Rawat Sakit Sendi Dengan Shaklee

Apabila kita sebut sakit sendi mesti terbayang di kepala kita orang tua sahaja..Betul tak?? Sebenarnya penyakit sendi ini boleh mneyeranag sesiapa sahaja. Terdapat banyak jenis penyakit sendi antaranya yang biasa dihadapi ialah Rheumatoid Arthritis (RA) dan Osteoarthritis (OA).

Rakyat Malaysia yang menghidapi penyakit sendi terutama RA dianggarkan berjumlah 135 ribu iaitu kira-kira 1% dari jumlah penduduk secara keseluruhan. Kebanyakan mereka yang menghidapi penyakait ini bermula ketika di alam perkerjaan dan menjadi ketara ketika bersara. Kos untuk merawat penyakit sendi RA agak tinggi teriutamabagi yang menderita terlalu lama.


Sendi-sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan. Umumnya penyakit artritis merupakan penyakit yang mana lapisan rawan pada permukaan tulang-tulang sendi menjadi haus, nipis dan rosak. Ini menyebabkan geseran antara permukaan tulang, serta pembentukan ‘duri’ tulang (spur) pada hujung-hujung tulang.

Rawan melindungi sendi, membolehkan ia bergerak dengan lancar. Ia menyerap kejutan apabila tekanan diletakkan pada sendi, seperti bila berjalan. Tanpa jumlah rawan mencukupi, tulang akan bergesel, menyebabkan kesakitan, bengkak (keradangan) dan ketegangan.

Apa itu Rheumatoid Arthritis (RA)??

Penyakit sendi jenis ini biasanya melibatkan bahagian sendi pada jari, pergelangan tangan dan kaki. Penyakit ini menyebabkan sendi membengkak dan sengal. Ia kebiasaannya berlaku pada waktu pagi setelah bangun tidur. 

Tangan juga boleh menjadi merah dan bengkak. Kebiasaannya mereka yang menghidapi penyakit Rheumatoid Arthritis (RA) akan mengalami rasa letih yang berpanjangan dan berat badan turut terjejas. 

Rawat Sakit Sendi Dengan Shaklee
Perbezaan Keadaan sendi bagi penyakit sendi
Rheumatoid Arthritis (RA) dan Osteoartritis (OA)

Apa itu Osteoartritis (OA)??

Sendi yang terlibat bagi penyakit sendi jenis ini ialah bahagian pinggang, tulang belakang, tangan dan juga lutut. Osteoartritis (OA) kebiasaannya dihidapi bagi mereka yang berusia lanjut. Sendi akan menjadi regang, terutama pada waktu pagi. Pesakit mungkin lebih sukar menggunakannya dan rasa kehilangan fleksibiliti .

Gejala yang menunjukkan seseorang itu menghidapai penyakit radang sendi adalah seperti berikut:

# sendi membengkak
# rasa sakit pada sendi
# keupayaan bergerak bagi sendi makin berkurangan
# kulit di sekeliling menjadi merah 
# rasa panas di sekitar sendi
# Ketegangan sendi terutama pada waktu pagi.

Bagaimana Shaklee boleh membantu anda mengurangkan penyakit sendi??

Bagi anda yang menghidapai sakit sendi dan berada di dalam rawatan doktor, saya ingatkan anda supaya mendapat nasihat doktor terlebuh dahulu sebelum mengambil mana-mana suplemen. Ini kerana dibimbangi adanya tindak balas di antara ubat yang dibekalkan pihak hospital dengan suplemen yang diambil.

Jika anda ingin mencuba SET SENDI SHAKLEE haruslah diingatkan bahawa pengambilan mana-mana suplemen bukanlah satu magic yang boleh menyembuhkan penyakit anda dalam sekelip mata. Kita hanya mencuba yang menyembuhkan hanya Allah SWT. Jangan berhenti berikhtiar dan berdoa.

