Alhamdulillah, berjaya turunkan berat badan dengan SET KURUS SHAKLEE

Obesiti (kegemukan) merupakan masalah kesihatan yang menjadi ancaman terbesar kepada rakyat Malaysia kini. Kajian menunjukkan seorang daripada 3 orang penduduk mengalami masalah ini atau mempunyai berat badan yang berlebihan disebabkan pemakanan yang tidak seimbang dan berlebihan tidak mengikut keperluan badan.

Terdapat pelbagai punca yang dikaitkan dengan masalah kegemukan atau berat badan yang berlebihan. Punca utama adalah pengambilan pemakanan berkalori tinggi. Makanan yang mengandungi kalori tinggi adalah makanan yang tinggi lemak dan tinggi kandungan gula. 



Faktor yang menyebabkan obesiti juga kerana kurangnya sikap suka melibatkan diri di dalam aktiviti fizikal atau cara hidup sedentari. Gaya hidup sedentari ialah di mana seseorang individu itu banyak melakukan kerja sambil duduk.

Punca seterusnya ialah kerana mengamalkan pemakanan yang tidak sihat. Mereka yang mengamalkan pemakanan makanan yang tidak sihat kebiasaannya lebih gemar makan makanan segera, minum minuman ringan, mengambil hidangan dalam portion yang besar dan mengabaikan waktu makan terutamanya sarapan dan makan tengah hari. 

Kesedaran rakyat Malaysia terhadap masalah berat badan berlebihan (kegemukan) ini masih lagi kurang. Ramai lagi di kalangan rakyat Malaysia yang tidak tahu tentang kepentingan mempunyai berat badan yang ideal. Mereka juga tidak peka bahawa berat badan berlebihan akan mengganggu kesihatan untuk jangka masa panjang. 


TIPS CEGAH OBESITI (KEGEMUKAN/BERAT BADAN BERLEBIHAN)

Terdapat beberapa langkah dan cara yang boleh diamalkan oleh kita semua untuk mengelakkan dan mencegah masalah obesiti atau kegemukan. Anataranya ialah:

  • Bersenam secara kerap. Untuk menurunkan berat badan dan mengekalkan berat badan kita digalakkan bersenam lebih kurang 45 minit hingga 60 minit sehari. Kemudian tingkatkan tempoh bersenam secara beransur-ansur.
  • Makan secara sihat. Caranya sangat mudah sebenarnya tetapi ramai yang tidak mampu melakukannya. Ambil makanan yang rendah kalori dan mengandungi zat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin penuh. Kurangkan pengambilan makanan tinggi lemak tepu yang boleh didapati daripada sumber haiwan, daging merah, kulit ayam, daging yang mengandungi lemak, santan, makanan bergoreng dan biskut. Kurangkan juga makanan tinggi kandungan gula.
  • Mengenal pasti situasi yang menyebabkan anda hilang kawapan terhadap makanan. Contohnya apabila kebosanan, kekecewaan, makanan menarik atau kesedihan.
  • Timbang berat badan dengan kerap. Sekurang-kurangnya timbang berat sekali seminggu. Apabila menimbang timbanglah pada hari yang sama setiap minggu, dan pakai pakaian yang ringan. Amalan menimbang berat badan setiap minggu dapat membantu memberi amaran apabila terdapat peningkatan berat badan. Langkah pencegahan boleh dilakukan dengan segera sebelum berat badan makin bertambah.
  • Makan pada masa yan tetap untuk elakkan rasa lapar yang melampau yang akan menyebabkan pengambilan makanan secara berlebihan. Makan akan membantu metabolismedan mengawal rasa lapar.
  • Jangan abaikan /tinggalkan sarapan pagi kerana ia penting untuk mencegah kita dari makan secara berlebihan pada waktu tengah hari atau malam
  • Memilih cara masakan yang sihat seperi memanggang, stim (kuku), rebus, dan bakar.
  • Kurangkan penggunaan minyak ketika memasak.
  • Jangan merokok.

Apa kata mereka yang pernah mengamalkan SET KURUS SHAKLEE. Jom kita baca testimoni set kurus shaklee yang menjadi kegemaran ramai ini:




TESTIMONI PENGGUNA 1

TESTIMONI PENGGUNA 2


TESTIMONI PENGGUNA 3

TESTIMONI PENGGUNA 4

TESTIMONI PENGGUNA 5

Jom order sekarang SET KURUS SHAKLEE. Takut nak cuba?? Jangan takut. Produk Shaklee semuanya dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi. Tidak ada sebarang campuran bahan kimia. Maksudnya produk Shaklee adalah selamat, tiada kesan sampingan dan kyan paling penting adalah berkesan. 

Apa tunggu lagi. Jom la..Nak sihat kan?? Kalau dah gemuk, macam mana nak sihat. Orang yang obesiti ni berisiko mendapat pelbagai penyakit tau. masalah kegemukan berlebihan juga boleh menyebbakan kerosakan organ dalaman kita. Takutnya..!! Jom sihat tanpa ubat. Anda mampu mengubahnya. Sayangi diri anda dan keluarga. Hidup gembira tanpa ubat.



Ini dia set kuru shaklee. Boleh pilih mengikut budget masing-masing. Tapi faham-faham je la kan. Kalu ambil yang asas kesnnya pon lambat la. Mestila tak sama dengan set yang advance betul tak.


Jadi apa tunggu lagi. Jom tempah sekarang. Anda pasti menyukainya. 

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. Nak order sendiri pon boleh. Macam mana cara untuk order tu?? Senang sahaja. Anda klik link di bawah ini. Kemudian ikut arahan yang diberi sehingga akhir. Boleh guna kad kredit atau debit ok.

Beli SET KURUS SHAKLEE di sini


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:

#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Email: akmal.rusdi@yahoo.com
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments