yang tinggi iaitu 28 kali ganda lebih berbanding lobak warna lain.Ia juag mengandungi 2 kali ganda tahap beta-karotena.

Apakah Anthocyanin ni??


Anthocyanin ni pigmen flavonoid yang memberikan pigmentasi berwarna gelap seperti warna merah, biru dan unggu kepada buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia berfungsi sebagai antioksidan yang tinggi. 
Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

#1 Sebagai Antioksida 


Antioksida yang terdapat dalam purple carrot penting untuk melindungi sel badan kita daripada "berkarat" dan rosak. Apabila sel banyak yang rosak menyebabkan pelbagai penyakit mudah terkena. Ia juga penting untuk menghalang serangan radikal bebas yang datang dari pelbagai sudut yang merosakkan sel-sel dan DNA kita. 

#2 Anti Radang (Anti inflamasi)


Mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Disebabkan itu ia bagus untuk melegakan penyakit arthritis atau sakit sendi
Jadi korang yang ada mak ayah yang sakit lutut bolehlah bagi VIVIX ni sebotol untuk mereka. InshaaAllah boleh membantu mereka untuk lebih sihat. 

Mak ayah kita ni nak badan sihat tujuannya nak beribadah dengan selesa dan khusyuk je. Cuba banyangkan kalau mak ayah kita nak solat pun kena duduk. Nak rukuk pun tak bolah. Nak sujud apatah lagi. Nak berjalan pun kena merangkak. Tak kesian ke tengok maka ayah kita macam tu..Apa salahnya kita berikhtiar. Mak ayah gembira kita sebagai anak lagi la bertambah gembira. Betul tak?? 

#3 Anti Carcinogen 


Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi penyakit kanser, ia boleh membantu tubuh untuk melawan kanser. Sel-sel kanser dapat dihalang dari terus merebak. 

Kajian yang dijalankan Oleh Jabatan Pemakanan & Sains Makanan Universiti Maryland telah menguji kesan Anthocyanin daripada pelbagai sumber. Hasil kajian itu didapati bahawa anthocyanin mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolon. 

#4 Melindungi kualiti kesihatan mata 

Lobak ungu juga kaya dengan lutein dan karotenoid. Makanan yang kaya dengan anthocyanin seperti lobak unggu boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran darah dalam kapilari retina.

Lutein dalam lobak unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Jadi mereka yang ada masalh mata seperti rabun jauh atau dekat, masalah katark sangat disyorkan ambil VIVIX ni sebagai ikhtiar untuk lebih sihat.

#5 Antiviral, antiseptic & anti microbial 


Ia sangat bagus untuk melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut dan perut.

#6 Memperbaiki kesihatan vascular


Kandungan vitamin A yang tinggi dalam lobak unggu membantu untuk meningkatkan sistem imun dan menghalang lemak ke arteri Kita.

Kalau lemak atau kolesterol jahat ni sampai ke arteri , arteri kita akan tersumbat. Apabila arteri tersumbat pelbagai penyakit boleh menyerang sepert sakit jantung, serangan jantung, darah tinggi dan antara yang paling menakutkan ialah strok.

Bagi mereka yang berisiko tinggi menghidap penyakit jantung, penyakit strok dan darah tinggi sangat disarankan untuk mengambil Vivix

Vivix bukan sahaja boleh membantu kita menghalang penyakit-penyakit kronik malah boleh membantu pesakit-pesakit hidup lebih sihat tanpa ubat-ubat kimia.

Shaklee tidak salah memilih lobak ungu sebagai bahan untuk menghasilkan Vivix. Vivix bukan dicipta dalam masa sebulan, bukan juga setahun, malah bertahun-tahun pihak Shaklee mengambil masa untuk menghasilkan tonik ajaib yang yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kita.

