Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan

Sebelum saya bercerita lebih lanjut tentang cara untuk menghilangkan parut yang hodoh akibat chicken pox ini, jom kita baca dulu sedikit maklumat tentang penyakit ini. 

Chicken pox atau di dalam bahasa Malaysia disebut cacar air. Ada juga sesetengan negeri menggunakan perkataan yang lain seperti bertih dan jintungan. Penyakit ini adalah disebabkan virus yang diberi nama Varicella (kumpulan virus herpes). 

Penyakit ini amat mudah berjangkit. Kebiasaannya ia berlaku pada semua peringkat umur terutamanya kanak-kanak. ia akan menjadi lebih teruk jika orang dewasa yang dijangkiti.
Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan

Chicken Pox boleh tersebar melalui sentuhan dan titisan cecair daripda orang yang dijangkiti. Ia juga boleh berjangkit melalui bahan tercemar dengan cairan cacar seperti pada pakaian atau tuala dari penghidap chicken pox.

Penghidap chicken pox boleh merebakkan virus sehingga 48 jam sebelum ruam timbul dan boleh terus menjangkitkan orang lain sehingga cacar air menjadi kering dan berkeruping.

Siapa yang pernah mengalami masalah ini dia mesti tahulah kan betapa terseksanya rasa apabila bintik-bintik yang dipenuhi cecair dan nanah mula tumbuh ke seluruh tubuh dan juga muka. 

Pengalaman saya sendiri terkena chicken pox ni semasa saya bersekolah rendah. Masa tu saya darjah 3..Saya masih ingat biji chicken pox pertama yang tumbuh adalah kat dahi saya. Besar sangat. Sampai sekarang parut tu masih ada. Masa tu kan kecil lagi. Tak tahu apa-apa lagi. Masa naik seketul kat dahi tu ingatkan apa je kan saya picit je la. 

Sampai lah tengah hari badan saya mula rasa tak sedap. Rasa nak demam je. badan pun ras panas je..Balik rumah je terus buka baju.. rupanya dah penuh bintik-bintik chicken pox kat atas belakang..

Itulah serba sedikit pengalaman saya terkena chicklen pox..Dah lama sangat kisahnya nak cerita lebih lanjut pon tak berapa nak ingat..Tapi nasib saya baik sebabnya chicken pox tu tak timbul banyak kat muka saya..Kat badan je yang banyak..Hmmm, kalau tak tak tahu la kan macam mana rupa saya sekarang..

Esoknya memang tak pergi sekolah la jawabnya..Rasanya hampir 2 minggu juga la tak pergi sekolah. Memang bosannya gila la tak boleh pergi sekolah. Biasa la budak baik macam saya ni kan mana boleh tak pergi sekolah..hahaha..ni dah terkeluar tajuk dah ni..hihi..

Seingat saya Maa (my lovely mom) hanya tepek bedak sejuk je untuk hilangkan parut. Pastu ingat lagi Maa tak bagi makan kicap. Maklumlah kecik-kecik dulu hantu kicap..

Anda boleh rujuk blog Dr. Zubaidi untuk mengetahui menu pemakanan yang sesuai dan sihat untuk mereka yang menghidapi chicken pox terutamanya kanak-kanak.

Pemakanan Untuk Chicken Pox


So apa nak buat kalau anda terkena chicken pox ni?? Jangan gelabah ok..Shaklee ada jalan penyelesaiannya..Nak tahu apa produk shaklee yang boleh membantu anda menghilangkan parut chicken pox yang hodoh tu sebelum kawan tegur betapa terknya kulit muka anda.
Kalau dah parut penuh kat muka memang malu la kan nak keluar rumah, nak berdepan dengan kawan-kawan di pejabat, nak jalan-jalan shoping ke..Takkan nak terperuk je kat rumah..Sampai bila kan?? Jangan risau ok. Jom kita baca apa produk yang hebat ini.

Inilah antara produk Shaklee yang boleh diambilkan untuk menghilangkan parut akibat chicken pox:


#1 Sustained Release Vita-C (Vitamin C)


Fungsi Sustained Release Vita-C Shaklee.

  • berfungsi merangsang pengeluaran kolagen 
  • mencantikkan kulit 
  • melambatkan penuaan 
  • menyekat pembentukan pigmentasi 
  • meningkatkan sistem imun
  • Sustained Release Vita-C Plus membantu menghilangkan parut chicken pox yang hodoh

Klik KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin C yang hebat ini.

#2 Vitamin E Complex

  • membantu memudarkan parut - Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut. 
  • melindungi kulit dari sinaran ultra ungu (UVB) yang boleh merosakkn kulit
  • sebagi antioksidan yang berfungsi melawan seranagn radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit
  • bertindak sebagai anti penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
Vitamin E complex shaklee membantu Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan

Boleh klik link ini untuk maklumat lanjut tentang Vitamin E MANFAAT DAN FUNGSI UTAMA VITAMIN E COMPLEX


#3 B-Complex

  • berfungsi sebagai pelembap. membantu menghsilkan kulit yang glowing (gebu)
  • mencegah pigmentasi kulit
  • menngurangkan stress
  • membantu dalam menghasilkan sel-sel baru
B-Complex shaklee bantu Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan



Klik MANFAAT UTAMA B-COMPLEX untuk mengetahui lebih lanjut tentang B-complex Shaklee

#4 Energizing Soy Protein (ESP)


ESP mengandungi protein tinggi yang membantu merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan. Mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu. Di samping memperkuat otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan parut.
Energizing Soy Protein (ESP) membantu Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan


Nak tahu lebih lanjut tentang ESP boleh klik link di bawah:

KEISTIMEWAAN Energizing Soy Protein (ESP)

Manfaat Utama Energizing Soy Protein (ESP)

ESP Shaklee dan Indeks Glisemik (GI)

Ketahui Soya GMO dan Non-GMO



#5 GLA Complex


Antara manfaat GLA ialah MEMPERBAIKI INFLAMASI KULIT. GLA Complex Shakleee membantu mengurangkan inflamasi kulit, masalah ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap.
GLA Complex Shaklee bantu Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Hodoh Dengan Cepat Sebelum Ditegur Kawan

Saksikan pengalaman Puan Nur Hidayah Binti Zakaria merawat parut akibat chicken pox dengan mengambil Set Kecantikan Shaklee iaitu Sustained Release Vita-C (Vitamin C)Vitamin E ComplexB-ComplexEnergizing Soy Protein (ESP) dan GLA Complex.

Alhmdulillah setelah konsisten mengambil produk Shaklee ini selama 2 bulan kesan ketara memang kelihatan. Beransur-ansur parut di wajah Puan Nur Hidayah hilang..Akhirnya beliau mendapat kembali kulit wajah yang didinginkan. 


Ubat Chicken Pox Dewasa Sampai Dia Jadi Miss Universe Semula from iReach HD on Vimeo.





Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli 

JOM DAFTAR SEKARANG!


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur 
  • konsultasi percuma secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya,

Your Trusted Shaklee Consultant
Puan Nor Akmal
+60139279846 (whatsapps/telegram)

Comments