Walaubagaimanapun saya percaya dan yakin dengan mengamalkan suplemen ini secara konsisten insyaAllah dapat membantu mengatasi masalah ini.

Inilah dia SET SENDI SHAKLEE yang awsome lagi gempak itu. 

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET (60 BIJI / RM124)
1# Ialah formula proprietari yang menampilkan gabungan bahan-bahan yang sangat efektif dan terbukti berkesan untuk menyokong pergerakan, fleksibiliti dan fungsi sendi yang sihat
2# Diperbuat daripada bahan yang bertindak pantas untuk membekalkan khasiat pemakanan kepada sendi
3# Mengandungi rumusan berpaten yang terdiri daripada ekstrak Boswellia dan Ekstrak Jagung serta nutrien penting lain termasuk Zink, Kuprum, Mangan dan Vitamin C untuk memberikan keselesaan dan melancarkan semula pergerakan sendi
4# Shaklee Joint Health Tablet adalah 100% rumusan vegetarian yang hanya berasaskan tumbuhan dan mineral.



Klik KEBAIKAN ADVANCED JOINT HEALTH TABLET untuk mengetahui lebih lanjut.

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET membantu mengatasi sakit sendi
ADVANCED JOINT HEALTH TABLET menyokong dalam 3 cara


OSTEMATRIX (120 biji/RM61)

Tulang adalah struktur penting dalam tubuh manusia. Ia membina kerangka tubuh, menyokong berat badan serta melindungi organ-organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan buah pinggang; selain membolehkan kita menggerakkan otot dan tubuh dengan bebas. 

Mengekalkan kesihatan tulang yang optimum adalah amat penting untuk mengecapi kesihatan keseluruhan yang sempurna.

Bukan Sekadar Kalsium

OsteMatrix membekalkan nutrien harian, termasuk kalsium yang penting dalam pembentukan dan pertumbuhan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral iaitu zink, kuprum dan mangan untuk mengekalkan kelancaran fungsi tubuh. 


Ditampilkan dalam bentuk kaplet kecil bersalut yang mudah ditelan.

Antara manfaat OSTEMATRIX ialah
  • MEMPERBAIKI KEKEJANGAN & KEBA-KEBAS - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejanagn, sakit sendi & artritis.
  • ZINC, BORON MANGANES, KUPRUM - memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis.
  • MAGNESIUM - ia merupakan ion positif nombor 2 yang penting di dalam tubuh. ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau hemepdu

OMEGA GUARD (90 biji / RM136)

1# OMEGA GUARD SHAKLEE diekstrak dari ikan laut sejuk seperti ika sardin, mackerel, herring dan anchoveis di perairan Jepun yang mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi berbanding ikan lain. Ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang mengandungi tahap merkurinya paling rendah.

2# OMEGA GUARD SHAKLEE bukan diekstrak dari hati  ikan kerana hati ikan dikatakan mempunyai kandungan toksid yang tinggi. OMEGA GUARD SHAKLEE adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. 

3# Jika dibandingkan dengan produk omega 3 lain yang ada di pasaran. OMEGA GUARD SHAKLEE merupakan minyak ikan yang paling tulen di dunia. Di mana di dalamnya terdapat kesemua 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi yang diperlukan oleh tubuh kita iaitu EPA, DHA, ALA, ETA, HPA, SDA dan ETA

Manfaat OMEGA GUARD untuk kesihatan sendi:

Memelihara kesihatan sendi - Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, OMEGA GUARD SHAKLEE mampu mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Jadi, ia menghalang berlakunya penyakit arthritis, memelihara kesihatan sendi dan penyakit gout dengan berkesan.

manfaat set sendi shaklee untuk merawat sakit sendi.

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. 

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
H/P no: 0139279846

Comments

  1. Atasi segera sakit yang anda derita....amalkan pengambiln set sendi shaklee...memang terbukti berkesan

    ReplyDelete

Post a Comment