Jika nak dibandingakan harganya dengan manfaat kesihatan yang kita akan dapat tak akan mampu. Rawatan untuk setiap penyakit kronik lebih tinggi kosnya berbanding harga sebotol VIVIX


Mana nak cari lobak ungu ni?? Memang susah la nak jumpa. Saya sendiri tak pernah nampak pun dengan mata kasar macam mana rupa lobak ungu ni. 

Apa susahnya kan. VIVIX kan ada. Sehari hanya satu sudu kecil je korang akan dapat semuanya. Bukan badam je yang sihat kulit pun lebih cantik dan awet muda tau.


*******************************************************************************

OFFER MENARIK BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT+FREE MEMBERSHIP+CASHBACK

ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 

  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Friday, February 26, 2016

Ketahui 4 Sebab Ketagih Makanan Segera

Assalamualaikum...

Ketagih untuk mengambil makanan segera atau makanan ringan merupakan tabiat pemakanan yang tidak bagus untuk kesihatan jangka panjang. Ramai sebenarnya yang ketagih dengan makanan yang tidak sihat ini. Ye kita tahu makanan jenis ini memang sedap dan lazat untuk dinikmati. Bagi yang tak berapa rajin ke dapur makanan ringan dan segera inilah yang menjadi menu utama meraka. 
Ketahui 4 Sebab Ketagih Makanan Segera

Lambakan makanan ringan di pasaran membuatkan seseorang itu susah untuk menghindarkan diri dari mengambil makanan yang tidak memberi manfaat. Di tambah pula dengan pelbagai iklan-iklan yang menunjukkan keenakkan makanan ringan atau makanan segera. Siapa yang tak kuat iman memang akan tergoda dan terpedaya untuk membeli makanan segera yang kita sedia maklum kurang berkhasiat. 

Makanan segera merupakan makanan yang mengandungi kurang khasiat pemakanan. Ia juga memberi kesan yang kurang baik kepada kesihatan. Jika ia dijadikan hidangan yang hanya dinikmati sekali sekala, makanan tersebut kurang memudaratkan.

Tetapi apa yang dikhuatiri jika makanan segera diambil secara kerap, ia bakal menimbulkan kesan buruk dari segi pemakanan. Tanpa kita sedari, ia akan mendedahkan kepada kita dengan pelbagai penyakit. Antaranya kerosakan gigi, penyakit kencing manis, sembelit, ‘obesiti', tekanan darah tinggi, pembuluh darah tersumbat, penyakit jantung dan juga kanser usus.
Ketahui 4 penyebab yang menjadi seseorang itu ketagih dengan makanan segera dan sukar untuk mengelakkannya.

Waktu Makan Yang Lewat

Ramai di kalangan kita suka melambat-lambatkan waktu makan. Tabiat suka melengah-lengahkan waktu makan boleh menurunkan paras gula di dalam darah. 

Kesannya akan menyebabkan keinginan untuk menguyah makanan yang tidak sihat meningkat. Tubuh kemudian akan menghantar isyarat yang membuatkan seseorang itu ingin mengambil lebih banyak karbohidrat bagi menghasilkan tenaga.

Pada masa yang sama perut akan rasa lapar dengancepat. Oleh itu, kena jaga waktu makan. Mesti disiplinkan diri dengan makan mengikut waktu yang sepatutnya bagi mengelakkan masalah ketagih ini berterusan.

Ketidakstabilan Emosi

Keadaan emosi seseorang juga boleh mempengaruhi keinginan untuk menjamah makanan ringan ini. Emosi yang tidak stabil kadang kala mengganggu waktu tidur.Apabila waktu tidur kurang secara tidak sedar boleh mempengaruhi keinginan untuk mengambil makanan ringan. 

Badan letih akibat tidur yang tidak berkualiti menjadi pencetus kepada badan untuk mencari sumber tenaga dengan cepat yang mengandungi karbohidrat dan gula yang tinggi. 

Tekanan Perasaan

Stress dengan kerja atau apa sahaja boleh mendorong seseorang untuk mengambil makanan yang tidak sihat ini. Bila stress datang cuba jauhkan diri dari makanan segera. Buatlah sesuatu yang boleh menghilangkan keinginan untuk menikmati makanan segera.

