Kawal Bacaan Gula Dalam Darah Dengan Mudah Cegah Komplikasi

Pada tahun 2012 Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti telah membuat kajian di mana hasil daripada  kajian tersebut menunjukkan jumlah penghidap kencing manis atau diabetes di Malaysia semakin meningkat berdasarkan trend peningkatan 15% setahun daripada jumlah 2.6 juta tahun tahun lalu. Kajian ini melibatkan golongan dewasa yang berumur 30 tahun ke atas.

Cegah & Rawat Kencing Manis Dengan Shaklee


Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Nasional (NHSM) 2011 yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan tahun lalu menunjukkan satu daripada lima orang dewasa di negara ini menghidap kencing manis. Daripada hasil kajian yang telah dibuat ini meletakkan Malaysia di tangga ke-10 di dunia dengan jumlah penghidap kencing manis teramai mengikut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Mengikut Presiden Majlis Pencegahan Obesiti, Jong Koi Chong, Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara dengan pesakit kencing manis teramai pada 2017 dengan kedudukan keenam di Asia Pasifik dari segi obesiti.

Maksud Kencing Manis (Diabetes)


Kencing manis atau diabetes adalah satu keadaan di mana tahap gula dalam darah lebih tinggi daripada biasa. Kencing manis berlaku apabila pankreas tidak mampu menghasilkan insulin atau badan kita tidak lagi sensitif dengan insulin dalam badan. Apabila badan tidak mampu menghasilkan insulin, ia tidak dapat membawa masuk glukos atau gula ke dalam sel dan tisu badan kita sebagai simpanan. Akibatnya darah akan mempunyai kadar gula yang terlalu tinggi untuk sel-sel badan kita. seseorang dianggap menghidap penyakit kencing manis apabila kadar gula dalam darah semasa berpuasa lebih daripada tahap 7 atau kadar gula selepas makan adalah lebih daripada tahap 11.

Maksud Insulin


Insulin ialah sejenis hormon yang dihasikan oleh sel kelenjar pankreas. Ia berperanan dalam meningkatkan penyimpanan karbihidrat, lemak dan protein. Insulin juga bertanggunggjawab untuk mencernakan glukos dan bertindak membenarkan glukos dalam darah melalui dinding-dinding sel.



Ilustrasi gambar di atas menunjukkan operasi normal insulin bagi orang yang sihat. Kandungan gula di dalam darah akan meningkat apabila kita makan. Badan akan mengesan peningkatan ini dan mengarahkan pankreas merembeskan lebih banyak insulin untuk menghantar glukosa ke dalam sel-sel badan. Kemudian tenaga akan dihasilkan atau disimpan di dalam sel adipos dalam bentuk lemak.



Rintangan insulin berlaku apabila struktur membran sel telah rosak dan menyebabkan reseptor insulin menjadi kurang sensitif terhadap insulin. Insulin tidak mampu menggalakkan pembukaan laluan glukosa. Glukosa yang tidak dapat masuk ke dalam sel untuk digunakan akan ditendang ke saluran darah. Ini menyebabkan kepekatan gula di dalam darah meningkat dan akhirnya terjadilah kencing manis jenis 2.


Set Kawal Bacaan Glukos Penyakit Kencing Manis

1) Vivix
2) B-Complex
3) Zink Complex
4) Gla Complex
5) Energizing Soy Protein (ESP)

Vivix Shaklee untuk rawat kencing manis/diabetes
Vivix Shaklee campuran unik botani yang kaya dengan resveratrol. Resveratrol berfungsi memperbaiki sensitiviti insulin. Vivix juga berfungsi dalam:
  • Membantu memperbaiki sel DNA di dalam badan
  • Membantu mengurangkan inflamasi
  • Membantu meningkatkan penghasilan tenaga

B-complex membantu menukarkan gula kepada tenaga
  • Membantu menukarkan gula kepada tenaga
  • Membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan rasa letih dan tidak bermaya 
  • Membantu mengurangkan rasa kebas dan kesemutan yang disebabkan oleh kerosakan saraf.

Zinc complex shaklee mempercepatkan penyembuhan luka


  • Membantu pankreas dalam menghasilkan insulin dalam tubuh
  • Membantu mempercepatkan pemulihan luka.
  • Membantu menurunkan paras glukos dalam darah.

  • Membantu menghalang komplikasi diabetes
  • Memberi kesan positif kepada diabetic neuropathy
  • Membantu mengurangkan simptom kesakitan saraf pesakit diabetes
  • Membantu merendahkan paras gula dalam darah, mengurangkan rasa kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.
  • GLA Complex Shaklee sangat bagus untuk penghidap kencing manis bagi menggalakkan pertumbuhan 'nerve' yang baru.


Energizing Soy Protein (ESP)
mempunyai indeks glisemik yang rendah sangat sesuai untuk pesakit kencing manis. Ia memberikan rasa kenyang dan tenaga sepanjang hari.


Inilah dia set untuk mencegah dan juga merawat penyakit kencing manis atau lebih dikenali dengan diabetes. Cegah sebelum parah. Bagi penghidap penyakit kencing manis jangan berputus asa mencari penawar. Apa kata anda mecuba SET KENCING MANIS SHAKLEE ini. Kita hanya berikhtiar.

Nak order sendiri pun boleh. Hanya klik link di bawah. Anda boleh membuat pembelian dengan menggunkan kad kredit atau kad debit.


<< Beli SET KENCING MANIS SHAKLEE di sini >>


Jadi apa tunggu lagi. Segera dapatkan produk yang hebat ini. Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan. Dengan membuat pembelian dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:


  • Jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • Konsultasi percuma secara berterusan
  • Tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
WhatsApp / telegram: 0139279846



Disclaimer:
"Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah suplemen (vitamin) iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Comments