Petua Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Cepat Dan Berkesan Tanpa Ubat

Tekanan darah tinggi (high blood pressure) atau di dalam termalogi perubatan menyebut sebagai hypertension menjadi sillent killer atau pembunuh senyap kerana kehadiran penyakit ini tidak menunjukkan tanda-tanda atau simptom yang tertentu. 

Sekiranya tidak dirawat, ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia. Ramai di kalangan rakyat Malaysia yang tidak menyedari bahawa dirinya menghidapi penyakit darah tinggi sehinggalah mereka mengalami serangan jantung, strok dan sebagainya. 

Di dalam entri ini saya ingin berkongsi dengan kalian semua petua yang boleh diamalkan untuk menurunkan dan mengawal tekanan darah tinggi dengan cepat dan berkesan tanpa bergantung kepada ubat yang dibekalkan oleh pihak hospital semata-mata.

Sebelum itu kita tengok dulu bagaimana tekanan darah tinggi ni boleh terjadi dan apakah punca-puncanya???

Bagaimana tekanan darah tinggi boleh berlaku???
Anda boleh klik link di bawah ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut bagaimana tekanan darah tinggi boleh terjadi;



Petua Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Cepat Dan Berkesan Tanpa Ubat

Punca dan faktor risiko berlakunya tekanan darah tinggi:

#1 Sejarah keluarga
#2 Masalah kegemukan yang melampau (obesiti)
#3 Pengambilan garam dan alkohol yang berlebihan
#4 Merokok
#5 Tekanan yang melampau (stress)

6 Petua Menurunkan Tekanan Darah Tinggi


#1 Kurangkan berat badan. 

Ambil inisiatif untuk mengurangkan atau mengawal berat badan.

#2 Bersenamlah dengan kerap. 

Bersenam dalam lingkungan 30-45 minit pada hari minggu sudah mencukupi. Paling kurang pun 3-4x seminggu. Secara tidak langsung membnatu mengurangkan berat badan.

#3 Kurangkan pengambilan garam kepada kurang daripada 2.3g sehari. Garam umpama pasir yang menyerap air dan meningkatkan tekanan darah. Kurangkan pengambilan kicap terutamanya kicap masin, telur/ikan masin dan jangan tambah garam pada makanan yang sudah dihidang.

#4 Jangan merokok

Kesan nikotin rokok dapat meningkatkan tekanan darah sehingga 10 mm Hg sehingga sejam. Jadi sekiranya anda merokok sepanjang hari, tekanan darah pun lebih tinggi sepanjang masa.

#5 Kurangkan Stres. 

Kalau anda mempunyai stress yang agak teruk, pastinya ia memudaratkan kesihatan anda dan boleh akibat serangan jantung, strok dan macam-macam lagi. Seimbangkan kehidupan anda dan cuba elak dari stress yang berpanjangan.

#6 Amalkan diet yang sihat. 

Pastinya makanan yang diambil setiap hari amatlah penting untuk mengawal dan mengurangkan tekanan darah tinggi.

Ini adalah serba sedikit langkah yang boleh diambil dan diamalkan untuk mengelakkan dan mengurangkan tekanan darah tinggi.

Di dalam entri ini saya ingin berkongsi sebuah video yang mengandungi pengakuan terbuka Encik Fahmy Shuhaimi dari Bandar Baru Bangi yang dulunya menghidapi penyakit tekanan darah tinggi. 

Kini Encik Fahmy sudah bebas dari penyakit yang menggerunkan ini. Saksikan apa petua dan langkah yang telah diamalkan oleh beliau.



Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

Antara produk Shaklee yang boleh membantu mengurangkan dan menurunkan tekanan darah tinggi ialah:

1. Omega Guard - 
Omega Guard penting untuk melancarkan peredaran darah dan menghalang pembekuan darah di saluran-salaran darah (arteri).

2. Phytocol-ST - 
Phytocol-St Shaklee dirumus daripada bahan-bahan terpilih yang mengandungi fitosterol untuk membantu menghalang penyerapan kolesterol ke dalam darah secara semulajadi. 

Ini telah terbukti secara klinikal dan berdasarkan kajian lebih daripada 80 kajian yang telah dijalankan untuk menguji keberkesanan produk ini.

3. Garlic Complex
Garlic Complex Shaklee mampu menurunkan kolesterol jahat LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan darah beku, meningkatkan HDL, melindungi jantung, menghalang strok dan penyakit koronari serta membantu menurunkan/merendahkan tekanan darah.

4. Coq10 Health Plus -
- Membantu meningkatkan penghasilan tenaga di dalam otot jantung sekaligus menambah kekuatan mengepam.

- Berdasarkan kajian yang telah dijalankan CoQ10 Health Plus Shaklee mempunyai potensi untuk mengurangkan tekanan darah secara semulajadi tanpa kesan sampingan.

Tindakan CoQ10 sebagai antioksidan yang kuat menghalang proses pengoksidaan LDL (kolesterol jahat) dan menghalangnya dari melekat dan menyumbat saluran darah.

So apa tunggu lagi..Pilihlah yang terbaik untuk kesihatan dan kecantikan anda..!! Shaklee adalah pilihan saya. Shaklee di hatiku for ever..



Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 


JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!





Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee..Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur 
#2 konsultasi percuma secara berterusan 
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 



 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal
Whatsapps/Telegram: 0139279846

Comments