Hilangkan Rasa Marah


Ada yang percaya dengan mengambil makanan segera dan juga makanan ringan mempu menghilangkan perasaan marah yang sedang membuak-buak.

Orang yang macam ni kena kawal perasaan marah tu. Lepaskan perasaan marah tu dengan cara yang betul. Mungkin boleh ambil wudhu' atau beristighfar banyak-banyak.

Jadi bila ada rasa marah elakkan mengunjungi restauran makana segera dan elakkan mengambil makanan ringan. 

Penggemar-penggemar makanan segera seperti burger, kentang goreng dan minuman ringan boleh menjadi ketagih sama seperti yang dialami oleh mereka yang mengambil ubat-ubatan yang boleh menyebabkan ketagihan.

Menurut saintis, pengambilan makanan yang mengandungi kadar gula dan lemak yang tinggi boleh menyebabkan perubahan dalam otak sehingga menyukarkan seseorang mengatakan `tidak'.

Pakar jiwa di University of Toronto, Jeanne Randolph pula berkata, pengambilan makanan segera dan snek yang mengandungi gula boleh menyebabkan seseorang itu ingin menikmatinya lagi.

Ketagihan yang tidak dibendung boleh mendatangkan pelbagai penyakit. Awas jika anda seorang penggemar makanan ringan dan makanan segera. Cegah lebih baik dari merawat. Betul ke idok??

Sunday, February 21, 2016

Vivix Bertindak Menghalang Pertumbuhan Sel Kanser Payudara

Assalamualaikum..
Sebut je kanser payudara mesti wanita-wanita akan merasa seram sejuk. Mana taknya kanser payudara ni menjadi salah satu punca UTAMA kematian bagi kaum wanita bukan saja di Malaysia malah di seluruh dunia. Di UK secara puratanya, seorang daripada lapan wanita menghidap penyakit ini..


Umur merupakan faktor utama bagi golongan berusia diserang kanser payu dara. Faktor genetik juga menjadi penyebab terutama kepada mereka yang mempunyai sejarah keluarga menghidap kanser payu dara iaitu 80 hingga 90 peratus. 

Bagi anda yang ada ahli keluarga terdekat pernah mendapat penyakit kanser ini korang perlu mengambil langkah awal pencegahan. Genetik antara faktor utama kanser payudara. Selain pemakanan yang mesti dititikberatkan dan diubah, pengambilan suplemen yang tinggi antioksidan sangatlah perlu dan WAJIB.

Bagi saya suplemen atau makanan tambahan yang ada antioksidan ni dah menjadi wajib untuk semua orang. Dunia hari ini kita terdedah kepada pelbagai pencemaran. Pencemaran udara, pencemaran air dan pelbagai lagi pencemaran serta serangan radikal bebas yang datang dari pelbagai sudut. 

Di tambah lagi dengan gaya hidup dan corak pemakanan yang tidak seimbang semua ini menyumbang kepada pelbagai penyakit yang kadang kala tidak terjangkau dek akal fikiran kita. 

Kembali kepada kanser payudara, di dalam entry ini saya tak nak ulas panjang. Untuk maklumat lanjut tentang penyakit yang menakutkan ini korang boleh klik link ini  Cegah Kanser Payudara Sebelum Terlambat.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan kalian semua beberapa testimoni pesakit kanser payudara yang mengambil Vivix sebagai ikhtiar dan rawatan alternatif. Alhamdulillah dengan izinNya yang maha kuasa pesakit-pesakit ini menunjukkan respon yang sangat positif selepas mengamalkan Vivix.

Shaklee telah mencipta satu tonik ajaib atau suplemen anti kanser iaitu Vivix. Vivix merupakan sejenis sirap Shaklee yang tinggi aktioksidan bagi merawat radikal bebas yang berada disekeliling kita. Sel kanser di dalam tubuh kita aktif kerana radikal bebas daripada persekitaran seperti pencemaran udara, pemakanan yang tidak sihat, tekanan perasaan dan lain-lain merosakkan tubuh kita.


