Saturday, September 27, 2014

Basic-H Pencuci Semulajadi Tanpa Racun

Korang tahu tak??

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna yang ada di pasaran pada hari ini mengandungi toksin dan bahan kimia yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan.
Bahan pelaraut jenis sintetik yang terdapat di dalam bahan pencuci boleh mengganggu keseimbangan hormon.
Bahan pelarut organik seperti buty cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.
Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.
Ammonia yang terdapat di dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Eeww takutnya..selama ini kita dok guna bahan-bahan kimia ni setiap hari..Tanpa kita sedar bahan pencuci juga boleh menyebabkan penyakit..Sebab tu la kita tak hairan zaman sekarang macam-macam penyakit yang muncul. 

Jangan ingat penyakit yang datang disebabkan makanan yang tidak seimbang je tau, bahan kimia pun boleh jadi penyakit..Watch out!!

Dah tu takkan nak basuh baju, nak basuh tandas, nak basuh pinggan mangkuk, nak mop lantai rumah apa semua tu tak payah guna sabun..takkan nak guna air je..tak bersih la kalau basuh tak guna sabun kan..

Jadi apa penyelesaiannya?? Meh cini semua saya perkenalkan kepada korang semua pencuci serba guna yang bebas bahan kimia yang merbahaya. Ada ke pencuci macam tu?? Ada..siapa kata tak ada.

Inilah dia Basic-H pencuci serbaguna tanpa bahan kimia yang beracun dan merbahay. Anda takkan jumpa pencuci serbaguna seumpama basic-H yang hebat ini di mana-mana kedai atau produk lain. Hebatnya dia kerana selamat untuk digunakan oleh semua peringkat umur hatta kanak-kanak sekalipun..

Basic-H Pencuci Semulajadi Tanpa Racun

Jom kita berkenalan dengan basic-H pencuci/sabun yang hebat ini. Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dihasilkan dengan formulasi kepekatan berganda.

Ia sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan segala kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi.

Wow banyak tu kegunaan dia..macam tak percaya je kan..Kena beli la baru tahu betul ke tak betul. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda! Saya dah cuba dan sangat berpuas hati..Tak perlu risau lagi bila menggunkannya.

Hanya Satu Pencuci Untuk Pelbagai Kerja Rumah 


Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi. Walaupun botolnya nampak kecil je, tapi jangan main-main, kecil-kecil cili api tau..Dengan kepekatannya yang berganda-ganda itu berbanding pencuci jenama lain ia memang boleh tahan lama. Sebab kita tak guna banyak pun hanya setitik dua titik sahaja. Hebatkan..dan semestinya saaaaangat jimat..
  • menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah. Nama dah pencuci serbaguna maknanya boleh guna untuk cuci macam-macam la kan..Nak basuh kereta pon boleh, nak basuh sayur pon boleh, nak basuh baju pon boleh..Pendek kata macam-macam boleh..Syoknya kan..Dengan sebotol je macam-macam kita boleh buat..So, jimat sesangat.. 
  • Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot. 
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja. 
  • Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.

Basic-H juga boleh digunakan untuk mencuci permukaan di dalam rumah seperti berikut.

  • Dinding, tingkap dan cermin 
  • Kaunter dapur, jubin dan lantai 
  • Peralatan 
  • Dapur 
  • Hiasan kayu 
  • Periuk belanga 
  • Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta) 

Wahhh..banyak betul kegunaan basic-H ni kan..iNilah yang membuatkan saya jatuh cinta dan jatuh hati dengan Shaklee..Apa sahaja produk yang Shaklee keluarkan memang best la sesangat..

Sesuai dengan tagline Shaklee iaitu Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.

Kalau korang nak tahu Basic-H ni dihasilkan pada tahun 1960 yang merupakan pencuci serba boleh dibiodegradasi dan tidak bertoksik yang pertama..Dah lama rupanya. Ingatkan baru lagi. Cuba kira dah berapa tahun dah..Hmmm lama kan..

Kita tengok apa lagi keistimewaan Basic-H Shaklee:

Keunikan Basic-H:

  • Selamat 
  • Tidak toksik 
  • Tiada gas beracun 
  • Tiada bahan kimia berbahaya 
  • Tanpa pewangi 
  • Lembut pada tangan anda 
  • pH seimbang 
  • Tanpa klorin 

Berkesan:

Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.
Mesra Alam:

  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa) 
  • Mudah biorosot 
  • Tanpa fosfat 
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula 
  • Tanpa bahan pewarna 
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan 

Hmm..saya tak tahu nak cakap apa lagi dah pasal basic-H yang awsome ini. Anda nak tahu betul ke tak betul cakap saya ni, kena cuba dulu la..Lepas ni tak payah dah nak beli banyak jenis sabun kan. Tak perlu dah setiap kali shopping nak beli sabun basuh tandas, sabun mop lantai, sabun basuh kereta, sabun lap tingkap..

Banyak betul sabun nak kena beli setiap bulan kan.
Sekarang dah tak payah beli banyak-banyak dah.Cukup satu botol je..Sangat-sangat jimat duit anda..

Jom order sekarang.Saya jamin anda akan jatuh cinta dengan pencuci serbaguna basic-H..Percayalah..

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
whatsApp/telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

3 comments:

  1. Basic h memang terbaik. ..terlalu istimewa..

    ReplyDelete
  2. Bahan pencuci multipurpose terbaik.. dari cuci lantai, lap dinding, lap sofa sampai ke basuh buah sayur semua boleh. 5 stars for Basic H! :)

    ReplyDelete
  3. tahan lama pulak tu basic H ni..memang sangat berbaloi!
    Diariku Ceritaku

    ReplyDelete