Mantapkan Sistem Imun Secara Semulajadi Dengan Shaklee

Kita bergantung kepada sistem pertahanan badan (sistem imun) untuk mempertahankan badan kita secara semulajadi daripada jangkitan kuman seperti bakteria, virus seperti A H1N1, Avain flu, SARS, dan juga virus demam dan selesema.

Nak kekalkan sistem imun yang sihat pada zaman sekarang memang sangatlah susah dan mencabar. Banyak faktor menyebabkan sistem pertahanan kita menjadi lemah. Kesannya kita mudah mendapat penyakit. 


Antaran punca sistem imun lemah ialah tidur yang tidak cukup, kurang aktiviti fizikal, makan makanan yang diproses dan tekanan hidup.

Terdapat banyak penyelidikan dan kajian yang dijalankan menunjukkan tekanan hidup dari segi mental dan fizikal boleh melemahkan sisitem imun.

Renungkan beberapa fakta di bawah:


  • Menjelang 2017 peluang anda mendapat kanser dijangka melebihi 50%.
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah dua kali ganda dalam masa sedekad yang lalu.
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit antara usia 25 hingga 44 tahun telah meningkat enam kali ganda.
  • Sejuta orang mati setiap tahun disebabkan keracunan makanan.
  • 50, 000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, haiwan dan tumbuhan.
  • Satu dalam nisbah tiga orang menghidap alergi.
  • Kita mula mengalami secara purata tiga kali selesema dalam setahun.


Apakah yang boleh kita lakukan? Hanya berdiam diri dan berpeluk tubuh? Membiarkan sahaja tubuh terdedah kepada ancaman atau mencari satu soludi kesihatan yang terbaik?

Sikap gemar bergantung kepada ubat apabila diserang penyakit seharusnya sudah lama ditinggalkan. Ini kerana sebagaimana yang kita ketahui, mecegah lebih baik dari merawat.

Apakah yang tubuh anda perlukan untuk kekal kebal dan sihat?


SHAKLEE syarikat pengeluar suplemen semulaj jadi nombor satu di Amerika Syarikat yang telah bertapak lebih 20 tahun di Malaysia, mengesyorkan anda mengambil Nutriferon bagi menguatkan sistem imun dengan menggalakkan penghasilan interferon semulajadi dalam badan. 

Klik di sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang Nutriferon.

Set pertahanan badan


Di samping itu, pengambilan Zink Complex, Vitamin C dan Garlic Complex Shaklee sebagai agen antioksidan dapat membantu tubuh menyahtoksin segala toksin dan bahan kimia yang dapat menagncam sistem imun tubuh. 

Yang paling penting setiap produk yang dikeluarkan oleh SHAKLEE adalah selamat kerana bahan yang digunakan adalah berasaskan bahan dan sumber semulajadi yang bebas bahan kimia, berkesan (berdasarkan bukti dan kajian saintifik) dan testimoni pengguna serta nilai wang yang tinggi kerana produk berkualiti pada harga yang rendah.

Ambillah supplemen dalam diet harian kita. Amalkan suplemen tak rugi sikit pun. tujuan kita mabil vitamin ni untuk elakkan sakit. Takkanlah anda nak tunggu sakit baru nak ambil supplemen.

Bila dah sakit lagi la banyak duit yang kita kena keluarkan untuk merawat penyakit tu kan.Mencegah itu lebih baik daripada merawat. Anda yang tentukan mana yang terbaik untuk anda dan keluarga.

Untuk menempah sila klik link di bawah:

Beli Set Imunisasi di sini
"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:

Whatsapp / telegram 0139279846

Comments