Bagaimana Vivix dapat membantu pesakit kanser?





  • Bahan-Bahan dalam VIVIX seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Sebab itulah, VIVIX mampu membantu pesakit kanser.
  • VIVIX dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.
  • VIVIX Dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.
  • VIVIX Dapat meningkatkan sistem imun / ketahanan badan bagi membolehkan anda melawan kanser

Jom kita tengok testimoni yang hebat ini.

TESTIMONI 1




TESTIMONI 2





TESTIMONI 3







Jika ada di kalangan kawan-kawan atau saudara mara korang yang sedang berjuang melawan penyakit ini korang boleh cadangkan kepada mereka VIVIX tonik ajaib ini. Mudah-mudahan VIVIX dapat membantu mereka tersenyum dan hidup lebih gembira. 

Dapatkan VIVIX sekarang. Usah ditangguh-tangguh lagi. Sel-sel kanser semakin pantas merebak. Apalah sangat nilai sebotol VIVIX yang harganya tak sampai pun RM500 berbanding kos merawat penyakit kanser yang lebih tinggi dari RM500. 


*******************************************************************************

OFFER MENARIK BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT+FREE MEMBERSHIP+CASHBACK

ANDA JIMAT HAMPIR RM200..!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 

  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:Whatsapp/Telegram: 0139279846


Saturday, February 20, 2016

Bell's Palsy: Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena

Assalamualaikum..

Bila sebut Bell's Palsy ramai yang tertanya-tanya penyakit apakah ia? Ramai yang tidak tahu tentang bell palsy ni. Bell's Palsy bukan strok. Ramai yang menyangka Bell's palsy ni gejala strok. Gejala Bell's Palsy memang seakan-akan strok tetapi ia bukan strok.
Bell's Palsy Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena

Apa itu Bell’s palsy?


Bell's palsy diberi sempena pakar anatomi Scotland Charles Bell yang pertama kali menggambarkan keadaan tersebut sebagai penyakit mononeuropati akut (penyakit yang melibatkan satu saraf).

Bell’'s palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca) akibat disfungsi saraf tengkorak VII (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.

Pesakit yang mengalami strok biasanya mengakibatkan bukan sahaja kelumpuhan pada wajah malah tangan dan beberapa anggota badan yang lain turut terjejas.

Berbeza dengan Bell’'s palsy di mana pesakitnya hanya mengalami lumpuh muka yang bukan berpunca daripada tekanan darah tinggi, diabetes atau sebagainya.

Hanya sebahagian daripada punca yang dikenalpasti kerana punca sebenar tidak diketahui. Beberapa punca mungkin mempunyai kaitan dengan serangan Bell'’s palsy seperti trauma, faktor sekeliling, emosi dan metabolik tidak stabil.

Simptom Dan Gejala-gejala Bell's Palsy


Bell's Palsy dikenalpasti melalui bentuk muka seakan jatuh sebelah. Kegagalan saraf VII berfungsi menyebabkan mata pesakit tidak boleh dikerdip dan tutup, senyuman dan pergerakan bibir terganggu, lidah mengeras, kening juga seperti berkerut dan terangkat, air liur meleleh dan hidung seakan terjatuh pada bahagian yang terjejas.

Sesetengah pesakit boleh merasai kelainan pada wajahnya beberapa hari sebelum diserang Bell’'s Palsy seperti rasa kebas, sakit bahagian telinga dan rasa kelainan pada lidah.

Bell's Palsy Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena

Beberapa jam atau hari sebelum Bell's Palsy terjadi sepenuhnya, penghidap akan berasa sakit kepala atau rasa sakit pada bahagian belakang atau hadapan telinga. Satu bahagian muka seperti  terjatuh atau rasa kaku.

Bell'’s Palsy menyerang secara random di kalangan mereka yang berusia, wanita selepas bersalin atau ketika kedatangan haid, remaja dan mereka yang mengalami stres. Ada juga kes yang berlaku di kalangan kanak-kanak namun peratusannya sangat rendah.


Ada pesakit yang mengalaminya lebih daripada tiga kali walaupun keadaan wajahnya sudah kembali seperti normal,.

Hampir 50% pesakit boleh pulih dalam masa dua hingga tiga minggu malah ada yang menunjukkan pemulihan dalam tempoh 10 hari tanpa sebarang rawatan khusus.

“35% hingga 40% mengambil masa lebih kurang setahun untuk pulih dan hanya 5% yang tidak pulih sepenuhnya di mana wajah mereka kekal menunjukkan kesan mengalami Bell’'s Palsy.



Rawatan Doktor


Apabila diserang Bell's Palsy pesakit hendaklah segera mendapatkan rawatan dalam tempoh 48 jam bagi memudahkan proses pemulihan.

Doktor biasanya akan memberi pesakit ubat makan steroid (kortikosteroid) dengan dos yang tinggi pada peringkat awal serangan selama dua minggu. Ia akan berkurangan sehinggalah pesakit menunjukkan peningkatan.

Sesetengah pesakit mungkin tidak memerlukan rawatan khusus bergantung kepada tahap yang dilaluinya.


Rawatan Alternatif


Vitamin B-Complex

B Complex Shaklee sangat membantu untuk proses baikpulih dan melegakan saraf anda. B-complex juga baik untuk bagus untuk mengurangkan keradangan saraf dan mengelakkan kematian saraf dan sel-sel yang terlibat.

Vivix


Vivix merupakan minuman kesihatan yang dihasilkan daripada anggur muscadine, elderberi dan purple carrot. Gabungan tumbuhan ini menghasilkan satu minuman yang sangat lengkap dan bagus untuk membantu baikpulih dna yang sering sahaja terdedah kepada virus dan serangan radikal bebas.

Ia sangat membantu untuk meningkatkan antibodi dan juga mempercepatkan proses baik pulih penyakit bell's palsy. Kadar penyembuhan secara total in shaa Allah akan lebih cepat berbanding dengan pesakit yang tidak mengambil Vivix.


Di sini saya ingin berkongsi beberapa testimoni pesakit Bell's palsy yang kembali normal setelah mengamalkan supplemen Shaklee

TESTIMONI 1


Bell's Palsy Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena

TESTIMONI 2

Bell's Palsy Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena


TESTIMONI 3



Bell's Palsy Kelumpuhan Sebelah Muka Sesiapa Pun Boleh Kena

Kisah Faiza:
alhamdullilah, 2 oct 2015.Saya bangun sebelah muka da jatuh. Xbole senyum. Mata x bole tutup. Air mata mengalir macam menangis, Sakit. Rasa tegang je..

Dr sahkan saya diserang bell palsy. Bukan STROKE tapi kelemahan sebelah otot muke. Saya di steroid

Punca UNKNOWN. Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin.Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..

Consume SPECIAL DOSE vivix.
Dan consume Omega guard,Bcomplex dan Vitamin E dgn extreme.

Saya juga menjalani fisioterapi. Alhamdullilah selepas 90 hari Saya diberi kesempatan SENYUM kembali

Share la. Saya izinkan. Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support.

Ia bukan mudah seperti dijangka. Saya dan sahabat ‪#‎bellpalsy‬ sahaja yg tahu apa yg kami rasa..

Actually its more to self confidence / esteem. Tapi serius is MANIS untuk diingati Dalam calender kehidupan. Hadiah dari Allah. Harap ia menghapus dosa2...

Sharing dr FB: Faiza Suhada



*******************************************************************************

OFFER MENARIK BELIAN VIVIX TWIN PACK

HARGA HEBAT+FREE MEMBERSHIP+CASHBACK


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."



Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Friday, February 19, 2016

Atasi Sembelit Kronik Jangan Biarkan Berpanjangan

Assalamualaikum semua..


Anda meneran hingga merah muka? Atau meneran sambil mengetap gigi dan kaki pulak bersilang sambil kepit punggung ketika membuang air besar?

Jika korang menghadapi situasi seperti di atas yakni sukar untuk melepaskan hajat setiap kali berada di tandas, ini menunjukkan korang mengalami sembelit yang kronik.


Atasi Sembelit Kronik Jangan Biarkan Berpanjangan

Sembelit dari sudut perubatan apabila seseorang itu membuang air besar kurang dari 3 kali seminggu dan keadaan ini berpanjangan hingga beberapa bulan lamanya. 

Mereka yang kerap sembelit akan menunjukkan beberapa masalah lain seperti mulut dan badan berbau yang kurang menyenangkan, rasa mengantuk, malas, lesu yang kronik, hilang selera makan, sakit kepala dan masalah kulit.


Toksik tidak dikeluarkan secara sempurna


Sembelit yang kerap dan berpanjangan boleh menyebabkan toksik tidak dapat dikeluarkan dengan baik. Secara tidak langsung akan meningkatkan paras molekul radikal bebas.

Keadaan ini akan menyebabkan DNA tidak dapat berfungsi secara sempurna. Ia menyebabkan antara lain gangguan pembentukan pelbagai jenis enzim termasuk enzim detoksifikasi.

Proses Detoksifkasi yang tidak cekap menyebabkan sel bersifat asid. Ia menyebabkan berlaku kekurangan oksigen di dalam sel di mana keadaan ini amat kondusif untuk pertumbuhan sel-sel kanser.

Tip Mencegah Sembelit

  • pelbagsikan jenis makanan. Makan banyak kekacang, bijirin penuh, buah-buahan segar dan sayura-sayuran. Buah dan sayur penawar terbaik untuk elakkan sembelit kerana di dalamnya mengandungi serat yang tinggi. 
  • minum air yang banyak. Air kosong tau bukan air manis okey.
  • buat senaman secara berkala
  • jangan menahan keinginan untuk membuang air besar. Kalau rasa nak melabur tu layan je. Jangan jadikan habit tahan rasa nak membuang tu. Bahaya tau.
  • sekiranya tabiat membuang air besar berubah segera dapatkan peemriksaan doktor.


Sekiranya korang menghadapi sembelit yang kronik bagaimana caranya yang lebih selamat dan semulajadi untuk menyelesaikannya??

Sudah tentu SET SEMBELIT SHAKLEE iaitu Herblax dan Ostematrix boleh membantu mereka yang menghadapi sembelit dengan berkesan tanpa kesan sampingan jangka panjang dan pendek.


Atasi Sembelit Kronik Jangan Biarkan Berpanjangan


Herblax

  • Sesuai diambil oleh lelaki dan wanita
  • Produk yang mendapat permintaan yang tinggi
  • Mengandungi 9 herba semulajadi dan menggalakkan pembersihan secara lembut dan terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan dalam jangka masa panjang
  • Ia membantu untuk mengatasi masalah sembelitk kronik
  • Membantu pembersihan usus dan detoks
  • Meningkatkan pelawasan pada sistem pencernaan
  • Membantu mengempiskan perut

Ostematrix

  • Ostematrix Shaklee terdiri daripada kalsium, magnesium dan vitamin D
  • Mengandungi Magnesium iaitu mineral yang bersifat laksatif. Magnesium melembutkan najis sekaligus memudahkan pembuangan.
  • Membantu untuk mencegah sembelit
  • Bagi wanita yang berpantang, ramai yang mengamalkan Ostematrix untuk mengelakkan sembelit
  • Membantu untuk kita lebih mudah bangun pada waktu pagi. (Badan rasa lebih ringan dan memmbuang pun lebih smooth)

Apa tunggu lagi jom hubungi saya segera.Selesaikan masalah sembelit yang mengganggu hidup korang. Jangan malu jangan segan kelak diri yang merana.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin  secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit 
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak